Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
mythix
Mountainbiker
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 07 mar 2012 22:03
Rijdt met: canyon spectral 27.5" / cube attention SL 29"

Re: Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Bericht door mythix »

wil ik zeker doen; ik dacht dat het deel van de schorre door de provincie zelf onderhouden werd? of mag je daar gewoon beginnen diggen?

anyway, ik zit er quasi elk weekend, laat maar weten waar en wanneer!
SamV5
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 09 okt 2017 16:06

Re: Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Bericht door SamV5 »

Zijn beide parcours geschikt om met een hardtail te doen?
mythix
Mountainbiker
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 07 mar 2012 22:03
Rijdt met: canyon spectral 27.5" / cube attention SL 29"

Re: Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Bericht door mythix »

SamV5 schreef:Zijn beide parcours geschikt om met een hardtail te doen?
zeker en vast, heb beide al veel met hardtail gedaan.
Gebruikersavatar
BlackRaider
Mountainbiker
Berichten: 100
Lid geworden op: za 30 jul 2011 20:50
Rijdt met: YT Jeffsy 29
Contacteer:

Re: Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Bericht door BlackRaider »

SamV5 schreef:Zijn beide parcours geschikt om met een hardtail te doen?
Hardtail is zelfs veruit het best hier omdat het een parcours is waar vooral snel kunnen accelereren erg belangrijk is.
mythix
Mountainbiker
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 07 mar 2012 22:03
Rijdt met: canyon spectral 27.5" / cube attention SL 29"

Re: Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Bericht door mythix »

deze zaterdag is het cyclocross in de schorre, en zal een groot deel van het parcours niet beschikbaar zijn:

https://www.deschorre.be/evenementenkal ... iod_1.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
flashing1
Mountainbiker
Berichten: 348
Lid geworden op: za 07 sep 2013 22:13
Rijdt met: bmc elite 2 _ Kona biq unit , BMC agonist 01

Re: Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Bericht door flashing1 »

mythix schreef:wil ik zeker doen; ik dacht dat het deel van de schorre door de provincie zelf onderhouden werd? of mag je daar gewoon beginnen diggen?

anyway, ik zit er quasi elk weekend, laat maar weten waar en wanneer!
Nee, je mag niet diggen , de schorre is officieel een sportvlaanderen parcour
Gebruikersavatar
flashing1
Mountainbiker
Berichten: 348
Lid geworden op: za 07 sep 2013 22:13
Rijdt met: bmc elite 2 _ Kona biq unit , BMC agonist 01

Re: Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Bericht door flashing1 »

Dag Bikers ,

Er wordt gewerkt aan het Sportvlaanderen parcour in de schorre , zal wel effe duren maar we mogen eindellijk rekenen op goed materiaal , beton, dolomiet enzo :-) ...
mythix
Mountainbiker
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 07 mar 2012 22:03
Rijdt met: canyon spectral 27.5" / cube attention SL 29"

Re: Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Bericht door mythix »

dit weekend toerke gedaan... spek glad, was echt niet te doen op mijn continental mountain kings... misschien dat het met echte mud tyres wel haalbaar is.

Ik was al even niet meer geweest en heb wat nieuwigheden gezien:

in terhagen:
- een "jumpke" op een helling, met een put achter. geen idee wat daar de bedoeling is behalven hopen dat mijn chainring niet kapot gaat.
- achter dat jumpke zijn er 2 putten gegraven... geen idee waarom, met die klei grond blijft het water daar weken in staan, als je er door rijdt diept dat telkens uit, das binne de kortste keren gewoon een vergeetput.

als ik met mtbkers aan de praat raak hier, hoor ik altijd dezelfde klacht: te weinig "flow" in het parcours. deze toevoegen doen daar alles behalve goed aan. ik zie liever jumps op plaatsen waar je ook effectief kan jumpen... ieder zijn ding natuurlijk, en zeker geen slecht woord over de mensen die er hun werk in steken, just saying.

in de schorre:
- blij te zien dat ze het "jumpke" aan het houten platform laten voor wat het is, toppers!
- op diezelfde heuvel is ook een klein dropke gemaakt met wat stenen, ziet er erg graaf uit, maar de locatie laat te wensen over, wederem bovenop een helling, onmogelijk om met iets of wat snelheid te nemen. Ik ben niet zo'n fan om van dingen af te denderen in de hoop dat ik recht blijf, liever wat meer snelheid en er los over springen... da's door de locatie dus quasi onmogelijk.

Er zijn ook heel wat bomen omgevallen en takken afgebroken, een paar heel grote... ik heb deze week een paar dagen verlof en ga een hakbijl lenen en de paden proberen vrij te maken. dit zal enkel in terhagen zijn, in de schorre zelf kan ik niet zomaar beginnen kappen gok ik?

ik zal de locaties hier melden zodat het dode hout eventueel gebruikt kan worden voor nieuwe obstakels?
Gebruikersavatar
flashing1
Mountainbiker
Berichten: 348
Lid geworden op: za 07 sep 2013 22:13
Rijdt met: bmc elite 2 _ Kona biq unit , BMC agonist 01

Re: Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Bericht door flashing1 »

Dag Mythix,

Die jump in Terhagen kan je perfect nemen als je volle bak gaat en natuurlijk is de winter niet het beste moment om daar te rijden , mijn mening .
De schorre idem en de rockjump , je moet gas geven natuurlijk , dan zal je eraf vliegen maar het zal nu moeilijk gaan denk ik . Te weinig tractie om daar vol te gaan .
Mtb is geen cyclocross en ook geen wintersport , punt andere lijn .
Te weinig flow ? Volgens mij komen er daar bikers die niet de techniek hebben om voluit te gaan meer is het niet . Maar we werken eraan om toch alles meer flow te geven , geduld .
Wanneer het terug droog weer is , zal je daar mtb kampioenen zien rijden die het altijd fantastisch vinden om daar te knallen , tja die kerels hebben daar de conditie en de techniek voor natuurlijk ... :-D

Have fun

P :-)
mythix
Mountainbiker
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 07 mar 2012 22:03
Rijdt met: canyon spectral 27.5" / cube attention SL 29"

Re: Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Bericht door mythix »

Ik heb én de techniek én de conditie niet om daar voluit te gaan, zeker nu niet :P

Als het droog en snel ligt zal het idd wel te doen zijn, maar belgie en regen zijn ook goeie vrienden ;)
Plaats reactie