Nieuwe MTB max. € 1200

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
biker25
Mountainbiker
Berichten: 19
Lid geworden op: di 27 dec 2016 18:26

Re: Nieuwe MTB max. € 1200

Bericht door biker25 »

Ik heb die radon is bekeken maar dit blijkt nog 3x10sp te zijn. Dit lijkt mij minder goed dan de 2x11 op de andere MTB's.

Jij merkt geen verschil tussen de deore remmen en de slx remmen? Op de bulls zitten de M447 remmen, is dat hetzelfde type als bij u?
Gebruikersavatar
Frankske73
Mountainbiker
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 29 nov 2015 21:16
Rijdt met: Radon ZR Race 27.5 en Rose CGF 3000

Re: Nieuwe MTB max. € 1200

Bericht door Frankske73 »

De ZR Race 7.0 van 1.056 euro (zonder levering) heeft wel degelijk de aller laatste 2 x 11 set up, uitvoering XT voor de achter en voor derry, de cassette en de shifters. De crank is van race face.

Misschien wat verwarring met de ZR Team 8.0. van 812 euro, deze heeft ook geen reba vork. voor die 240 euro verschil ga ik zeker voor de eerst genoemde.

De remmen betreffen de deore's M506. Ik heb geen ervaring met XT remmen in alle eerlijkheid. Ik merk wel dat vanaf SLX de afstand van de remhendel zelf kan ingesteld worden (en mogelijk nog andere opties), maar naar werking van de remmen toe ben ik tevreden over de slx'en de deore's M506 op de radon. Pluspunt is sowieso de 2 x 11 set up, maakt betere indruk (shifters, achter derry) dan de vorige versies 2 x 10 (hoewel slx op mijn cube voor de shifters en voor derry).
biker25
Mountainbiker
Berichten: 19
Lid geworden op: di 27 dec 2016 18:26

Re: Nieuwe MTB max. € 1200

Bericht door biker25 »

Ik had inderdaad verkeerd gekeken, de radon ziet er inderdaad ook een goede MTB uit.

Vergeleken met deze BULLS (die ik bij de fietsenmaker in mijn dorp kan krijgen voor € 999):

http://www.fietsen-vanderveken.be/fiets ... /bulls-275" onclick="window.open(this.href);return false;

Buiten de voorvork, remmen en wielen is er geen verschil (denk ik). Is de BULLS dan geen evenwaardige keuze? Kijkend naar de service (afstelling op maat, service nadien).
Gebruikersavatar
Frankske73
Mountainbiker
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 29 nov 2015 21:16
Rijdt met: Radon ZR Race 27.5 en Rose CGF 3000

Re: Nieuwe MTB max. € 1200

Bericht door Frankske73 »

De bulls copperhead 3 scoort al jaren prima in allerhande testen ( mijn eerste racer was een bulls dessert falcon, soit ander onderwerp, maar nog altijd spijt dat ik die niet als reserve heb behouden) en de service en advies van een (goede) fietsenmaker is zeker zijn geld waard.

Over de wielen zou ik mij geen zorgen maken, is de makkelijkste upgrade om later eventueel door te voeren. Crank is ook geen xt denk ik, bij radon van race face, maar lijkt me prima. Remmen zullen inderdaad, in beide gevallen hun werk wel doen en als je fietsenmaker een mooie prijs maakt voor een kleine upgrade ....Blijft de vork, waar ik zeker geen ervaring heb met de eigen vork van bulls, stel wel vast dat bulls voor een identieke copperhead met een rs reba 200 euro extra vraagt.

Lijkt me alleszins een fiets die zijn geld waard is (net als de radon trouwens een mooi gewicht in deze prijsklasse).

Laat maar weten wat je keuze finaal is geworden en hoe de eerste rit bevalt !
biker25
Mountainbiker
Berichten: 19
Lid geworden op: di 27 dec 2016 18:26

Re: Nieuwe MTB max. € 1200

Bericht door biker25 »

Voor mij is de service van een lokale fietsenmaker inderdaad van grote waarde aangezien ik maar weinig zelf kan herstellen of afstellen. Volgende week ga ik nog is bij hen binnenspringen om te zien wat de meerprijs is voor slx remmen.

De vork is inderdaad voor de meeste onbekend maar ik denk, vooral dan voor de kempense toertochten, dat deze wel zal voldoen.

Ik laat zeker iets weten als de definitieve keuze gemaakt is!

Bedankt voor de info!
biker25
Mountainbiker
Berichten: 19
Lid geworden op: di 27 dec 2016 18:26

Re: Nieuwe MTB max. € 1200

Bericht door biker25 »

Daarstraks reactie gehad van de fietsenmaker. De upgrade naar SLX remmen kost € 130 en eventueel naar XT kost € 180. Dit is een grotere meerkost als ik verwacht had. Wat vinden jullie hiervan?
Gebruikersavatar
Frankske73
Mountainbiker
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 29 nov 2015 21:16
Rijdt met: Radon ZR Race 27.5 en Rose CGF 3000

Re: Nieuwe MTB max. € 1200

Bericht door Frankske73 »

Hoe verloopt dit praktisch, heb jij op het einde dan 2 paar remmen? Betreft het de nieuwe SLX'en van de M7000 reeks, deze vind ik terug aan 150 euro? Mijn slx remmen (m615) op mijn Cube heb ik gekocht voor 100 euro en vervanging duurde geen half uur voor een leek zoals ik. Mijn deore's (m506) op de Radon kosten iets van een 80 euro om aan te kopen.

Dus die 130 euro bv.... lijkt mij wel genoeg gebaseerd op de waarde van de deore's en de prijs van de slx'en (zeker voor de m615). Ik zou dan enigszins verwachten dat de fietsenmaker de deore's 'verrekent', hij of zij kan daar zeker een andere klant nog mee verder helpen. Tegen deze prijs misschien eerst eens proberen met de standaard deore's?
geertg
Mountainbiker
Berichten: 687
Lid geworden op: ma 07 mei 2012 10:14
Rijdt met: Scott Spark; Cube Reaction

Re: Nieuwe MTB max. € 1200

Bericht door geertg »

Ben het volledig eens met Frankske73. Zou dan de deore's behouden, ben je niet tevreden dan kan je nog altijd veranderen.
biker25
Mountainbiker
Berichten: 19
Lid geworden op: di 27 dec 2016 18:26

Re: Nieuwe MTB max. € 1200

Bericht door biker25 »

Het betreft hier gewoon een upgrade, dus geen extra deore remmen die ik nog zou kunnen doorverkopen. Daarom dat ik de prijs ook zo hoog vindt.

Ik was ook al aan het denken om eerst te starten met de standaard set-up (BR-m447 remmen). Maar als deze dan tegenvallen kost het mij natuurlijk alleen maar meer. En online vind ik geen tests, reviews of ervaringen over deze remmen.
geertg
Mountainbiker
Berichten: 687
Lid geworden op: ma 07 mei 2012 10:14
Rijdt met: Scott Spark; Cube Reaction

Re: Nieuwe MTB max. € 1200

Bericht door geertg »

http://www.chainreactioncycles.com/be/f ... prod119952" onclick="window.open(this.href);return false; (avis)

https://www.rosebikes.co.uk/article/shi ... aid:520145" onclick="window.open(this.href);return false; (reviews)
Plaats reactie