Destelbergen-Laarne - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Sjarel
Mountainbiker
Berichten: 79
Lid geworden op: wo 21 dec 2005 18:34
Rijdt met: Grand Canyon and LUX MR

Bericht door Sjarel »

Wat ik mij nog goed kan herinneren:
Als je van de brug over een autostrade komt en je rijdt richting Heusden centrum, zou er beneden aan de brug een pijl naar links moeten staan. Dit staat er niet. Je kan deze weg zelfs niet nemen omdat er iemand een eindje verder een afsluiting over de singletrack gezet heeft :-?
In de plaats daarvan rij je vanaf de brug rechtdoor, tot je een kleine straat links kan inslaan. Hierin rij je gewoon een eindje door en je zal terug op het parcours uitkomen.

Je rijdt de lussen van Destelbergen best met een kaartje want er missen nogal wat pijltjes en ze zijn op enkele plaatsen aan het werken.

Veel rijplezier!
Gebruikersavatar
bikerLieven
Mountainbiker
Berichten: 262
Lid geworden op: do 27 jan 2005 13:37
Rijdt met: Stumpjumper 2011

Bericht door bikerLieven »

vandaag een emailtje gekrevenvan de sportdienst van Destelbergen:

Betreft de rode route , Destelbergen:

* omleiding aan de Scheldedijk is gedaan: omleidingsplakkaten zijn weg, de normale plakkaten hangen terug, en men fietst nu stukje op nieuwe Scheldedijk waar men dan terug rechts naar beneden af moet….

* Ivm stuk aan R4 - Steenvoordestraat Heusden: of de grond terug een stuk openbaar wordt is nog niet duidelijk, en moet nog via heel wat kanalen. Gezien deze procedures nog heel wat tijd in beslag kunnen nemen, is een omleiding aangebracht via de Kruisstraat, en kunnen de Mbikers niet meer missen.

De plakkaatjes van de rode en groene routes zijn allemaal nog eens nagezien en vervangen waar nodig.

Wij wensen jullie veel fietsgenot!
Gebruikersavatar
meribo
Mountainbiker
Berichten: 16
Lid geworden op: do 05 okt 2006 22:06
Rijdt met: merida miami

Blauwe route Destelbergen Laarne

Bericht door meribo »

Onvoorziene omstandigheden

Op dit moment ligt de blauwe route er bijzonder slecht bij ter hoogte van Kalken, als men links (stelplaats DeLijn) het veld induikt.

Een tweede hindernis meldt zich aan bij Kmo zone Laarne, even voor splitsing blauw / rood.
Hier is men graafwerken aan het uitvoeren (parkeervelden, borduren en paden) en helaas geen alternatief strookje om de rit verder te zetten. De situatie zal van week tot week eerder verbeteren.

Door de regenval van de laatste tijd, alhoewel het nog meeviel de afgelopen dagen, nog een niet te vermijden waterpartij van 20m (25cm diep) moeten trotseren om de rit verder te zetten; stukje N445 tot kruisen N449( Esso- oprit Beervelde). Periscoop vergeten [-o<
Iets nieuw is altijd beetje kicken newaar...

U van dienst
stefaan
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 12 mar 2007 21:26
Rijdt met: hicker

blauw+rood

Bericht door stefaan »

Heb vandaag de blauwe en rode lus gecombineerd (kom vanuit Wichelen op parcours voor het dorp van Kalken) en vond het een mooie tocht bij een aangenaam lentezonnetje. Bijna alle berichten over omleidingen, afsluitingen en ontbrekende pijltjes mogen vergeten worden.

-Aan de nieuwe sporthal in Laarne is het wel degelijk eventjes verwarrend: eens je op de asfalt bent links houden op asfalt tot aan T-splitsing.
- Sommige stukken (zowel op rood als blauw) zijn door de regenval de afgelopen weken wel bijzonder lastig geworden, met enkele (voor mij als beginner althans) ondoorrijdbare plassen en modderstroken. Hierdoor werd het voor mij fysiek wel een stevige brok.

