Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
Svenny007
Mountainbiker
Berichten: 211
Lid geworden op: za 06 aug 2016 20:10
Rijdt met: Specialized StumpJumper 29
Contacteer:

Re: Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Bericht door Svenny007 »

flashing1 schreef:
Dickie schreef:'Wordt hoog tijd dat ze dat hier saneren.
Die smerige bomen en struiken die het zicht belemmeren en ongedierte huisvesten moeten zo snel mogelijk tegen de vlakte.
In de herfst dan nog die vieze rottende bladeren.
Momenteel wordt dit gebied enkel bezocht door types van lager allooi die de paden omwoelen met mountainbikebanden of andere marginalen die er wat ronddolen.
Dat deze soorten in de meerderheid zijn, is een meevaller, want zij moeten immers de belasting ofte het voorschot betalen om het terrein te saneren en te nivelleren.
Als al die lastige natuur en hellingen getemd zijn, kunnen er eindelijk golfkarretjes rijden met hoger gesitueerde mensen.
Zij betalen tenminste en zodoende wordt het terrein gevaloriseerd.'
S.Arcastic
sorry man , dit meen je niet ... grapjas of flauw golfspelerke

als je zijn naam gelezen hebt waarmee hij ondertekend weet je dat het het eerste is :-D ...

in plaats van een golfterrein zouden ze de boel beter onderhouden en mee investeren in het mountainbikeparcours en verlengen samen met het parcours van de schorre ofzo..

ik ben meestal de weg al kwijt na het 2de pijltje... :-D maar dan rijd ik maar wat rond en kom wel vanalles tegen....

ik zou wel graag eens de route rijden zoals het zou horen zodat ik alles zeker eens gedaan heb.
ik weet nu niet wat er nog te beleven valt. laatst kwam ik plots de "rockgarden" tegen, die had ik de vorige keren niet gevonden.

wie weet wat ik nog allemaal niet tegengekomen ben buiten het puin dat er soms ligt.
Gebruikersavatar
Mojobiker
Mountainbiker
Berichten: 2189
Lid geworden op: di 31 jul 2007 16:17
Rijdt met: TREK 8000 / CANYON Nerve Al 7
Contacteer:

Re: Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Bericht door Mojobiker »

Op hoop van zege...
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3823
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Re: Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Bericht door Dickie »

Ook getekend
Gebruikersavatar
flashing1
Mountainbiker
Berichten: 348
Lid geworden op: za 07 sep 2013 22:13
Rijdt met: bmc elite 2 _ Kona biq unit , BMC agonist 01

Re: Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Bericht door flashing1 »

Svenny007 schreef:
flashing1 schreef:
Dickie schreef:'Wordt hoog tijd dat ze dat hier saneren.
Die smerige bomen en struiken die het zicht belemmeren en ongedierte huisvesten moeten zo snel mogelijk tegen de vlakte.
In de herfst dan nog die vieze rottende bladeren.
Momenteel wordt dit gebied enkel bezocht door types van lager allooi die de paden omwoelen met mountainbikebanden of andere marginalen die er wat ronddolen.
Dat deze soorten in de meerderheid zijn, is een meevaller, want zij moeten immers de belasting ofte het voorschot betalen om het terrein te saneren en te nivelleren.
Als al die lastige natuur en hellingen getemd zijn, kunnen er eindelijk golfkarretjes rijden met hoger gesitueerde mensen.
Zij betalen tenminste en zodoende wordt het terrein gevaloriseerd.'
S.Arcastic
sorry man , dit meen je niet ... grapjas of flauw golfspelerke

als je zijn naam gelezen hebt waarmee hij ondertekend weet je dat het het eerste is :-D ...

In de Schorre zijn ze het Sportvlaanderenparcour serieus aan het verknoeien , zomaar in het bos een beton plaatske opofferen ten dienste vd pret van IDDT, toch een 100 meter zomaar weg zonder eerst is te vragen of dat wel kon ? De directie de schorre laten hun doen door die geld geile IDDT,ers van Tomorrowla,nd want daar draait het rond .
En Terhagen ? Ik doe m,n best om dat te vermijden dat alles eraan gaat , Er zijn 2plaatsen , het vroegere eternit stort wat afgedekt door een 10 cm grond en het huisvuilstort plus gips , dat ligt ten westen vd visvijver bedolven onder moeras , dat moet zeker beter afgedekt worden maar laten we het daarbij houden want niemand wil een saai landschap met een bos erop zonder de uitdagingen die er nu zijn , het mag speels blijven ...


in plaats van een golfterrein zouden ze de boel beter onderhouden en mee investeren in het mountainbikeparcours en verlengen samen met het parcours van de schorre ofzo..

ik ben meestal de weg al kwijt na het 2de pijltje... :-D maar dan rijd ik maar wat rond en kom wel vanalles tegen....

