Grand Canyon AL SL 8.9 versus Trek Superfly 6

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
KoenMTBOH
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: do 23 feb 2017 03:44
Rijdt met: Bikeloos momenteel :-)

Grand Canyon AL SL 8.9 versus Trek Superfly 6

Bericht door KoenMTBOH »

Hallo,

Ik ben nieuw op het forum en zit met het loodzware dilemma dat gepaard gaat met de aanschaf van nieuw speelgoed. :-)
Ik ben al een tijdje op zoek en volop aan het vergelijken op het net enz, de keuzemogelijkheden zijn dus ondertussen al wat uitgedund.

Het gaat nog tussen Grand Canyon AL SL 8.9 (groen-zwart, 1399 euro) en de Trek Superfly 6. (1499 euro, maar kan hem krijgen voor 1275 euro) Beide stevige bikes waar ik ongetwijfeld plezier aan ga beleven, maar graag wat bedenkingen/ervaringen van jullie, want ik raak er niet uit, ook qua maten zit ik serieus met wat twijfel.

Ik ben 1,72cm (binnenbeen lengte net onder de 80cm) en zit recht tussen de S en M van Canyon in. (S tot 172cm en M vanaf 172cm). In het Canyon servicecentrum te Holsbeek willen ze me richting M duwen. Ook zetten ze hier de fiets na levering volledig (gratis) in elkaar werd beloofd. Ik ben woonachtig te Oud-Heverlee, dus qua service en onderhoud in de toekomst zit dat al wel goed.

Bij Trek zou ik in de 17,5" maat zitten, al wil men mij bij de plaatselijke fietsenhandelaar ook hier graag op een maat groter (18,5") plaatsen alvorens ze me nog maar op een fiets hebben zien zitten... In een andere winkel zweren ze bij de indeling van trek zelf (Small = tot 175cm, Medium vanaf 173cm en ziet men mij liever op een Small... Ik weet het dus zelf niet meer. Trek valt hier en daar nog uit te testen, maar voor Canyon wordt het naar Koblenz rijden en dat krijg ik momenteel even niet voor mekaar...

Iemand (van ongeveer dezelfde lengte misschien zelfs) ervaring met 1 (of beide) van deze bikes aub? Ik kom er niet uit. :-)

Alle hulp is welkom,
bedankt!
Koen

https://www.canyon.com/nl/mtb/grand-can ... l-8-9.html" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.trekbikes.com/be/nl_BE/fiets ... 8600-2017/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
janssis werner
Mountainbiker
Berichten: 471
Lid geworden op: ma 18 feb 2013 13:37
Rijdt met: granville pulse1 . Canyon Nerve AL 9.9 stealth . Cannondale moterra 3

Re: Grand Canyon AL SL 8.9 versus Trek Superfly 6

Bericht door janssis werner »

Hallo. Als je daar in de buurt woont zou ik zeker voor de canyon kiezen. Bij trek zou ik voor het model duurder gaan met Shimano op. Voor de maat denk ik ook een medium. Smal gaat toch wat klein zijn. De zoon heeft die trek en zeer tevreden alleen de banden zijn niet ok en kun je onmiddellijk vervangen. Bij canyon heb je reeds goeie banden om te starten. Ik zelf rij met canyon en ben er zeer tevreden over.

Grtjs.
geertg
Mountainbiker
Berichten: 687
Lid geworden op: ma 07 mei 2012 10:14
Rijdt met: Scott Spark; Cube Reaction

Re: Grand Canyon AL SL 8.9 versus Trek Superfly 6

Bericht door geertg »

Bovenbuislengte is bij Canyon medium 60,1 cm, denk dat een kortere stuurpen aangewezen zal zijn (bij Trek is dit bij 18,5" zelfs 62 cm wat mij teveel lijkt voor u) tenzij je voorstander bent van een gestrekte houding.
Gebruikersavatar
Kevin82
Mountainbiker
Berichten: 416
Lid geworden op: zo 07 aug 2011 17:43
Rijdt met: Trek Superfly 29" en Scott Spark 29" RC
Contacteer:

Re: Grand Canyon AL SL 8.9 versus Trek Superfly 6

Bericht door Kevin82 »

