Ik vind erg weinig meningen terug op t wereldwijde net.
Zijn er hier misschien die een oiz berijden?
Ik had dan graag jullie mening gehoord.
http://www.orbea.com/be-nl/fietsen/oiz-m20/" onclick="window.open(this.href);return false;
Afmontage doet iedereen naar zijn idee natuurlijk maar mij lijkt dit een strak frame?
http://www.orbea.com/us-en/bicycles/ran ... /geometry/" onclick="window.open(this.href);return false;
orbea oiz 2015
Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
- toon pertetotal
- Mountainbiker
- Berichten: 203
- Lid geworden op: vr 01 okt 2004 18:34
- Rijdt met: Rocky Mountain Element 970rsl,trek madone,
-
- Mountainbiker
- Berichten: 117
- Lid geworden op: vr 09 mar 2012 10:22
- Rijdt met: scott scale, canyon AL
Re: orbea oiz 2015
Enkele weken geleden heb ik de alma getest met dezelfde geometrie, ik vond de positie te recht voor mij, dus ik zou hem toch zeker eerst eens testen. De wendbaarheid vond ik wel top. prijs-kwaliteit zeker niet het beste merk naar afmontage toe maar wel mooie en goeie fietsen. De frames worden trouwens in spanje gemaakt door arbeider die een correct loon krijgen . In de vorige O2 bikers staat er een artikel van de oiz.
-
- Mountainbiker
- Berichten: 94
- Lid geworden op: do 08 dec 2011 16:03
- Rijdt met: Orbea OIZ M20
Re: orbea oiz 2015
Bericht door stijn10765 »
Heb juist een M20 in het zwart besteld met als optie de crossmax SL (optie van 400 Euro). Ik kijk er al naar uit
Mooie korting gekregen ook bij Orbea dealer
Als je een test wilt lezen (wel in het Frans)
http://www.vojomag.com/orbea-le-magicien-doiz/" onclick="window.open(this.href);return false;
Zo slecht afgemonteerd vind ik de M20 niet:
Ok, de shifters en de remmen zijn van het SLX-type, maar de vering is volledig fox FIT CTD met Kashima coating, XT-trapas, XTR shadow plus achterderailleur en ook de achterbrug is volledig uit carbon, wat je nauwelijks ziet bij andere fully's uit deze prijsklasse. Je krijgt er ook een levenslange garantie op het frame
De remmen en de shifters zijn tegen een kleine kost te veranderen.
Ik kende het model niet, tot ik onlangs in Parijs deze in een MTB-magazine had zien staan, tegenover de scott spark, BMC Fourstroke en de Trek Superfly.
In de test kwam hij er het best uit op de stijfheid van het kader, vering, rendement, gewicht (bijna kg minder dan al de rest) en stuurgedrag. Hij was wel het extreemste qua racehouding tov de andere.
Bij Scott moet je niet meer gaan kijken voor een Spark 910 2015, want die zijn niet meer te krijgen. Bij Specialized moet je al minsten 1000 Euro meer uitgeven voor een epic die qua afmontage nog maar in de buurt komt.
Ik ben dus in blijde verwachting! Half februari zou hij geleverd worden, dus dat viel ook nog mee.
Mooie korting gekregen ook bij Orbea dealer
Als je een test wilt lezen (wel in het Frans)
http://www.vojomag.com/orbea-le-magicien-doiz/" onclick="window.open(this.href);return false;
Zo slecht afgemonteerd vind ik de M20 niet:
Ok, de shifters en de remmen zijn van het SLX-type, maar de vering is volledig fox FIT CTD met Kashima coating, XT-trapas, XTR shadow plus achterderailleur en ook de achterbrug is volledig uit carbon, wat je nauwelijks ziet bij andere fully's uit deze prijsklasse. Je krijgt er ook een levenslange garantie op het frame
De remmen en de shifters zijn tegen een kleine kost te veranderen.
Ik kende het model niet, tot ik onlangs in Parijs deze in een MTB-magazine had zien staan, tegenover de scott spark, BMC Fourstroke en de Trek Superfly.
In de test kwam hij er het best uit op de stijfheid van het kader, vering, rendement, gewicht (bijna kg minder dan al de rest) en stuurgedrag. Hij was wel het extreemste qua racehouding tov de andere.
Bij Scott moet je niet meer gaan kijken voor een Spark 910 2015, want die zijn niet meer te krijgen. Bij Specialized moet je al minsten 1000 Euro meer uitgeven voor een epic die qua afmontage nog maar in de buurt komt.
Ik ben dus in blijde verwachting! Half februari zou hij geleverd worden, dus dat viel ook nog mee.