Welke MTB?

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Plaats reactie
Buhsi
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: di 04 jul 2017 19:19

Welke MTB?

Bericht door Buhsi »

Hey, wil een nieuwe mtb kopen, maar ben een beetje einde raad wat ik moet kiezen.

Ik twijfel tussen de Cube Race One en de Scott Scale 945.
Beide staan in solden, maar bij de Scott moet ik wel een 200euro opleggen.

Cube:
https://www.fietsenwinkel.nl/cube-race-one-29-2017" onclick="window.open(this.href);return false;

Scott Scale 945:
https://www.fietsenwinkel.nl/scott-scal ... cale%20945&" onclick="window.open(this.href);return false;

Iemand die me kan helpen?
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Welke MTB?

Bericht door Free_ltd »

Zijn vergelijkbaar. Persoonlijk zou ik voor de Scott gaan. Maar dan wel bij een deftige zaak in de buurt ipv online. Want er kan altijd wel eens iets kapot gaan en dan liever bij de local bike shop.
Buhsi
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: di 04 jul 2017 19:19

Re: Welke MTB?

Bericht door Buhsi »

Ik heb al opgevangen dat Scott een beter frame zou hebben. Maar dan hoor je van iemand anders dat Cube normaal ook wel een goed frame hebben.

Mijn persoonlijke voorkeur is ook de Scott, eigenlijk de 950 qua kleuren maar die staat niet in solden. :-)

Fietsenwinkel. nl heeft hier nu ook een winkel, maar voor de bike fitting zou ik in Eindhoven moeten zijn. En om nu van Belgie effe naar Eindhoven te rijden lijkt me er een beetje over. En bij de winkel waar ik de Scott zou kunnen kopen heb ik dan wel een bike fitting.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Welke MTB?

Bericht door Free_ltd »

Vraag bij de LBS steeds naar uw korting of overjaarse modellen. Met Cube is niets mis. Ze zijn zich een
Paar jaar geleden gaan werpen op massaverkoop via bb AS Adventure waarbij Cibe in het wereldje de bijnaam supermarktfiets kreeg.
Hierdoor werden ze minder verkocht door LBS'en.

Meedtal is Cube voor een deftige prijs beter afgemonteerd als zijn concurrenten in dezelfde prijsklasse. Maar hier zijn ze vrij gelijk afgemonteerd, behalve de cube met shimano en de scott met sram
geertg
Mountainbiker
Berichten: 687
Lid geworden op: ma 07 mei 2012 10:14
Rijdt met: Scott Spark; Cube Reaction

Re: Welke MTB?

Bericht door geertg »

Kan je voor de prijs van de Scott geen betere (afmontage, gewicht) Cube kopen?
_anonymus_
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 18:36
Rijdt met: big wheels - steel is real

Re: Welke MTB?

Bericht door _anonymus_ »

Draai of keer het zoals je wil, een Scott heeft (voor mij toch) meer uitstraling en zal je makkelijker doorverkocht krijgen achteraf.
Buhsi
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: di 04 jul 2017 19:19

Re: Welke MTB?

Bericht door Buhsi »

_anonymus_ schreef:Draai of keer het zoals je wil, een Scott heeft (voor mij toch) meer uitstraling en zal je makkelijker doorverkocht krijgen achteraf.
Daar heb je wel een punt. Ben een noob qua MTB en Scott klinkt bij mij beter in de oren als Cube.

Alright, bedankt voor de feedback iedereen. Denk dat ik voor de Cube ga gaan. Ze hebben allebei zo hun voor- en nadelen, maar de Cube is het goedkoopste en het minst flashy. Zal dan maar zo kiezen. :-)
Cubekee
Mountainbiker
Berichten: 283
Lid geworden op: wo 14 dec 2011 22:29
Rijdt met: Cannondale Scalpel SI carbon 3 2017, Custom F-SI 2016, Cinelli zydeco custom,Cube Elite hpc pro 2012

Re: Welke MTB?

Bericht door Cubekee »

hangt ook af als je 1x11 of 2x11 wilt rijden.
Plaats reactie