Gewicht Cannondale habit 4 2016

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Plaats reactie
jeroenvanbommel
Mountainbiker
Berichten: 33
Lid geworden op: do 26 mar 2015 02:47
Rijdt met: Trek Fuel Ex 8 (2016)

Gewicht Cannondale habit 4 2016

Bericht door jeroenvanbommel »

Hallo,

weet er iemand toevallig het exacte gewicht van de Cannondale Habit 4 jaargang 2016? Ik ben hier reeds een tijdje naar op zoek, echter geen concreet antwoord gevonden.

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
tipi
Mountainbiker
Berichten: 384
Lid geworden op: zo 05 sep 2010 11:42
Rijdt met: Niner Air 9 Carbon, Lapierre Zesty AM

Re: Gewicht Cannondale habit 4 2016

Bericht door tipi »

De carbon 1 weegt 11,5 kg zonder pedalen. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de 4 rond de 12, 5 kg zat
Gebruikersavatar
janssis werner
Mountainbiker
Berichten: 471
Lid geworden op: ma 18 feb 2013 13:37
Rijdt met: granville pulse1 . Canyon Nerve AL 9.9 stealth . Cannondale moterra 3

Re: Gewicht Cannondale habit 4 2016

Bericht door janssis werner »

Hallo. Ben je er nog steeds niet uit welke fiets je wilt. Is een mooie fiets maar zou dan toch eens kijken hoeveel het verschil is met model hoger. Veel succes nog met uw zoektocht .

Grtjs.
jeroenvanbommel
Mountainbiker
Berichten: 33
Lid geworden op: do 26 mar 2015 02:47
Rijdt met: Trek Fuel Ex 8 (2016)

Re: Gewicht Cannondale habit 4 2016

Bericht door jeroenvanbommel »

Hey,

Neen ik heb inderdaad nog geen besluit genomen :) Kortdaags ga ik de cannondale habit 4 uitproberen en morgen nog eens verder informeren bij een verdeler van Trek ivm de fuel ex 8 en top fuel. Het zal echter nog een tijdje duren eer er een beslissing zal vallen, maar wil er gewoon zeker van zijn dat wat verschillende modellen heb kunnen testen om dan een goede beslissing te maken :) Bedankt allesinds al voor de antwoorden :p
FaraoNebur
Mountainbiker
Berichten: 19
Lid geworden op: wo 16 dec 2015 11:57

Re: Gewicht Cannondale habit 4 2016

Bericht door FaraoNebur »

Ik heb deze fiets getest! Heel fijne fiets. De verkoper had deze gewogen. Ik weet dat het meer was dan 13 kg. Als ik me niet vergis kwam deze op 13,7 kg. Maar daar ben ik niet 100% zeker van ;)

Ik heb lang getwijfeld tussen de Habit SE en de Thunderbolt 750 msl van Rocky Mountain. Het is uiteindelijk die laatste geworden!
FaraoNebur
Mountainbiker
Berichten: 19
Lid geworden op: wo 16 dec 2015 11:57

Re: Gewicht Cannondale habit 4 2016

Bericht door FaraoNebur »

tipi schreef:De carbon 1 weegt 11,5 kg zonder pedalen. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de 4 rond de 12, 5 kg zat
De Habit SE komt volgens de boekjes op 12.10 kg. Maar zal effectief wss 300 gram meer wegen. Daartussen zit nog de 3 die als ik me niet vergis op 12.8 of 12.9 komt! Tis een beetje natte vinger werk. Ik kan het me niet meer heel goed herinneren.

Der verkoper vertelde me dat er altijd ongeveer een 300 gram bijgeteld mag worden :)
jeroenvanbommel
Mountainbiker
Berichten: 33
Lid geworden op: do 26 mar 2015 02:47
Rijdt met: Trek Fuel Ex 8 (2016)

Re: Gewicht Cannondale habit 4 2016

Bericht door jeroenvanbommel »

Hey, het SE model zit wel in een andere categorie, namelijk meer enduro rijden, iets waar ikzelf dan bv niet veel mee ben in limburg etc :) Maar ik ga nu dit weekend ipv 3 weken terug, eindelijk de habit 4 testen om te ervaren hoe het is om met een fully te rijden. Maar mijn voorkeur gaat toch uit naar de trek fuel ex 8 en dat zal em dan waarschijnlijk ook wel worden als een fully mij bevalt :) Toeval wil ook lukken dat deze laatste vorige week 500 euro omlaag gegaan is! En deze zou ideaal passen bij mijn soort ritten :) Heb overlaatst het 29 inch model zien staan met framemaat 18.5 en woog 14.1 kg aan de haak.. Vond het toch beetje veel precies maar er werd nog gebruik gemaakt van binnenbanden onder andere dus mijn fietske zal ne 27.5 inch zijn met frame 19.5 en tubeless. En het laatste zal toch ook wel wat gewicht besparen waardoor ik ook om en bij 13 a 13.5kg zal uitkomen. Ik kijk er naar uit :)
FaraoNebur
Mountainbiker
Berichten: 19
Lid geworden op: wo 16 dec 2015 11:57

Re: Gewicht Cannondale habit 4 2016

Bericht door FaraoNebur »

ge gaat er hoe dan ook veel plezier aan hebben! Misschien dat je met een fully toch wat meer technische dingen gaat opzoeken? Ga je ooit op de mijn terrils rijden in Limburg? Dat is echt heel plezant met een fully :D
Plaats reactie