Stanton bike frames

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Nielsnh
Mountainbiker
Berichten: 118
Lid geworden op: vr 04 mei 2012 18:44
Rijdt met: Radon Jealous 2017

Stanton bike frames

Bericht door Nielsnh »

Hallo iedereen,

ik zit wat met een dilemma. Ik heb een maand geleden een carbon frame besteld bij onze Chinese vrienden. Dit frame is nu onderweg naar België, maar nog niet aangekomen. Momenteel rijd ik met een Commencal Meta Trail 27,5", maar ik vond dat het tijd was voor iets anders, daarom een 29" carbon frame.

Nu kom ik per toeval toch terecht op de website van Stanton. Daar zie ik de Sherpa 853 Next Gen! Dat ziet er echt een geweldig frame uit, maar ik heb totaal geen ervaring met stalen frames. Dus ik vroeg me af of er hier wat advies te rapen valt, wat de voor- en nadelen zijn van een stalen frame. Waarom ik wel of niet het carbon frame zou moeten houden, enz.

In het geval dat mijn keuze toch naar Stanton zou gaan, verkoop ik waarschijnlijk mijn nieuwe carbon frame terug aan aankoopprijs. Geïnteresseerden mogen me dan even iets laten weten, maar ik zal, zoals het hoort ook een topic aanmaken in de juiste groep hiervoor!

Alvast bedankt voor de reacties!
Gebruikersavatar
aresius
Mountainbiker
Berichten: 2921
Lid geworden op: ma 05 dec 2005 20:39
Rijdt met: Cannondale Habit & Ragley BigWig

Re: Stanton bike frames

Bericht door aresius »

join the club: http://forum.mountainbike.be/viewtopic. ... n#p1691008" onclick="window.open(this.href);return false;

Veel personen hebben hier zin in een Stanton

Zelf heb ik goeie ervaringen met stalen frames, momenteel heb ik een On One 456 in gebruik.
Geweldige bike enkel veel last van roestvorming.

Verder ben ik ook aan het twijfelen tussen een stanton sherpa of een on one maccatuskil. Ook staal versus carbon.
Van de stanton weet ik dat het een geweldige bike gaat zijn maar ik ben ook eens benieuwd naar carbon.