Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Koen De Houwer
Mountainbiker
Berichten: 48
Lid geworden op: di 17 aug 2004 14:14
Rijdt met: GT XIZANG

Re: Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Bericht door Koen De Houwer »

Vanmiddag na 't werk ook ff langs Terhagen gereden, eerste keer na een dik jaar en er is veel grond weggesleten.... Het nieuwe stuk is nog niet te rijden precies. Door mij toch niet althans ;-)

Binnenkort nog eens terug gaan zien se,en hopelijk wat meer flow dan...

Knap werk Peter en co.
Gebruikersavatar
Feysie
Mountainbiker
Berichten: 256
Lid geworden op: wo 21 sep 2005 21:51
Rijdt met: rockhopper 98, stumpjumper 09, epic ht 17

Re: Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Bericht door Feysie »

Eergisteren nog eens naar Boom afgezakt. Vorige keer was twee jaar geleden. Toen had ik het geluk het spoor van een sympathieke local (sam 2300 of zoiets?) te kunnen volgen want er was nog geen bepijling.
Nu is het met de bepijling van De Schorre en Terhagen echt super. Ik had ter ondersteuning ook wel de beide gps-tracks gedowload. Dit is toch wel fijn, al is het maar ter bevestiging dat je nog steeds juist zit.

Jammer dat het leuke stuk met die rocky brug in De Schorre niet in de bordjesroute zit. Gelukkig vond ik het wel terug.

Bij deze wil ik Peter en zijn maatjes nog eens op mijn blote knietjes bedanken voor het schitterende werk dat ze gedaan hebben en doen in Terhagen. =D> =D> =D>
Echt zalig biken! Ik dacht wel dat er een pijltje was verdwenen waar je uit de put komt waar die graafmachine in het water staat.
De SLOW-bordjes zijn ook goed. Ik heb steeds goed gekeken want dit is toch wel wat anders dan een doorsnee Blosoparcourtje!! :bounce:
Gebruikersavatar
Mojobiker
Mountainbiker
Berichten: 2189
Lid geworden op: di 31 jul 2007 16:17
Rijdt met: TREK 8000 / CANYON Nerve Al 7
Contacteer:

Re: Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Bericht door Mojobiker »

Amaai, het ligt er zalig bij voor de moment. Door het vele rijden zijn de slechte stukken van nu lekker plat gereden. Sommige stukken mss net iets te plat maar het was genieten van de Schorre tot in Terhagen en terug. Merci aan de creator!

Mojo
Gebruikersavatar
bip bip
Mountainbiker
Berichten: 999
Lid geworden op: do 07 jun 2007 21:32
Rijdt met: Scott spark RC 29er,Scott scale 29er expert,Rigid 29er Chinees,Cervélo Aspero gravel

Re: Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Bericht door bip bip »

flashing1 schreef:Halo bikers van het rivierenland :-)

Er is weer een kort stuk bijgekomen in Terhagen mtb , ergens aan de visvijver ... fungehalte weer naar boven gebracht alsook de bikeskills die nodig zijn , hoop ik toch ? :-({|=
De 25 ste semtember is het weer Waarloos TT , onthoud die datum want ze maken gretig gebruik vn alle singletracks
het nieuwe stukje moet duidelijk nog wat 'ingereden' worden, nog maar weinig flow momenteel. De dubbele 'kom' verder op deze single is ondertussen wel goed ingereden en is om duimen en vingers af te likken. Laat ons hopen dat we deze speeltuin nog lang kunnen behouden want ik hoor dat er van alles op til is dat toch zijn invloed zal hebben op het gebied van de kleiputten. De tt van Waarloos ga ik dit jaar eens moeten laten voorbij gaan, 4 dagen Ventoux en omstreken ( onverhard uiteraard :-)) zal ook nog wel dikke pret zijn zeker :-)?

grt,
bip bip
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Volgende week nog eens halve dag verlof nemen en na het werk daarheen denk ik.
Gebruikersavatar
bip bip
Mountainbiker
Berichten: 999
Lid geworden op: do 07 jun 2007 21:32
Rijdt met: Scott spark RC 29er,Scott scale 29er expert,Rigid 29er Chinees,Cervélo Aspero gravel

