sandman bikes

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Hoezo
Mountainbiker
Berichten: 424
Lid geworden op: za 05 aug 2006 17:19
Rijdt met: Sandman Hoggar Ti

Re: sandman bikes

Bericht door Hoezo »

Moest er iemand interesse hebben in een set larry's. 3.80 / 27 tpi. Nog geen 30 km mee gereden. 95...voor de set.
Gebruikersavatar
Amazing
Mountainbiker
Berichten: 13
Lid geworden op: zo 03 mar 2013 21:25
Rijdt met: Sandman Hoggar Ti

Re: sandman bikes

Bericht door Amazing »

Heeft er al iemand ervaring met de nieuwe banden van schwalbe, de jumbo Jim?
Ze lijken mij sterk op een Nate van surly?! Of zijn ze toch wat minder grof en licht lopender?
Hoezo
Mountainbiker
Berichten: 424
Lid geworden op: za 05 aug 2006 17:19
Rijdt met: Sandman Hoggar Ti

Re: sandman bikes

Bericht door Hoezo »

Jumbo Jim zijn apart pas te krijgen vanaf week 8 - 2015 volgens Schwalbe... Dus gaan er nog weinig ervaringen zijn. Is ook een echte zomerband lijkt me.
Ik ga nu van voor de 45nrth - Vanhelga leggen en achter blijft de hudu liggen voor de winter....Tussen sez. Hudu - Hudu. En zomer jumbo jim.

Op mijn 29er wielen de X -king 2.4 en ga er ook eens de knard 3.0 opleggen.
Gebruikersavatar
FOUTURE
Mountainbiker
Berichten: 86
Lid geworden op: wo 12 jul 2006 09:10
Rijdt met: Sandman Thar Ti XL met Pinion gearbox
Contacteer:

Re: sandman bikes

Bericht door FOUTURE »

De VEE Rubber Hi-Billie 4.25" banden liggen er nu bij mij op - goeie grip, redelijk op asfalt. Nu nog tubeless zetten...
elangelo
Mountainbiker
Berichten: 353
Lid geworden op: do 24 jan 2008 11:30
Rijdt met: anthem x

Re: sandman bikes

Bericht door elangelo »

Ik las vandaag dit:
I recently ordered my SANDMAN Thar Ti fatbike with a Pinion gearbox and belt drive. It should arrive in six weeks, hopefully in time for El Camino Loco’s ¿A Donde Vamos? raid (9 days of heavy technical biking in undisclosed location). Can’t wait to try it out !
:-"
Gebruikersavatar
FOUTURE
Mountainbiker
Berichten: 86
Lid geworden op: wo 12 jul 2006 09:10
Rijdt met: Sandman Thar Ti XL met Pinion gearbox
Contacteer:

Re: sandman bikes

Bericht door FOUTURE »

Ja ! Die Hi-Billies liggen nu op m'n derailleur-Thar :-)
Hoezo
Mountainbiker
Berichten: 424
Lid geworden op: za 05 aug 2006 17:19
Rijdt met: Sandman Hoggar Ti

Re: sandman bikes

Bericht door Hoezo »

FOUTURE schreef:Ja ! Die Hi-Billies liggen nu op m'n derailleur-Thar :-)
Ook aan het wachten op u nieuwe velgen of ga je zo op uwe gewoon velg tubles zetten ?
Gebruikersavatar
FOUTURE
Mountainbiker
Berichten: 86
Lid geworden op: wo 12 jul 2006 09:10
Rijdt met: Sandman Thar Ti XL met Pinion gearbox
Contacteer:

Re: sandman bikes

Bericht door FOUTURE »

De nieuwe velgen komen op de Pinion-Thar. Maar die geraakt wellicht niet gereed voor ¿A Donde Vamos? dus zet ik nu m'n derailleur-Thar daarvoor in orde, met de velgen die er op staan en bredere banden. Dan kan ik de Dieci-9 nanolube ook eens uittesten in een zandwoestijn, op vulkanische asse of op een zandstrand (gesteld dat er ginder zoiets is), vooraleer ik overschakel op riemaandrijving.
Gebruikersavatar
NielsVV
Mountainbiker
Berichten: 179
Lid geworden op: ma 04 aug 2008 07:10
Rijdt met: Nicolai Helius TB'Pinion

Re: sandman bikes

Bericht door NielsVV »

Hoe komt het dat Koen toch voor pinion is gevallen? Tot over een halfjaar geleden wou hij de stap nog niet zetten naar pinion. Zelf ben ik een heel tevreden pinion gebruiker (ik ga niet meer terug naar een derailleur systeem.
Gebruikersavatar
FOUTURE
Mountainbiker
Berichten: 86
Lid geworden op: wo 12 jul 2006 09:10
Rijdt met: Sandman Thar Ti XL met Pinion gearbox
Contacteer:

Re: sandman bikes

Bericht door FOUTURE »

Pinion had Koen 5 gratis prototype-exemplaren beloofd om grondig op de proef te stellen. Hoewel dat vastgelegd was op papier is Pinion later op die afspraak teruggekomen. Een Duits merk kreeg ze, als ik me goed herinner. Koen kon er wel kopen om te testen, maar zonder garantie. Daar heeft hij uiteraard feestelijk voor bedankt tot Pinion die garantie wél kon leveren.
Plaats reactie