29er max €1600

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Gebruikersavatar
janssis werner
Mountainbiker
Berichten: 469
Lid geworden op: ma 18 feb 2013 13:37
Rijdt met: granville pulse1 . Canyon Nerve AL 9.9 stealth . Cannondale moterra 3

Re: 29er max €1600

Bericht door janssis werner »

Hallo. Heb dit frame gezien bij fietsenwinkel wel in de versie in de kleuren van ons land. Vond dit niks speciaals dan ben je beter af met de cube of orbea. Zitten volgens mij al geen steek assen in en zeker geen boost naven . Plus de geo van deze fietsen is heel gewoon. Als je al ziet dat de zoon met zijne 26 niet rond geraakt bij ons voor de serre en met de trek 29 wel. De remmen op de specialized zijn best ok en kun je na een paar jaar ook nog vervangen. Als je dit koopt op het internet kost dit niet zoveel. Kwa rij plezier ga je volgens mij beter zitten bij die eerste drie in mijn lijst. Als je een nog betere fiets in die prijs klasse kijk dan ook eens bij canyon. Maar als je er zelf niks kunt aan doen ,dan vraag je best eens langs u neus weg of ze daar ook aan werken. Dat zie en hoor je snel of ze dat zien zitten. De mijne heeft daar geen probleem mee. Op deze fietsen heb je voor dit geld wel alles .

Grtjs.
ProsseN
Mountainbiker
Berichten: 32
Lid geworden op: vr 30 dec 2016 10:45

Re: 29er max €1600

Bericht door ProsseN »

Bedankt iedereen voor alle hulp!

Het is de Specialized geworden! :)

Volgend week kan ik hem normaal gezien ophalen... :)
Gebruikersavatar
janssis werner
Mountainbiker
Berichten: 469
Lid geworden op: ma 18 feb 2013 13:37
Rijdt met: granville pulse1 . Canyon Nerve AL 9.9 stealth . Cannondale moterra 3

Re: 29er max €1600

Bericht door janssis werner »

Hè welke kleur is het geworden. Heb ook gekeken naar de zaken die ik uitgelegd heb en zag je dan het verschil tussen deze fietsen. Veel succes er mee en denk ook aan een ketting om te wisselen . Dat spaart ook op termijn.

Grtjs.
vani
Mountainbiker
Berichten: 778
Lid geworden op: zo 08 aug 2010 13:29
Rijdt met: Specialized & BMC

Re: 29er max €1600

Bericht door vani »

ProsseN schreef:Bedankt iedereen voor alle hulp!

Het is de Specialized geworden! :)

Volgend week kan ik hem normaal gezien ophalen... :)

Heb die als winterfiets voor in de duinen en is een leuke fiets :-D heb hem wel 1 x 11 gevraagd was zelfde prijs ipv dubbel vooraan
ProsseN
Mountainbiker
Berichten: 32
Lid geworden op: vr 30 dec 2016 10:45

Re: 29er max €1600

Bericht door ProsseN »

Heb de zwarte genomen. Vond de rode ook wel leuk maar het turqoise in de fiets vond ik wat te vrouwelijk.. :€

Ik ga een ketting bij kopen. Je wisselt die dan om om de 3 weken om de andere perfect te kuisen neem ik aan?
Heb dat nog nooit gedaan maar zal de tip in ieder geval meenemen.. :) Als je wilt uitleggen hoe jij dit doet, laat maar weten hé! ;)

Goed te horen dat er al iemand een enthousiaste gebruiker is! Ik laat sowieso weten hoe de 1e rit bevallen is!

Grtz
Gebruikersavatar
janssis werner
Mountainbiker
Berichten: 469
Lid geworden op: ma 18 feb 2013 13:37
Rijdt met: granville pulse1 . Canyon Nerve AL 9.9 stealth . Cannondale moterra 3

Re: 29er max €1600

Bericht door janssis werner »

Hallo. Ik doe dit om de twee ritten,andere om de 200 km. Dit is wat u het beste uitkomt. Na iedere rit ketting en tandwielen goed kuisen en fiets ook. Bij een kmc speelt de richting geen rol ,bij Shimano de letters naar buiten zetten. Bij sram weet ik het niet dus best vragen. Als er geen slotje inzit een laten stekken en een tang kopen om de ketting te openen. Iedereen heeft wel een andere manier om te kuisen, dus vraag je best uitleg in de winkel.

Grtjs en veel succes.

Ps dit vond ik ook de mooiste kleur.
ProsseN
Mountainbiker
Berichten: 32
Lid geworden op: vr 30 dec 2016 10:45

Re: 29er max €1600

Bericht door ProsseN »

Top, bedankt voor de info!!

Ik ook, kan niet wachten tot volgende week woensdag! :)
Plaats reactie