ik zou wel graag eens de route rijden zoals het zou horen zodat ik alles zeker eens gedaan heb.
ik weet nu niet wat er nog te beleven valt. laatst kwam ik plots de "rockgarden" tegen, die had ik de vorige keren niet gevonden.

wie weet wat ik nog allemaal niet tegengekomen ben buiten het puin dat er soms ligt.
Gebruikersavatar
flashing1
Mountainbiker
Berichten: 348
Lid geworden op: za 07 sep 2013 22:13
Rijdt met: bmc elite 2 _ Kona biq unit , BMC agonist 01

Re: Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Bericht door flashing1 »

MTBschorre is verknoeid door IDDT , beton in het bos en op het parcour , wel en dat allemaal voor het geld en de fun van Tomorrowland ,
Goed bezig daar , binnenkort komt daar geen kat meer biken .... en is Terhagen ( als het blijft , nog het enige alternatief , is zelfs nu beter ! ) onze enig mtb parcour dat ongerept is , voorlopig nog ?
Braeckie
Mountainbiker
Berichten: 88
Lid geworden op: do 10 dec 2009 12:45
Rijdt met: Scott Scale 950 / Canyon Yellowstone race

Re: Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Bericht door Braeckie »

@Flashing1: je vertelde dat je tijdens de voorbije winter nog stukken hebt bijgebouwd in Terhagen. Kan je min of meer aangeven waar deze liggen? Ik ken het parcours redelijk goed, maar weet nu niet waar ik op moet letten voor nieuwe stukken.
Gebruikersavatar
flashing1
Mountainbiker
Berichten: 348
Lid geworden op: za 07 sep 2013 22:13
Rijdt met: bmc elite 2 _ Kona biq unit , BMC agonist 01

Re: Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Bericht door flashing1 »

Braeckie schreef:@Flashing1: je vertelde dat je tijdens de voorbije winter nog stukken hebt bijgebouwd in Terhagen. Kan je min of meer aangeven waar deze liggen? Ik ken het parcours redelijk goed, maar weet nu niet waar ik op moet letten voor nieuwe stukken.
Ergens aan de zandvlakte ,de zijkant ervan natuurlijk ,daar staat een Extra Hard bord , geel oranje kleur voor extra hard . kunt niet missen ,
ik ging vandaag verder doen aan het het laatste , ergens aan het begin vh Piet Van Akenpad , een beter pad , wat hoger gelegen plus een korte afdaling in de plaats , Dat stuk zal toch later met zand bedekt worden omdat er eternit plaveien liggen hier en daar , ach 99 procent is daar wel zand maar misschien kunnen we nadien een beter traject maken , nogal vochtige omgeving daar .
Gebruikersavatar
TimW
Mountainbiker
Berichten: 243
Lid geworden op: zo 24 jul 2011 15:18

Re: Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Bericht door TimW »

Alé ze hebben nen dansvloer gegoten over een deel van het parcours in de Schorre
Wel ferm, een plavei beton tussen de bomen... :-?


Afbeelding
Gebruikersavatar
bip bip
Mountainbiker
Berichten: 999
Lid geworden op: do 07 jun 2007 21:32
Rijdt met: Scott spark RC 29er,Scott scale 29er expert,Rigid 29er Chinees,Cervélo Aspero gravel

Re: Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Bericht door bip bip »

tja, voor ( veel ) geld danst den beer... en is groen ineens veel minder belangrijk. Nu de geplande sanering van de kleiputten nog en dan is daar misschien ook weer ruimte om hun dansfeestje uit te breiden ? Triestig maar aan een groep mtb'ers die zich kunnen uitleven op een fantastisch parcours valt niet genoeg te verdienen zeker ?

grt,
bip bip
pepster
Mountainbiker
Berichten: 47
Lid geworden op: ma 12 nov 2012 21:48
Rijdt met: Canyon Spectral Cf

Re: Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Bericht door pepster »

Gisteravond voor de eerste keer dit jaar hier nog eens gaan rijden. Ik denk dat het parcours nog nooit zo droog heeft gelegen, zelfs niet in de zomer. Je geraakte dus overal vlot boven en beneden. Het deed deugd :bounce: Inderdaad wel wat zonde van de verharding. Net achter de kleine jump waar er al velen tegen de grond zijn gegaan, zeker vroeger toen het nog meer een kleine gap was. Spijtig. het is wel zo dat het stuk erachter meestal zo nat lag dat het daar zelden berijdbaar lag. Dus ik snap wel dat dat een goede plaats is om een soort houten platform te plaatsen. Misschien kan je er toch nog over rijden als het af is.
Verder viel me op dat er een aantal 'moeilijke' (uhum) stukken uit het officiële parcours zijn gehaald. Maar als je de Schorre wat kent dan kan je nog steeds je eigen trail rijden en is er dus gelukkig weinig veranderd.
De nieuwe stukjes heb ik nog niet gereden wegens te weinig tijd. De petitie is getekend!
Plaats reactie