Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
vani
Mountainbiker
Berichten: 778
Lid geworden op: zo 08 aug 2010 13:29
Rijdt met: Specialized & BMC

Re: Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Bericht door vani »


Klote. Ipv het geld eens te spenderen in nieuwe bossen aanleggen ipv oude te kappen en te doen. Hier ook weer 2 bossen volledig plat. 30 jaar iedereen toegang verbieden om de natuur te beschermen en dan op een maand tijd alles plat smijten... ](*,)
Gebruikersavatar
TimW
Mountainbiker
Berichten: 243
Lid geworden op: zo 24 jul 2011 15:18

Re: Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Bericht door TimW »

Gisteren nog eens een paar uur gaan knallen in Terhagen en de Schorre.
Peter heeft weer wat bijgebouwd in Terhagen, een extra harde singletrack naast de vijver waar de verroeste baggermachine staat.
En nog een stuk om het Piet van Aken pad te omzeilen, met een steil afdalingske dat recht op een boom uitkomt :-)
Fun gegarandeerd!

Het blijft pijnlijk te weten dat al dat moois binnenkort wordt dichtgesmeten met grond van de oosterweelwerf onder het mom van "sanering".
En dan ligt het er achteraf "toevallig" perfect bij om een golfterrein op te bouwen :-&

Als we in de toekomst enkel de Schorre nog hebben.... De staat van het parcours is daar echt om te janken.
Beuckelaers
Mountainbiker
Berichten: 53
Lid geworden op: wo 20 jul 2011 11:03
Rijdt met: Trek Procaliber 29" 2017

Re: Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Bericht door Beuckelaers »

Morgen voormiddag eens langs de schorre passeren.
Eergisteren gaan kijken, en lag er heel goed bij!
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Veronderstel dat het daar geen problemen geeft met de droogte?
Beuckelaers
Mountainbiker
Berichten: 53
Lid geworden op: wo 20 jul 2011 11:03
Rijdt met: Trek Procaliber 29" 2017

Re: Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Bericht door Beuckelaers »

Vrijdag ben ik er 2uurtjes gaan rijden, en het lag er goed bij. Alleen zal daar vandaag niet veel meer van overschieten met het onweer van afgelopen nacht.
sam2300
Mountainbiker
Berichten: 639
Lid geworden op: ma 15 okt 2012 16:31
Rijdt met: Granville evo

Boom ( schor ) en kleiputten Terhagen

Bericht door sam2300 »

Ik ben in Terhagen afgelopen vrijdag een terreinwagen tegengekomen die zich had vastgereden op een singletrack. Was gekanteld op het hoger gelegen stukje voor de sprong thv de Kapelstraat.

Wou de (bloedende) chauffeur hierop aanspreken, maar deze maakte me snel duidelijk dat hij niet voor rede vatbaar was.

Nen hele slimme zalt toch ni geweest zijn.
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: Boom ( schor ) en kleiputten Terhagen

Bericht door BerggeitCasualFietser »

sam2300 schreef:Ik ben in Terhagen afgelopen vrijdag een terreinwagen tegengekomen die zich had vastgereden op een singletrack. Was gekanteld op het hoger gelegen stukje voor de sprong thv de Kapelstraat.

Wou de (bloedende) chauffeur hierop aanspreken, maar deze maakte me snel duidelijk dat hij niet voor rede vatbaar was.

Nen hele slimme zalt toch ni geweest zijn.
:lol: :evil: :lol:
Braeckie
Mountainbiker
Berichten: 88
Lid geworden op: do 10 dec 2009 12:45
Rijdt met: Scott Scale 950 / Canyon Yellowstone race

Re: Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Bericht door Braeckie »

Gisteren nog eens gaan rijden en alles ligt er perfect berijdbaar bij.
Beklimming aan de trappen in Terhagen naar ronde steen in 2 op 3 pogingen bovengeraakt, dus grip genoeg.
Ook enkele nieuwe stukjes ontdekt, eigenlijk zijn het parallelle tracks van bestaande tracks, dus kan je ze makkelijk vinden.

Wat me wel opviel: de "oude" rockgarden in de Schorre is er nog wel, maar door werken is het oude parcours daar niet meer makkelijk te rijden. Het lijkt mij ook dat daar niet veel meer gereden wordt...

Alleszins weer zalig geamuseerd in onze achtertuin!
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Zou daar wel willen gaan rijden, ken vooral het oude parcours in Schorre, en minder Terhagen. Ik dacht dat Terhagen ook bepijld was niet?
Gebruikersavatar
ATEGEV
Mountainbiker
Berichten: 974
Lid geworden op: za 31 jul 2004 14:59
Rijdt met: Dolphin, Fox & Tiger 4 the road

Re: Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Bericht door ATEGEV »

Is er regen gevallen deze morgen, voorbije nacht, gisteren of eergisteren ter hoogte van de Nachtegaalstraat (=ongeveer het midden tussen omlopen Schorre en Terhaege).
Ik wil komen trainen deze namiddag, maar meer dan 1h15 enkel van thuis, dus ik kom maar als niet te modderig is. Rijden in de modder is trouwens slecht voor de sporen die dan in de omloop worden getrokken
Plaats reactie