Grand Canyon AL SL 8.9 versus Trek Superfly 6

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
KoenMTBOH
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: do 23 feb 2017 03:44
Rijdt met: Bikeloos momenteel :-)

Re: Grand Canyon AL SL 8.9 versus Trek Superfly 6

Bericht door KoenMTBOH »

Bon,

Ik ben er ondertussen uit dat het een Canyon wordt. Ook heb ik wat dingen verschoven en ben ik intussen in het Centre in Koblenz geraakt. Daar gereden op een Grand Canyon AL SL 8.9 (de zwart-groene) Medium en de AL SL 8.9 Small. Zeer zeker een M nodig idd. Dus ook canyonboy denk ik, zeker als je nog gaat groeien. Bij de small zat ik echt op m'n stuur...

Ook gereden op een Grand Canyon AL SLX 9.9 (L, wat M was er niet) en een AL SLX 9.9 Trail (ook een L). Van die laatste was ik geen fan. Slechts 1 tandwiel voor, toch wat wennen, was regelmatig automatisch naar het schakelsysteem aan het grijpen dat ik uiteraard niet vond... Ook het van aan het stuur in hoogte verstelbaar zadel (X-loc) heb ik niet nodig. En de fiets is uiteraard ook boven m'n budget (2499 euro). De AL SLX 9.9 (1699 euro) sprak me wel erg aan. Met name het XT schakelen (wat een luxe) en ik had ook het gevoel dat de wielen wat meer wendbaar (soepeler, lichter?) zijn, al blijft het testen op asfalt uiteraard... Ook de fox 32 vork is een mooie upgrade hierop tegenover de SL 8.9, maar vraagt dan wel weer meer onderhoud, dus hoeft van mij ook niet, Rockshox Reba RL is reeds mooi materiaal.

Ik vermoed dus dat het de Grand Canyon AL SL 8.9 wordt en kan dan later nog XT shifters zetten als ik wil. Of moet ik dan meer dan alleen de shifters laten vervangen om hetzelfde schakelgevoel te krijgen als de 9.9? Ook de derailleurs of crankstel of...? Ik ken daar wat te weinig van.

En Tomvava, mooie kleur! Nu was ik bijna overtuigd van de zwart-groene, want vond dat blauw maar niets op hun site, maar op jouw foto's... holala! Bedankt voor de posts.
Plaats reactie