sandman bikes

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Gebruikersavatar
freezy
Mountainbiker
Berichten: 2328
Lid geworden op: za 06 sep 2003 16:18
Rijdt met: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Re: sandman bikes

Bericht door freezy »

Vandaag rond 12.30uur een titanium Sandman gespot in Gent, persoon reed de Veldstraat uit richting Korenmarkt. Moest rond mij rijden want ik stond met voertuig net aan het begin van de Veldstraat, aan de Mc Donalds. Iemand van hier?
Gebruikersavatar
nothing 's impossible
Mountainbiker
Berichten: 3368
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:02
Rijdt met: Sandman Hoggar

Re: sandman bikes

Bericht door nothing 's impossible »

Luc,

Dan zal je zelf aan de slag moeten denk ik, klemmetje zoeken dat past, op de as of op het onderste vorkbeen heb je nog wat plek over, verder nog een brugje maken,....

Dat zou moeten meevallen!
Lucky22
Mountainbiker
Berichten: 278
Lid geworden op: do 24 aug 2006 13:08
Rijdt met: veel te goed voor mijn benen (cannondale, gary fisher, Sandman)

Re: sandman bikes

Bericht door Lucky22 »

Heb tijdelijke oplossing gevonden maar werkt niet altijd omdat de afstand te groot is. Heb lefty sensoradapter onderaan aan vorkbeen kunnen bevestigen. Is zelfs een mooie oplossing. Met een polar s sensor zou dit perfect moeten lukken want heeft groter bereik.
Gebruikersavatar
Zombiker
Mountainbiker
Berichten: 638
Lid geworden op: di 13 nov 2007 12:01
Rijdt met: Napa Valley & Tranny steel

Re: sandman bikes

Bericht door Zombiker »

Pasta schreef:Afbeelding
Hola ferm kleurke, me LIKE!
Testmodel of komt die in't gamma?
pocoloco
Mountainbiker
Berichten: 947
Lid geworden op: di 19 okt 2004 23:46

Re: sandman bikes

Bericht door pocoloco »

Pasta zijn bike is denk ik een stukje (heel mooi) huisvlijt, we hebben ooit twee proto's gemaakt in 't blauw maar die zijn/waren iets anders.
Diegene die nog is, zit in de VS en is een small. Diegene die was heeft Magura in de laatste etappe van de British Columbia Bike Race in 2010 nogal hardhandig tegen een boom geparkeerd wegens een kapotte rem :( (hij finishte nog al lopend 16th overall, met een schouder uit de kom - respect).

Dat doet er me aan denken... ik heb die blauwe crank hier nog ergens in de parts bin smurfen... zou dat niet die smurf... euh Sandman écht compleet smurfen :-D ?

Afbeelding
BikingBrecht
Mountainbiker
Berichten: 681
Lid geworden op: di 03 aug 2004 19:28
Rijdt met: Cannondale F500, Cannondale Rush 5 met Fox vork

Re: sandman bikes

Bericht door BikingBrecht »

Voor de liefhebbers : check this http://t.co/4XJOvP7IV0
Gebruikersavatar
FOUTURE
Mountainbiker
Berichten: 86
Lid geworden op: wo 12 jul 2006 09:10
Rijdt met: Sandman Thar Ti XL met Pinion gearbox
Contacteer:

Re: sandman bikes

Bericht door FOUTURE »

Prototype :-)
Lucky22
Mountainbiker
Berichten: 278
Lid geworden op: do 24 aug 2006 13:08
Rijdt met: veel te goed voor mijn benen (cannondale, gary fisher, Sandman)

Re: sandman bikes

Bericht door Lucky22 »

Ondertussen hebben we onze Sandman' s een dikke week en zijn we al gaan "spelen" in Herentals, Bois des Rêves in Ottignies en vandaag mooie toertocht in de Ardennen (TT Walhéroise te Anthée : heb compilatiefilmpje van deze tocht met de sandman gemaakt, ziehier de link naar youtube : http://youtu.be/IRR0ZCXHrYw
Hieronder fotootje van onze sandman' s.
Afbeelding
Beste omschrijving is inderdaad rijden met een "big smile" ;-) wanneer je met een Sandman rijdt.
Het is nu al duidelijk dat de Sandman' s veel breder gaan ingezet worden dan we gehoopt hadden en we ze eigenlijk continu gaan gebruiken behalve voor zware blubbertochten. Dus onze fully' s gaan binnenkort in het te koop topic staan ;-).

Hetgeen we vernomen hadden op deze site over de neergepende ervaringen met de Sandman' s kunnen we enkel maar beamen : enkel op (zware) asfalt (beklimmingen) ga je trager maar dat compenseer je ruimschoots door de snelheid en fun op afdalingen en moeilijkere ondergrond : we hebben dit vandaag op de TT Walhéroise duidelijk ondervonden : uiteindelijk kwamen we steeds tezamen met anderen aan de bevoorrading aan welke ons bij de (asfalt) beklimmingen steeds inhaalden maar op andere stukken dan weer door ons werden ingehaald (en we zijn absoluut geen (technische) helden of goed getrainde bikers ;-)). Het is misschien net iets harder werken op een Sandman maar je krijgt er een pak meer fun, comfort en genieten van terug.

Mijn vrouw ziet er al naar uit om de onderstaande beklimming met de sandman te doen ipv met de Liteville (dit was in Les Hautes Alpes) ;-)
Afbeelding

Het is dus duidelijk dat er 2 tevreden Sandman adepten zijn bijgekomen ;-)

Heb ook een oplossing gevonden voor een polar sensor op de upside downvork, zie foto hieronder :
Afbeelding
Lucky22
Mountainbiker
Berichten: 278
Lid geworden op: do 24 aug 2006 13:08
Rijdt met: veel te goed voor mijn benen (cannondale, gary fisher, Sandman)

Re: sandman bikes

Bericht door Lucky22 »

Vandaag met de Sandman' s de TT van Lot gaan rijden.
Leuk tochtje met veel singletracks en afdalingen.

Hier kwam toch duidelijk weer de fun en sterkte van de Sandman' s naar boven (alhoewel het ook serieus "stoempen" was op de vele hellingen ;-))

Heb een compilatiefilmpje gemaakt van 7 minuten en op verschillende momenten kan je toch merken dat je verschrikkelijk snel naar beneden kan gaan alsook zeer snel voorgangers kan bijhalen. Op het allerlaatste ook mooi voorbeeldje dat je bij een technische steile klim toch ook duidelijk voordeel kan hebben met een Sandman.

https://www.youtube.com/watch?v=lJvESRr4DGM
Magura
Mountainbiker
Berichten: 939
Lid geworden op: zo 26 sep 2004 18:59
Rijdt met: 4x alu, 1x krakbon, 1x tita + dolf, 1x tita 29",1x Cust Tec SingleSpeed, 1x staal, 1x tita zand
Contacteer:

Re: sandman bikes

Bericht door Magura »

Ook in 29"-modus wordt de nieuwe vork grondig getest @ " onclick="window.open(this.href);return false;

Ineens ook een goei excuus voor de slechte 11e plaats (3e in m'n categorie) op de Roc Marathon (deze keer wel fatbike) een paar uur later, waar toch zeker 500 meter singletrack werd aangedaan ... wat een gemiste kans om de Belgische troeven te laten tonen #-o)
Laatst gewijzigd door Magura op di 06 mei 2014 21:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie