OnOne Maccatuskil

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Gebruikersavatar
aresius
Mountainbiker
Berichten: 2921
Lid geworden op: ma 05 dec 2005 20:39
Rijdt met: Cannondale Habit & Ragley BigWig

OnOne Maccatuskil

Bericht door aresius »

Heeft er iemand ervaring met de volgende bike?
Afbeelding

M'n huidige hardtail (OnOne 456) zal ooit eens vervangen worden en ben wat aan het zoeken naar een geschikte 29er... deze ziet er wel ferm uit.
Maar On One kennende zullen er wel enkele addertjes qua kwaliteit onder het gras liggen... maarja voor die prijs kan je niet echt zeuren.

vereisten:
- 29er
- dropper post mogelijk
- geen alu frame (staal of carbon)
- de fiets moet leuk rijden, geen spartaanse racemachine dus
- mogelijkheid om frame only aan te kopen
- tof kleurtje :-D

http://www.on-one.co.uk/c/q/bikes/mount ... accatuskil" onclick="window.open(this.href);return false;

Of andere voorstellen??

Als ik de stalen toer opga kom ik bij Stanton Sherpa, Cotic Solaris, ... dat genre wat
_anonymus_
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 18:36
Rijdt met: big wheels - steel is real

Re: OnOne Maccatuskil

Bericht door _anonymus_ »

Koop gewoon die groene Stanton Sherpa.
Gebruikersavatar
BertG
Mountainbiker
Berichten: 1440
Lid geworden op: za 12 aug 2006 17:27

Re: OnOne Maccatuskil

Bericht door BertG »

In vergelijking met de vroegere Lurcher On-One carbon frames is deze wel een stuk knapper in ieder geval, alleen wat jammer van die opzichte decals (let ook op de bovenkant bovenbuis want dat zie je niet op bovenstaand foto), moet je toch wat voor zijn. Blijkbaar vinden ze dat dat hoort bij carbon want op hun stalen frames doen ze het wel goed.
Ik zou deze nog wel durven kopen, staal doe ik niet meer...
Gebruikersavatar
aresius
Mountainbiker
Berichten: 2921
Lid geworden op: ma 05 dec 2005 20:39
Rijdt met: Cannondale Habit & Ragley BigWig

Re: OnOne Maccatuskil

Bericht door aresius »

@_anonymus_
De Sherpa zal sowiezo een geweldige bike zijn, maar diep vanbinnen wil ik eens een carbon frame proberen..
Ik ben eens benieuwd naar de rij-eigenschappen daarvan... en benieuwd of dit echt zo magisch is.

@BertG
De looks van dit frame vind ik heel knap. Er staan inderdaad veel tekst op maar dat stoort me niet echt.
Waarom geen staal meer?
Gebruikersavatar
TimW
Mountainbiker
Berichten: 243
Lid geworden op: zo 24 jul 2011 15:18

Re: OnOne Maccatuskil

Bericht door TimW »

Ik rij al 2 seizoenen marathons met een Maccatuskil en kan er eigenlijk niets slecht van zeggen, integendeel!
Heb nu wel een probleem met de aluminium bracket bus die los komt. Klein barstje in de carbon, waardoor er vuil tussen kruipt en de carbon lost van de alu bus. Maar ik denk dat dat wel aan mezelf ligt omdat ik een spacer te veel had gestoken tussen mijn crank en heel de boel gespannen zat... :roll: Ik ga het nog een paar weken proberen te rekken, dan zijn de marathons voorbij en stuur ik eens foto's naar On One, eens zien wat ze zeggen.

Voor de rest echt toppie voor die prijs! Geometrie is wat mij betreft perfect (misschien dat de bracket ietsje te laag bij de grond zit), maar verder is het een wendbaar speels fietske met wel wat comfort.

Ik reed er voor met een Lurcher en die had echt een superluie geometrie, was beenhard achteraan en reed eigenlijk niet leuk. Dat hebben ze allemaal opgelost met deze!
Deze is ook veel beter gelakt dan de Lurcher, want die had ik zelfs beter kunnen spuiten met wat spuitbussen :lol:

Hier is de mijne, ondertussen zit er wel een Eagle groep op
Afbeelding
Gebruikersavatar
aresius
Mountainbiker
Berichten: 2921
Lid geworden op: ma 05 dec 2005 20:39
Rijdt met: Cannondale Habit & Ragley BigWig

Re: OnOne Maccatuskil

Bericht door aresius »

Tim, bedankt voor je review.

Dus wat pressfit issues ... daar had ik al schrik voor
Hopelijk doen ze niet moeilijk voor garantie en krijg je een nieuw frame
Gebruikersavatar
BertG
Mountainbiker
Berichten: 1440
Lid geworden op: za 12 aug 2006 17:27

Re: OnOne Maccatuskil

Bericht door BertG »

aresius schreef:

@BertG
De looks van dit frame vind ik heel knap. Er staan inderdaad veel tekst op maar dat stoort me niet echt.
Waarom geen staal meer?

Te zwaar, roest kan een probleem zijn, en ook wel persoonlijke smaak al zijn er zeker nog knappe stalen frames, bijvoorbeeld een Niner SIR zegt me nog wel wat.

Staal en ook titanium vond ik 5-10 jaar geleden een interessant alternatief voor de alu en scandium frames die toen de markt overheersten. Carbon was nog vrij exotisch en duur voor MTB, het waren meestal ook race frames dus beenhard. Tegenwoordig zijn er genoeg carbon frames op de markt die betaalbaar zijn en comfortabel.
En misschien onnozel maar die dikke carbon buizen zijn ideaal voor ons nat klimaat want ze houden een pak meer vuiligheid van je lijf dan dunne buizen :-D .
Gebruikersavatar
aresius
Mountainbiker
Berichten: 2921
Lid geworden op: ma 05 dec 2005 20:39
Rijdt met: Cannondale Habit & Ragley BigWig

Re: OnOne Maccatuskil

Bericht door aresius »

Jep die Niner SIR vind ik ook wel een knap frame, wel nogal duur.
Maar een Stanton of Cotic is ook niet echt goedkoop.

Aan het modderaspect had ik nog niet gedacht, wel meer gewicht meezeulen dan... tot daar het 1500gr frame.. :-D
Gebruikersavatar
BertG
Mountainbiker
Berichten: 1440
Lid geworden op: za 12 aug 2006 17:27

Re: OnOne Maccatuskil

Bericht door BertG »

aresius schreef:Tim, bedankt voor je review.

Dus wat pressfit issues ... daar had ik al schrik voor
Hopelijk doen ze niet moeilijk voor garantie en krijg je een nieuw frame
Als ze daar dan toch een alu bracket huls in steken dan hadden ze evengoed BSA draad kunnen tappen denk ik dan, maar soit. Pressfit hoeft geen issue te zijn, met een Hope Pf BB heb ik bijvoorbeeld geen enkel probleem.
Gebruikersavatar
aresius
Mountainbiker
Berichten: 2921
Lid geworden op: ma 05 dec 2005 20:39
Rijdt met: Cannondale Habit & Ragley BigWig

Re: OnOne Maccatuskil

Bericht door aresius »

Op m'n beide bikes rij ik nog met een BSA bottombrackets.
Met die pressfits heb ik nog niet veel ervaring, blijkbaar heb je daar ook al veel verschillende maten in.
Deze van de Maccatuskil is BB92.

Hope is inderdaad wel goeie kwaliteit ..
Plaats reactie