Re: Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Bericht door bip bip »

komende zondag is er outdoor xtreme in de Schorre, iemand die weet of dit ook invloed heeft op de tracks van de Schorre op zaterdag ?

grt,
bip bip
Gebruikersavatar
patje2
Mountainbiker
Berichten: 1882
Lid geworden op: di 22 dec 2009 09:00
Rijdt met: Fiets

Re: Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Bericht door patje2 »

bip bip schreef:komende zondag is er outdoor xtreme in de Schorre, iemand die weet of dit ook invloed heeft op de tracks van de Schorre op zaterdag ?

grt,
bip bip
Verleden jaar kon je er rijden maar moest je wel inkom betalen weet niet meer hoeveel
Gebruikersavatar
bip bip
Mountainbiker
Berichten: 999
Lid geworden op: do 07 jun 2007 21:32
Rijdt met: Scott spark RC 29er,Scott scale 29er expert,Rigid 29er Chinees,Cervélo Aspero gravel

Re: Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Bericht door bip bip »

vandaag geweest en alles was gewoon te rijden. Zalig ! We hebben er dit jaar lang op moeten wachten maar onze speeltuin ligt er nu toch al enkele weken
picobello bij =D>

grt,
bip bip
Gebruikersavatar
zaskar72
Mountainbiker
Berichten: 2226
Lid geworden op: vr 07 mei 2004 05:08

Re: Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Bericht door zaskar72 »

12/09/2016 BOOM

In De Schorre zijn eigenlijk 2 parcours. Een BLOSO route en een DIE HARD route.
De BLOSO is erg technisch met enkele ferme afdalingen al dan niet met drop in. Het is eigenlijk best dat je eerst héél rustig het hele traject is afrijdt om te kijken/ te verkennen. Dit is +/- 4 km.
De DIE HARD route is gemaakt door ene Peter en Co. Is een mengeling van XC en ENDURO. Diepe steile afdalingen, draaien en keren op de rand van afgronden, tot soms 3 jumps na elkaar,...allemaal héél erg mooi gemaakt maar niet voor een doorsnee MTB'er die wat wil toeren op zijn vrije namiddag. Althans da's mijn idee. Het is eerder een speeltuin voor wie zijn grenzen durft verleggen en geen bang heeft om te vallen. Volg je deze route dan heb je 2 mogelijkheden: HARD en SOFT. HARD is echt extreem maar voor de liefhebbers pure fun. Ik zou wel protection aanraden. De SOFT route is ook nog "gevaarlijk" maar mits de nodige voorzichtigheid nog best te doen. En als je dan iets fijn wil zien of zelf doen bezoek dan zeker de ROCK GARDEN. Verscholen in het bos maar op het parcours ligt een mooi stukje met stenen.
Je hoeft dus niet nar de Ardennen of weet ik veel waar. Ga gewoon naar Boom. Zeker als je een springer bent.
Ik heb gereden met ene Steve. Deze man heeft daar de parcourstijd op zijn naam staan. Ideale man dus om daar te rijden. Kent deze speeltuin als zijn broekzak en is een springer met lef.
Braeckie
Mountainbiker
Berichten: 88
Lid geworden op: do 10 dec 2009 12:45
Rijdt met: Scott Scale 950 / Canyon Yellowstone race

Re: Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Bericht door Braeckie »

Gisterenavond nog eens gaan rijden met oa Pepster en co.
Parcours ligt er zalig bij. Overal vlot te rijden.

Het klopt dat dit parcours eerder technisch is, maar laat ons nu niet overdrijven. Dit parcours weerspiegelt volgens mij perfect waar het bij mountainbike om gaat. Een goeie combinatie van techniek, inspanning, kracht.

Ik ben zelf niet de grootste durfal, maar probeer altijd wel m'n grenzen te verleggen en bij te leren. Je kan op dit parcours perfect opbouwen en je zal merken dat je door te oefenen enorm snel progressie maakt. Afdalingen waar ik 2 jaar geleden niet afdurfde, neem ik nu met veel plezier en enthousiasme.

Na 20km rijd je hier steevast met een smile tot achter je oren naar huis.

Gisteren hebben we het laatste half uur nog met verlichting in schemerdonker gereden. Zeker voor herhaling vatbaar!
Plaats reactie