Grand Canyon AL SLX 7.9, Trek Superfly 5 of Speci Crave Comp

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Plaats reactie
Enz0
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: do 02 jul 2015 08:02

Grand Canyon AL SLX 7.9, Trek Superfly 5 of Speci Crave Comp

Bericht door Enz0 »

Hallo iedereen,

na een paar keer te gaan mtb'en met een relatief goedkope fiets zonder iets van vering zou ik nu graag een degelijke mountainbike kopen. Gezien mijn budget wordt het sowieso een hardtail in aluminium.
Ik twijfel tussen volgende fietsen:

Canyon Grand Canyon AL SLX 7.9:
https://www.canyon.com/nl-be/mtb/grand- ... x-7-9.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Deze fiets steekt er voor mij met kop en schouders boven uit (ook online aankopen vind ik geen probleem) qua afmontage etc. MAAR deze heeft vooraan 3 tandwielen, ik had er graag 2. En eventueel een remote lockout van de voorvork had ook wenselijk geweest.

Trek Superfly 5:
http://www.trekbikes.com/be/nl/bikes/mo ... uperfly_5/" onclick="window.open(this.href);return false;
Deze fiets lijkt me qua prijs en afmontage dik OK, enkel de voorvork is de minste van deze 3 fietsen maar nog steeds goed denk ik? Het gewicht vind ik nergens terug maar verwacht dat dit wel zal meevallen.

Specialized Crave Comp:
http://www.specialized.com/be/nl/bikes/ ... comp#specs" onclick="window.open(this.href);return false;
Qua afmontage een categorie lager dan de Trek en Canyon. De voorvork is dan weer beter dan de Trek maar de prijs ligt wel weer 200 euro hoger. Van Specialized heb ik wel al veel lovende comments gehad ivm de geometrie, het frame etc.

Kortom, ik kan niet kiezen tussen deze 3 fietsen.
Zijn er zaken die ik extra in acht moet nemen of waar ik toch ook zeker om moet letten bij het maken van mijn keuze?
Bedankt voor respons!

Enzo
Gebruikersavatar
Boebbel
Forum beheerder
Berichten: 533
Lid geworden op: ma 10 nov 2014 10:36
Rijdt met: groene fully en grijze HT

Re: Grand Canyon AL SLX 7.9, Trek Superfly 5 of Speci Crave

Bericht door Boebbel »

Ik zou ook voor Grand Canyon gaan. Geef de triple toch ten minste een kans. Naar mijn gevoel is die prima voor ons belgenlandje : 40 voor straat en platte, droge bos/veldwegjes, 30 voor heuveltjes en modder en een 22 voor lange technische beklimmingen.

Je kan er nog steeds een double van maken als je dat wil.

Die vork lijkt me toch wel een lockout te hebben, al is het niet apart vermeld ? Kijk maar eens maar de rechter vorkpoot, daar vertrekt toch een kabel.
Enz0
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: do 02 jul 2015 08:02

Re: Grand Canyon AL SLX 7.9, Trek Superfly 5 of Speci Crave

Bericht door Enz0 »

Ik had een mail gestuurd naar Canyon met de vraag of levering met 2 tandwielen vooraan ook mogelijk was en kreeg volgend antwoord(na 5 minuten al!):

De aanpassing is vrij kostelijk omdat dan de volledige crank en de voorderailleur moeten vervangen worden. De shifter kan herbruikt worden.
Een Shimano SLX dubbel crankstel kost €199,99
De voorderailleur kost €37,95
Zoals in de vorige maal al aangehaald is de installatie gratis.


Deze eventuele kosten in gedachte houdend zou ik een model lager gaan van Canyon, namelijk de Grand Canyon AL 6.9:
https://www.canyon.com/nl-be/mtb/grand- ... l-6-9.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik merk dat deze ook zeker concurrentie is voor de Trek en de Specialized. Wel jammer van uitwendige kabel geleiding.
Al bedankt voor de reactie Boebbel, ik ga nog een paar meningen afwachten.
Gebruikersavatar
joske77
Mountainbiker
Berichten: 1139
Lid geworden op: za 28 jun 2008 17:44
Rijdt met: Nicolai Argon RoCC '11

Re: Grand Canyon AL SLX 7.9, Trek Superfly 5 of Speci Crave

Bericht door joske77 »

gewoon de Canyon, rij eerst met uwe tripel en als de tandwielen versleten zijn kan je nog altijd een dubbel cranckstel monteren, en dan zal het niet veel meer kosten dan 3 tandwielen...
Enz0
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: do 02 jul 2015 08:02

Re: Grand Canyon AL SLX 7.9, Trek Superfly 5 of Speci Crave

Bericht door Enz0 »

Ok, waarschijnlijk wordt het de Grand Canyon AL 6.9.
Bedankt voor de reacties.
Plaats reactie