Bloso Route Geraardsbergen

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Joebar
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: do 10 mar 2011 21:12
Rijdt met: MERIDA Matts

Bloso Route Geraardsbergen

Bericht door Joebar »

Gisteren Bloso route Geraardsbergen gereden. Stond op 36 km uitgestippeld. Zijn aan het werken aan de start, je moet er links rond de werken rijden tot aan het water, en daar ontbreekt reeds de 2de pijl... Je moet linksaf aan het water!
Veel baan (zeker meer dan de helft), in zo'n mooie streek, jammer :(
Niet op ieder kruispunt staat een pijltje, men gaat er vanuit dat je dan rechtdoor gaat, wat dikwijls voor verwarring zorgt! #-o Soms wel km lang niks meer te zien tot einde van de straat of wegel, na 5 tal kruispunten... Jammer!
Waar de route van Galmaarden bij die van Geraardsbergen komt, ontbreekt naar mijn vermoeden een pijl of aanduiding, waardoor ik zonder het te beseffen op de andere route van 30km kwam. Er was mega veel wind en de meeste krachten waren al verbruikt in eerste 40km...
Uiteindelijk na tochtje van 4u afgeklokt op 69km in Geraardsbergen.
Wel goeie training gehad! :-?
Gebruikersavatar
MC Jo
Mountainbiker
Berichten: 1425
Lid geworden op: wo 07 jun 2006 11:49
Rijdt met: GT Zaskar 100 9R; Scott Spark 720; Merida Scultura 400 disc;

Bericht door MC Jo »

Af en toe rijden we onze "eigen" rit, maar wel als de modder wat minder is. Mocht je ooit willen mee gaan, laat maar weten, dan neem ik je eens mee. Veel minder baan.
Joebar
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: do 10 mar 2011 21:12
Rijdt met: MERIDA Matts

Bericht door Joebar »

Ok, doe ik!
Iron Man
Mountainbiker
Berichten: 100
Lid geworden op: di 12 jun 2012 11:44
Rijdt met: Cube

Bericht door Iron Man »

iemand de route nog gereden? parcours zou volledig herbewijzerd zijn en duidelijk moeten zijn nu
Gebruikersavatar
Sjeraar
Mountainbiker
Berichten: 16
Lid geworden op: za 30 sep 2006 21:36
Rijdt met: Stumpjumper HT

Bericht door Sjeraar »

Iron Man schreef:iemand de route nog gereden? parcours zou volledig herbewijzerd zijn en duidelijk moeten zijn nu
Klopt inderdaad ; nieuwe pijlen op de routes =D>
Vroeger waren het wel 3 lussen , nu nog maar 2 :(
Pluspuntje is dan weer dat je naast het vertrekpunt aan Sporthal "De Veldmuis" nu ook kan starten vanaf de ruime parking van Provinciaal Domein De Gavers.
Op dat domein is er trouwens ook een klein technisch parcourt van een 5-tal kilometers uitgepijld .

8)
Iron Man
Mountainbiker
Berichten: 100
Lid geworden op: di 12 jun 2012 11:44
Rijdt met: Cube

Bericht door Iron Man »

Ah, technisch parcours op de Gavers?
Een inrijroute naar het eigenlijke parcours, dat weet ik. Waar is dat technisch stuk dan?
Gebruikersavatar
Sjeraar
Mountainbiker
Berichten: 16
Lid geworden op: za 30 sep 2006 21:36
Rijdt met: Stumpjumper HT

Bericht door Sjeraar »

Heel erg "Technisch" is het nu ook weer niet hoor , maar 't vertrekt tegenover de ingang van de camping . Bepijling bestaat uit vierkante bordjes waarvan één hoek zwart gemaakt is en zo de te volgen richting aanduidt . Parcours loopt deels over en naast het dolomietpad rond de vijver met enkele single-track lussen op boomschors . Totaal en vijftal KM's .
francesco II
Mountainbiker
Berichten: 105
Lid geworden op: vr 13 jul 2012 23:14
Rijdt met: ne zwarte

Bericht door francesco II »

ik heb vorige week nog de groene route van Geraardsbergen gedaan.

de bepijling was ok, ze hebben nieuwe (ik denk tijdelijke) pijltjes op sommige plaatsen aangebracht.
Aansluiting op de blauwe route heb ik wel niet gezien...
baldi83
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: za 04 jun 2011 21:05

Re: Bloso Route Geraardsbergen

Bericht door baldi83 »

Ben dit weekend in geraardsbergen geweest en de muur te voet op geweest nu zag ik daar groene pijltjes van mtb!
Is het nu zo dat de route over de muur loopt?

grtz...
Gebruikersavatar
MC Jo
Mountainbiker
Berichten: 1425
Lid geworden op: wo 07 jun 2006 11:49
Rijdt met: GT Zaskar 100 9R; Scott Spark 720; Merida Scultura 400 disc;

Re: Bloso Route Geraardsbergen

Bericht door MC Jo »

baldi83 schreef:Ben dit weekend in geraardsbergen geweest en de muur te voet op geweest nu zag ik daar groene pijltjes van mtb!
Is het nu zo dat de route over de muur loopt?

grtz...
Joat!!
Plaats reactie