Cube reaction gtc ... Maar welke?

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Voodoo-077
Mountainbiker
Berichten: 24
Lid geworden op: zo 04 sep 2016 10:36

Cube reaction gtc ... Maar welke?

Bericht door Voodoo-077 »

Aangezien mijn huidige bike aan vervanging toe is, wel ik wil eigenlijk een andere, ben ik de laatste twee maanden tal van winkels en sites gaan bezoeken, reviews gelezen etc.
Uiteindelijk bleven Canyon en Cube over.
Canyon heeft geen stock meer en nieuwe modellen zijn nog niet voorgesteld en zullen wellicht pas later beschikbaar zijn .. En ik kan niet wachten dus een Cube.
Sinds ik carbon heb gezien, wil ik absoluut een carbon en HT en gezien budget kom ik op de reaction gtc series.

Ik kan nu de race 2016 krijgen aan een zeer scherpe prijs of opteren voor een 2017:
https://www.cube.eu/en/products/mtb-har ... reen-2016/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.cube.eu/nl/2017/hardtail/re ... reen-2017/" onclick="window.open(this.href);return false;

2016 : Manitou Minute TS Air vork, CUBE Performance Grip, Shimano XT CS-M8000 cassette, Fulcrum Red 66, Selle Italia SC1. 10.7 kg
2017 : Rock Shox Reba RL vork, CUBE Race Grip, Shimano SLX CS-M7000 cassette, Answer Atac AM Tubeless Ready, CUBE Race EXC saddle. 11,1 kg

Zijn de onderdelen op de 2016 beter of eerder die van de 2017 of merken de meesten het verschil niet?
Ik vind de 2017 knapper (op foto, is helaas enige die ik nog niet in shop gezien heb) maar goed als die minder goed zou rijden en nog eens duurder is.

Alternatief is de 2017 SL die beter afgemonteerd is maar ik persoonlijk iets minder knap vind en weer eens stukje duurder is.

https://www.cube.eu/nl/2017/hardtail/re ... llow-2017/" onclick="window.open(this.href);return false;

Alvast bedankt voor jullie feedback of ervaringen!
Gebruikersavatar
vedet
Mountainbiker
Berichten: 787
Lid geworden op: zo 07 okt 2007 10:57
Rijdt met: Epic Comp 29!, Drössiger XMA 27,5+

Re: Cube reaction gtc ... Maar welke?

Bericht door vedet »

Ik zou voor degene kiezn die je het mooiste vind, verschillen zijn minimaal en merk je als amateur amper of niet. Op mijn vorige fiets xt trapstel, nu sram custom (x6?) ik voel geen verschil. Vorige SLX remmen en shifters, nu XT, hij remt niet opmerkelijk beter en schakelt even vlot.
Voodoo-077
Mountainbiker
Berichten: 24
Lid geworden op: zo 04 sep 2016 10:36

Re: Cube reaction gtc ... Maar welke?

Bericht door Voodoo-077 »

vedet schreef:Ik zou voor degene kiezn die je het mooiste vind, verschillen zijn minimaal en merk je als amateur amper of niet. Op mijn vorige fiets xt trapstel, nu sram custom (x6?) ik voel geen verschil. Vorige SLX remmen en shifters, nu XT, hij remt niet opmerkelijk beter en schakelt even vlot.
Thx vedet voor je feedback.
Dat is wat ik vermoedde, voordeel van degene die ik dan knapste vind is dat die tubeless ready is.
Enkel nog eens kijken of er niet een onderdeel is dat meer onderhoud vereist in een bepaald model
geertg
Mountainbiker
Berichten: 687
Lid geworden op: ma 07 mei 2012 10:14
Rijdt met: Scott Spark; Cube Reaction

Re: Cube reaction gtc ... Maar welke?

Bericht door geertg »

Inderdaad weinig verschil op vork, cassette (model 2017 : 11-42 versus model 2016 : 11-40) en het feit dat bij het model 2017 de voorderailleur een side swing is (hetgeen vlotter zou schakelen) na. Uiterlijk en de grotere korting voor het model 2016 spelen natuurlijk ook mee.
Laatst gewijzigd door geertg op di 06 sep 2016 16:52, 1 keer totaal gewijzigd.
vani
Mountainbiker
Berichten: 778
Lid geworden op: zo 08 aug 2010 13:29
Rijdt met: Specialized & BMC

Re: Cube reaction gtc ... Maar welke?

Bericht door vani »

zou voor 2016 gaan qua looks en is ook nog lichter en goedkoper :-)
geertg
Mountainbiker
Berichten: 687
Lid geworden op: ma 07 mei 2012 10:14
Rijdt met: Scott Spark; Cube Reaction

Re: Cube reaction gtc ... Maar welke?

Bericht door geertg »

Zie nu ook dat je bij het model 2016 de vork niet kan locken van op het stuur, indien je dit belangrijk zou vinden.
Voodoo-077
Mountainbiker
Berichten: 24
Lid geworden op: zo 04 sep 2016 10:36

Re: Cube reaction gtc ... Maar welke?

Bericht door Voodoo-077 »

@vani kleuren en goesting ... Ik vind net de 2017 knapper dan de 2016.
Ik hou wel van neutraal zwart met dan iets opvallend zoasfluo geel oranje of groen.
Dat vind ik zo leuk aan de 2017.
De SL heeft dat ook wel maar iets minder dan de Race.

@geertg bedankt hiervoor. Was me niet opgevallen eerlijk. Is toch leuker als je dan kan vanop je stuur, is dus een extra argument.

Ik ga wellicht morgen nog eens bij de lbs langs om te zien wat totale prijs is inclusief pedalen en mtb schoenen. Natuurlijk wel lastig te beslissen als je de bike in werkelijkheid nog niet gezien hebt (laat staan gereden).
Gebruikersavatar
vedet
Mountainbiker
Berichten: 787
Lid geworden op: zo 07 okt 2007 10:57
Rijdt met: Epic Comp 29!, Drössiger XMA 27,5+

Re: Cube reaction gtc ... Maar welke?

Bericht door vedet »

Ik zet mijn vork echt nooit vast. Nooit gedaan, nooit nood aan gehad.
Voodoo-077
Mountainbiker
Berichten: 24
Lid geworden op: zo 04 sep 2016 10:36

Re: Cube reaction gtc ... Maar welke?

Bericht door Voodoo-077 »

vedet schreef:Ik zet mijn vork echt nooit vast. Nooit gedaan, nooit nood aan gehad.
Pas sinds ik op zoek ben naar een nieuwe heb ik door dat ik dat ook kan op mijn huidige en ondertussen toch een paar keer gedaan. Zeker praktisch als je moet gaan klimmen of bergop rijden.
Wellicht elders op het forum eens moeten zoeken ik die voorvork moet laten onderhouden of om de hoeveel km dit moet ...
geertg
Mountainbiker
Berichten: 687
Lid geworden op: ma 07 mei 2012 10:14
Rijdt met: Scott Spark; Cube Reaction

Re: Cube reaction gtc ... Maar welke?

Bericht door geertg »

vedet schreef:Ik zet mijn vork echt nooit vast. Nooit gedaan, nooit nood aan gehad.
Is persoonlijk, zelf zet ik deze regelmatig bij het klimmen vast (indien niet teveel stenen e.d.) en geef dan ook de voorkeur aan een fiets met de mogelijkheid om te locken op het stuur (bij Scott drie standen).
Plaats reactie