Heel duidelijke vraag over Canyon!

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5029
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: Heel duidelijke vraag over Canyon!

Bericht door madskatingcow »

Maar scheuren of barsten wel, en ik heb al meermaals beroep moeten doen op garantie hiervoor. En op dat vlak is Specialized absoluut top. Merida ook trouwens (die kennen mij ondertussen al ;-) )
Gebruikersavatar
kazzz
Mountainbiker
Berichten: 793
Lid geworden op: di 25 jun 2013 11:20
Rijdt met: Trek SuperFly 9.8

Re: Heel duidelijke vraag over Canyon!

Bericht door kazzz »

Hmmm.. Scheuren en barsten...? Gebeurd het dan zo "snel" bij een Carbonnen frame?
Ik denk dat de beslissing in Houffalize zal vallen.. :-)
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5029
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: Heel duidelijke vraag over Canyon!

Bericht door madskatingcow »

Het gebeurd ... frequenter dan je denkt.
Gebruikersavatar
Joeri90
Mountainbiker
Berichten: 28
Lid geworden op: wo 12 jun 2013 18:00
Rijdt met: Canyon Grand Canyon CF SL 2014

Re: Heel duidelijke vraag over Canyon!

Bericht door Joeri90 »

Ik zelf heb de CF SL 6.9 en ben er heel tevreden over! Uitstekend frame en meer dan degelijk genoeg afgemonteerd om TT'en en eventueel met een ander set wielen voor wedstrijden! Het enige wat ik wat minder vind zijn de remmen, deze blijven maar piepen.. ](*,)
Gebruikersavatar
kazzz
Mountainbiker
Berichten: 793
Lid geworden op: di 25 jun 2013 11:20
Rijdt met: Trek SuperFly 9.8

Re: Heel duidelijke vraag over Canyon!

Bericht door kazzz »

Vandaag de CF SLX en SL getest in Houffa..
Chance dat ik em getest heb, want.. een Canyon is het niet voor mij.

Als ik punten op 10 moet geven, krijgt de Niner RDO 9 de 10/10. V-LIEGmasjiene!!!! Da vreet gewoon die bochten, AF!!
Daarna komt met een 8.5 de Trek Superfly, raar maar waar! Is de enige van de andere die ik getest heb, die bijna zo wendbaar is als de Niner.
Beide reageren als een auto, wanneer ik draai, draait alles mee, punt.
Wanneer ik met den Canyon, Scott, Canondale, ... hetzelfde parcour deed, voelde ze aan als een camion. Eerst draait de cabine, dan pas de laadbak.
Je kan het best omschrijven dat ze, uitvergroot dan, pas een meter later insturen, dan de Trek en Niner.

Het was voor mij dus een eye-opener!
suge7
Mountainbiker
Berichten: 111
Lid geworden op: zo 04 mei 2014 19:18

Re: Heel duidelijke vraag over Canyon!

Bericht door suge7 »

Had graag de CF SL 6.9 willen testen aangezien ik aan het twijfelen was tss de canyon en Cannondale F29 5.Begin nu te twijfelen of ik de canyon wel nog zou bestellen.Weet niet of je die gewoon terug kan sturen als je er niet tevreden over bent aangezien je 30 dagen de tijd hebt voor een retour.
Gebruikersavatar
julie
Mountainbiker
Berichten: 1663
Lid geworden op: di 17 mei 2005 15:59
Rijdt met: Devinci Troy

Re: Heel duidelijke vraag over Canyon!

Bericht door julie »

kazzz schreef:Vandaag de CF SLX en SL getest in Houffa..
Chance dat ik em getest heb, want.. een Canyon is het niet voor mij.

Als ik punten op 10 moet geven, krijgt de Niner RDO 9 de 10/10. V-LIEGmasjiene!!!! Da vreet gewoon die bochten, AF!!
Daarna komt met een 8.5 de Trek Superfly, raar maar waar! Is de enige van de andere die ik getest heb, die bijna zo wendbaar is als de Niner.
Beide reageren als een auto, wanneer ik draai, draait alles mee, punt.
Wanneer ik met den Canyon, Scott, Canondale, ... hetzelfde parcour deed, voelde ze aan als een camion. Eerst draait de cabine, dan pas de laadbak.
Je kan het best omschrijven dat ze, uitvergroot dan, pas een meter later insturen, dan de Trek en Niner.

Het was voor mij dus een eye-opener!
weet je misschien de lengte van de verschillende stuurpennen? Persoonlijk vind ik het vreemd dat je de canyon vindt sturen als een camion, ik heb nl totaal niet die ervaring met de mijne (en ik heb er niets mee te winnen of zo of je nou wel of niet een Canyon bestelt).
suge7
Mountainbiker
Berichten: 111
Lid geworden op: zo 04 mei 2014 19:18

Re: Heel duidelijke vraag over Canyon!

Bericht door suge7 »

Hoop dat ik de canyon eens ergens kan testen tegen eind vd week..anders denk ik voor de Cannondale te gaan.En het is ook de eerste keer dat iemand de canyon als het besturen van een camion beschrijft.Meeste zeggen wel dat deze als een raket vooruit gaat en wel heel stijf is wat de carbon frame betreft.
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Heel duidelijke vraag over Canyon!

Bericht door RigolleM »

Je moet appels met appels vergelijken.
Tijdens zo'n Happy bike event zijn nooit alle bikes gelijk qua afmontage.
Bv. een korte stuurpen en lichte wielen ga je al anders aanvoelen als ééntje met een (te) lange stuurpen en zware wielen.
Geo's verschillen ook van mekaar, en als die niet optimaal zijn afgesteld op de biker dan ga je nooit perfect kunnen vergelijken.
Dat een super afgemonteerde Niner RDO de ideale bike is, dat ga niet ontkennen, maar als je zijn prijskaartje gaat vergelijken met die van Canyon dan kom ik terug op mijn eerste zin bovenaan ;-)
Gebruikersavatar
kazzz
Mountainbiker
Berichten: 793
Lid geworden op: di 25 jun 2013 11:20
Rijdt met: Trek SuperFly 9.8

Re: Heel duidelijke vraag over Canyon!

Bericht door kazzz »

Ik heb de prijs achterwege gelaten.
Stond trouwens een stuurpen van 80 op de canyon.
Kameraad vond de trek en niner ook heerlijk strak sturen, met de canyon iets dichter achter beide, maar ook niet zo direct.
We hebben ook de cf slx getest, die zelfs betere wielen heeft dan de trek..
Ik ben zelf verbaasd, omdat ik eigenlijk mijn beslissing al gemaakt had :-/

Ps. Heb 3x met de canyon gereden.... In het begin, midden en nog eens op het einde!
Plaats reactie