Wat betreft de maat van Trek kan ik zeggen dat je zeker geen Small moet nemen. Ik ben 1m68 en moet een 17,5" hebben (staat trouwens in bestelling). Ik heb aan een testdag meegedaan en ik kon zelfs de Small niet testen omdat ik zo al zag dat die te klein was. Een tip: je kan trek fietsen testen in het Nys Cycling Center (te regelen via je dealer of website). Dan ben je pas echt zeker van je maat!
geertg
Mountainbiker
Berichten: 687
Lid geworden op: ma 07 mei 2012 10:14
Rijdt met: Scott Spark; Cube Reaction

Re: Grand Canyon AL SL 8.9 versus Trek Superfly 6

Bericht door geertg »

29 en 30 april as. : Happy Bike Days in Houffalize. Een verplaatsing waard.
Gebruikersavatar
Kevin82
Mountainbiker
Berichten: 416
Lid geworden op: zo 07 aug 2011 17:43
Rijdt met: Trek Superfly 29" en Scott Spark 29" RC
Contacteer:

Re: Grand Canyon AL SL 8.9 versus Trek Superfly 6

Bericht door Kevin82 »

Idd perfecte kans maar wel inschrijven vooraf.
KoenMTBOH
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: do 23 feb 2017 03:44
Rijdt met: Bikeloos momenteel :-)

Re: Grand Canyon AL SL 8.9 versus Trek Superfly 6

Bericht door KoenMTBOH »

Bedankt allemaal voor de snelle reacties. De bike days in Houffalize kan/wil ik helaas niet op wachten. Twee dagen geleden heel even op de Trek Superfly 6 gereden, hetzij op asfalt. Het SRAM schakelen blijft toch wennen voor mij. Schakelt wel lekker soepel, maar ik was echter niet razend enthousiast over deze fiets... Geen idee waarom. Canyon, ja die kunnen we niet testen. Ik voel een tripje Koblenz komen, of toch maar impulsief bestellen op het net... Luxeproblemen, zucht! :-)
Gebruikersavatar
janssis werner
Mountainbiker
Berichten: 471
Lid geworden op: ma 18 feb 2013 13:37
Rijdt met: granville pulse1 . Canyon Nerve AL 9.9 stealth . Cannondale moterra 3

Re: Grand Canyon AL SL 8.9 versus Trek Superfly 6

Bericht door janssis werner »

Hé de zoon rijdt met de 7 en rijdt daar super mee. Vindt dit toch een top fiets voor die prijs. Alleen op de 6 vindt ik de remmen niet zo ok. Op de canyon zit dit heel goed . Je kunt hem toch thuis testen en als hij u niet bevalt terug binnen doen in holsbeek.

Grtjs.
tomvava
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: do 02 mar 2017 15:39
Rijdt met: Grand Canyon AL SL 8.9

Re: Grand Canyon AL SL 8.9 versus Trek Superfly 6

Bericht door tomvava »

Hey Koen,
Ik weet niet of je er ondertussen al uit ben? Maar ik ben sinds vorige week in het bezig van de grand canyon al sl 8.9 (nen blauwen)
Zelf ben ik ook 172cm (met 80 cm binnenbeen lengte). Na lang twijfelen tss small en medium heb ik toch de medium geriskeerd en die is echt perfect van maat. Een small gaat te klein zijn, denk ik.
Heb hem voorlopig nog niet off-road kunnen testen, maar wel al 2 keer mee door het pajottenland gereden en ik ben er meer dan content van :-)

Hier zijn alvast enkele foto's. Ik hoop dat je ze kan zien want 't is ook de eerste keer dat ik hier iets post ;-)
https://postimg.org/image/k0yvsqdr7/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://postimg.org/image/k192rwg7r/" onclick="window.open(this.href);return false;
canyonboy
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 03 mar 2017 21:17
Rijdt met: Canyon grand canyon al sl 6.9

Re: Grand Canyon AL SL 8.9 versus Trek Superfly 6

Bericht door canyonboy »

Hallo,
Ik ben 1.70 maar groei nog zouden jullie een M nemen als je weet dat ik op korte tijd 10cm ben gegroeid? of toch eerder S
Reageer snel aub want bestel morgen m'n vorige canyon.
mvg
Canyonboy
Plaats reactie