scale 740 of scale 710

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Plaats reactie
Mister A
Mountainbiker
Berichten: 117
Lid geworden op: vr 09 mar 2012 10:22
Rijdt met: scott scale, canyon AL

scale 740 of scale 710

Bericht door Mister A »

Nadat ik mijn canyon dit weekend om zeep heb geholpen heb ik op korte termijn een nieuwe mtb nodig.
Ik heb testritten gedaan op verschillende fietsen. De scott scale voelde ik mij het best aan qua positie en wendbaarheid.
Ik zou een overjaars model kopen voor de snelle levertijd en de korting. Nu twijfel ik nog tussen alu en carbon.
scale 740:
http://www.12gobiking.nl/p/scott-scale-740-2014" onclick="window.open(this.href);return false;
of scale 710
http://www.12gobiking.nl/p/scott-scale-710-2014" onclick="window.open(this.href);return false;

Belangrijk om te weten is dat ik stevig downhill en altijd op zoek ben naar de meest technische routes van belgie. Daarom twijfel ik aan de carbon. Mijn (kapotte) canyon heeft op drie verschillende plaatsen een bluts (steen, stuur tegen bovenbuis). De testfietst van scale was in carbon en ik moet zeggen dat ik wel onder de indruk was van de demping die dat gaf. Ik zou toch graag minimum 4 jaar wekelijks met de fiets kunnen mtb voordat hij kapot is. Ik weeg 70kg.

Mijn budget is hoger dan de 740, ik dacht om misschien direct betere wielen aan te schaffen met het extra budget (dt swiss 1501xr).

de aankoop zou online zijn qua garantie niet ideaal

spijtig dat de fietsmerken geen beter afgemonteerde aluminium fietsen verkopen...

wat zouden jullie nemen?
bedankt voor de tips!
geertg
Mountainbiker
Berichten: 687
Lid geworden op: ma 07 mei 2012 10:14
Rijdt met: Scott Spark; Cube Reaction

Re: scale 740 of scale 710

Bericht door geertg »

Ik zou voor de 710 gaan, iets betere afmontage, lager gewicht, hogere tweedehandsprijs en hopen dat je geen te zware vallen maakt (wie zegt trouwens dat een aluminium bike hier ongeschonden zou uitkomen).
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Re: scale 740 of scale 710

Bericht door kawa »

Mister A schreef: spijtig dat de fietsmerken geen beter afgemonteerde aluminium fietsen verkopen...

Je kan toch een alu frame naar eigen goesting opbouwen, of laten opbouwen door je LBS?
Mogelijkheden genoeg... (vb Niner EMD frame)
Mister A
Mountainbiker
Berichten: 117
Lid geworden op: vr 09 mar 2012 10:22
Rijdt met: scott scale, canyon AL

Re: scale 740 of scale 710

Bericht door Mister A »

Uiteindelijk gekozen om zonder zorgen naar beneden te knallen ipv comfort en lager gewicht. Het is uiteindelijk een scale 740 (2014) geworden, nog een badje gedaan, 1260euro ipv 1900euro. Valentijns actie bij biker boarder. Ook de dt swiss 1501 wielen zijn al onder weg. Kawa bij niner kwam ik op 2800euro uit als ik mijn fiets samenstelde ](*,)
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Re: scale 740 of scale 710

Bericht door kawa »

Mister A schreef:. Kawa bij niner kwam ik op 2800euro uit als ik mijn fiets samenstelde ](*,)
Die Scale 710 kost ook 2500€, dacht dat er genoeg ruimte zou zijn om een EMD op te bouwen naar uw eigen goesting.
Plaats reactie