Vooral op rood zitten enkele mooie stroken, bijvoorbeeld langs de autosnelweg. De steile afdaling van de nieuwe dijk zorgt zelfs even voor adrenaline.
Fijn om dit parcours zo dichtbij in de buurt te hebben.
Gebruikersavatar
polletje
Mountainbiker
Berichten: 718
Lid geworden op: wo 08 feb 2006 20:07
Rijdt met: ne rocky & ne sportivo
Contacteer:

Bericht door polletje »

niks nieuws onder de zon ivm dit parcours ? updates ? werken ?
RICK
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 02 nov 2007 15:22
Rijdt met: THOMPSON RAZOR Evo

Bericht door RICK »

polletje schreef:niks nieuws onder de zon ivm dit parcours ? updates ? werken ?
Gisteren de rode en groene lus gereden met een paar vrienden. Als beginnende MTB ers :-D ondervonden we al snel aan den lijve dat we "wakker" zullen moeten zijn. Op de Scheldedijk (rode lus) moet je op gegeven moment rechtsaf, steil naar beneden (wat we niet wisten omdat er geen pijltje staat). Net daarvoor hadden we 2 mannen het hazepad zien kiezen met een paal in hun handen [-X . Mijn zoon (nieuwsgierig) ging tussen de bomen en gebladerte gaan zoeken, en vond bewuste paal met rood pijltje. Paal teruggezet, en .... niet OK. Beneden heeft men de gracht met graafmachine diep uitgegraven en verbreed, zodat je er niet meer over kan. Enige mogelijkheid is 50 m verder tussen de bomen de gracht overspringen, en je MTB erover steken (je moet dus minstens met 2 zijn).
Werk dus aan de winkel voor BLOSO ...
Gebruikersavatar
mustang 60
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: do 25 okt 2007 16:32
Rijdt met: Diamond mountain expert (hardtail)

Ieder zijn meug

Bericht door mustang 60 »

Het is een leuke route die wel gemakkelijk rijdbaar is, echt iets voor beginnende bikers die solo willen trainen. neem vooral de blauwe lus. Ik heb ervan genoten want de boeren maakten de roete nog extra interessant
Gebruikersavatar
mustang 60
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: do 25 okt 2007 16:32
Rijdt met: Diamond mountain expert (hardtail)

Bericht door mustang 60 »

De rode lus kon je door afwezigheid van een brugje niet volledig afwerken. spijtig toch. Zoals eerder geschreven is het een raadsel waarom vandalen die plaatjes wegnemen, wat winnen ze erbij? [-X
Ook ik ben een beginnend biker en voor ons zijn dit ideale tochten. Rick, we gaan dit blijven doorgeven aan de bevoegde instanties jong.

Pijltjes gemist= doorgeven aan de bevoegde instanties ( altijd! )
Jero_biker
Mountainbiker
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 16 sep 2007 16:29
Rijdt met: TREK 6500

Bericht door Jero_biker »

Zoals in vorige berichtjes werd aangehaald is er naast de scheldedijk inderdaad een gracht gegraven waar je onmogelijk overheen kan (spijtig want dit is anders een leuke afdaling). :(

Het volstaat om even rechtdoor te blijven rijden langs het water en 2 maal rechtsaf te slaan (een blokje omrijden). Dan even achteruit kijken en je komt de rode pijlen weer tegen. Zo vermijd je toch enig klim en klauterwerk.

Mijn favoriete deel is het bosje waarin een singletrack is aangelegd (zeer goed om het bochtenwerk wat te oefenen). Dit stukje heeft wel wat onderhoud nodig door de vele afgevallen bladeren. Dus allen daarheen zou ik zeggen!
RICK
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 02 nov 2007 15:22
Rijdt met: THOMPSON RAZOR Evo

Bericht door RICK »

Zondag ben ik gepasseerd aan bewuste passage. Goed nieuws. Er is een rioleringsbuis geplaatst, aangevuld met grond zodat de oversteek terug probleemloos kan.
Plaats reactie