Trek Pro Caliber 6, Specialized Chisel of Cube/Bulls

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
simohell
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 20 okt 2017 23:14

Trek Pro Caliber 6, Specialized Chisel of Cube/Bulls

Bericht door simohell »

Mijn 26" mag aan de haak. Ik ben opnieuw een tijdje aan het MTB-en en zal overstappen naar een 29".
Ik zal vnl toertochten doen in west-oost Vlaanderen. Misschien met een weekendje Ardennen tussendoor.
Tijdens de week ga ik misschien na het werk de baan op met af en toe een klein stukje off-road.

Voor de aankoop van een nieuwe mtb twijfel ik momenteel tussen volgende 2 fietsen:

Specialized Chisel Comp
https://www.specialized.com/be/nl/men/b ... omp/128949" onclick="window.open(this.href);return false;

Trek Pro Caliber 6
https://www.trekbikes.com/be/nl_BE/fiet ... Code=black" onclick="window.open(this.href);return false;

Tussen de 2 fietsen zit de Trek qua afmontage iets beter, toch op de voor de hand liggende zaken: groep + vork.
De specialized voelt echter nog een stuk lichter aan en het frame ziet er ook wat beter uit (persoonlijk natuurlijk).
Beiden kort gereden (op straat), en het verschil tussen de 2 is echt klein. Als ik dan toch moet kiezen dan denk ik dat de specialized mij een iets beter gevoel gaf. Is natuurlijk heel moeilijk te vergelijken. De Trek leek wel goed de schokjes op te vangen met dat IsoSpeed Decoupler systeem (Ofwel zat dat té veel in m'n hoofd;))

Bij de Cube en de Bulls fietsen had ik vooral het gevoel dat die zwaar waren, letterlijk dan als je ze van de grond tilde. Ik vermoed dat het frame van specialized & Trek dan toch superieur zijn tov de Cube/Bulls?

Concrete vragen:
- Waar zitten er nog grote verschillen? Bv wielen, banden, crank?
- Wat geniet jullie voorkeur?
- Is de afmontage écht zo een verschil (ik vermoed niet dat specialized brol zal verkopen)
- Zou ik met die budget toch een Bulls/Cube overwegen? Of kies ik toch beter voor A-merk
- Andere, betere voorstellen?

Afbeelding

Bedankt voor jullie advies!

Simon
Gebruikersavatar
janssis werner
Mountainbiker
Berichten: 471
Lid geworden op: ma 18 feb 2013 13:37
Rijdt met: granville pulse1 . Canyon Nerve AL 9.9 stealth . Cannondale moterra 3

Re: Trek Pro Caliber 6, Specialized Chisel of Cube/Bulls

Bericht door janssis werner »

Hallo. Bij cube vindt ge ook fietsen die veel beter afgemonteerd zijn en zullen zeker dan niet veel zwaarder zijn . Alleen zou ik toch voor de modellen juist hoger gaan. Dit is het geld meer dan waard. Met de meerprijs betaal je de betere vork al en de rest krijg je erbij. Deze investering is zeker de moeite waard. Ik vergelijk de fietsen altijd op wat er over de hele fiets opstaat en kijk dan wat het meeste kost apart, plus wat je daarna met een niet te grote prijs kunt updaten. Bv een vork is veel duurder als een set remmen of zo.

Grtjs.
Gebruikersavatar
Frakke
Mountainbiker
Berichten: 136
Lid geworden op: za 13 nov 2010 11:04
Rijdt met: Orbea Alma H10

Re: Trek Pro Caliber 6, Specialized Chisel of Cube/Bulls

Bericht door Frakke »

Misschien ook eens bij orbea kijken voor dat geld de H20 nog beter afgemonteerd!

https://www.orbea.com/be-nl/fietsen/alma-29-h20-18" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
janssis werner
Mountainbiker
Berichten: 471
Lid geworden op: ma 18 feb 2013 13:37
Rijdt met: granville pulse1 . Canyon Nerve AL 9.9 stealth . Cannondale moterra 3

Re: Trek Pro Caliber 6, Specialized Chisel of Cube/Bulls

Bericht door janssis werner »

Hallo. Dit is ook een goeie keuze. Deze kun je ook nog wat aanpassen. Deze was vorig jaar ook een keuze maar is toen afgevallen omdat de kabels niet intern lagen. Maar nu is dit mooi ingewerkt.

Grtjs.
simohell
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 20 okt 2017 23:14

Re: Trek Pro Caliber 6, Specialized Chisel of Cube/Bulls

Bericht door simohell »

Er is geen Orbea dealer meer in onze buurt...
Gebruikersavatar
Frakke
Mountainbiker
Berichten: 136
Lid geworden op: za 13 nov 2010 11:04
Rijdt met: Orbea Alma H10

Re: Trek Pro Caliber 6, Specialized Chisel of Cube/Bulls

Bericht door Frakke »

simohell schreef:Er is geen Orbea dealer meer in onze buurt...
Als ik uit de 2 moest kiezen zou ik de Trek nemen.
Gunther1234
Mountainbiker
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 15 okt 2017 17:32

Re: Trek Pro Caliber 6, Specialized Chisel of Cube/Bulls

Bericht door Gunther1234 »

Ik sta voor dezelfde keuze. Ik neig iets meer naar de Chisel. Als ik me niet vergis zijn de remmen daar net iets beter. Look frame spreekt me ook iets meer aan.

Ander voordeel van de Chisel is de BSA bracket. Lijkt me betere garantie op geen gekraak.
Gunther1234
Mountainbiker
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 15 okt 2017 17:32

Re: Trek Pro Caliber 6, Specialized Chisel of Cube/Bulls

Bericht door Gunther1234 »

Frakke schreef:
simohell schreef:Er is geen Orbea dealer meer in onze buurt...
Als ik uit de 2 moest kiezen zou ik de Trek nemen.

Reden?
Gebruikersavatar
Frakke
Mountainbiker
Berichten: 136
Lid geworden op: za 13 nov 2010 11:04
Rijdt met: Orbea Alma H10

Re: Trek Pro Caliber 6, Specialized Chisel of Cube/Bulls

Bericht door Frakke »

Gunther1234 schreef:
Frakke schreef:
simohell schreef:Er is geen Orbea dealer meer in onze buurt...
Als ik uit de 2 moest kiezen zou ik de Trek nemen.

Reden?
+ punten Trek

*11 speed
*Vork
*tubeless velgen
*Cassette
*Voorderailleur
*Schakelhendels
*De kleur Matte Dnister Black
Gebruikersavatar
Frakke
Mountainbiker
Berichten: 136
Lid geworden op: za 13 nov 2010 11:04
Rijdt met: Orbea Alma H10

Re: Trek Pro Caliber 6, Specialized Chisel of Cube/Bulls

Bericht door Frakke »

Gunther1234 schreef:Ik sta voor dezelfde keuze. Ik neig iets meer naar de Chisel. Als ik me niet vergis zijn de remmen daar net iets beter. Look frame spreekt me ook iets meer aan.

Ander voordeel van de Chisel is de BSA bracket. Lijkt me betere garantie op geen gekraak.
Dan zou ik eerder de Men's Chisel Expert - 2x nemen ipv de comp.
Plaats reactie