La Roche

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
race eend
Mountainbiker
Berichten: 66
Lid geworden op: za 17 apr 2004 18:51

Bericht door race eend »

hi
ik had ergens gelezen ( maar ik weet niet meer waar ) dat routes van la roche en houffalize combineerbaar zijn? weet iemand welke route je moet nemen in la roche en waar je moet afsllaan om op de routes van houffalize te raken? alvast bedankt
Gebruikersavatar
lucky7
Freelance medewerker
Berichten: 769
Lid geworden op: wo 06 nov 2002 20:43
Rijdt met: Moozes
Contacteer:

Bericht door lucky7 »

Een GPS-track kan ik je bezorgen als je wil. :wink:
Luvlektrik
Mountainbiker
Berichten: 99
Lid geworden op: za 15 okt 2011 18:08
Rijdt met: Niner Jet 9 RDO

Bericht door Luvlektrik »

lucky7 schreef:Een GPS-track kan ik je bezorgen als je wil. :wink:
Ik wil ook wel eentje dan :)

Als je er nog hebt van die streek die een beetje uitdagender zijn dan de vaste routes, mag je die ook altijd eens doorsturen :)
retlaw
Mountainbiker
Berichten: 52
Lid geworden op: wo 09 apr 2008 14:07
Rijdt met: Taiwanees karton

Bericht door retlaw »

Weekendje La Roche achter de rug en het was weer dik in orde.

We hadden een chaletje gehuurd in vakantiepark La Boverie in Jupille. Vandaar vertrekt een bepijld offroad fiets/wandelpad langswaar je via het dorpje Cielle in La Roche raakt (goeie 5 km). Wel serieus hoogteverschil te overbruggen dus is een stevige opwarmer (en een pijnlijke afsluiter :lol: ). Als je in Cielle kilometer of twee verder rijdt kan je trouwens inpikken op route twee.

De zaterdag routes 1 en 3 gereden. Samen goed voor een kleine 1000HM op 45km. Route 3 vonden wij de mooiste van de twee.

De zondag waren we van plan om 2 (15km 450hm) en 4 (20km) te rijden. Na 2 gereden te hebben echter waren we zo onder de indruk dat we ze twee keer gereden hebben. Wat een zalige route, zonder twijfel de mooiste en zwaarste van de 4.

Bepijling is zeer goed. Slechts 1 keer onze kaart nodig gehad. Route 3 begint met een zware klim, bovenaan deze klim, onder de hoogspanningslijnen staat geen pijltje meer (ze zijn het bos daar aan het rooien) en gaat het wegje links met de hoogspanningslijnen mee. De route gaat echter rechtdoor het bos in over een smal paadje (hoogspanningslijn kruisen dus).

Vraagje aan de mannen die de routes aldaar kennen. Die epische wortelklim aan het begin van 1 van de 4 routes die ik me herinner van vroeger, lag die niet aan het begin van route 3? Zoja is die vrees ik verloren gegaan door het zware materiaal van de houthakkers...
barrewiete
Mountainbiker
Berichten: 240
Lid geworden op: di 12 apr 2011 12:04
Rijdt met: Thompson, Specialized

Bericht door barrewiete »

vorig jaar in oktober was de wortelklim nog aanwezig :-)
Cjeep
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 13 jun 2012 08:22
Rijdt met: Trek top fuel 8

Bericht door Cjeep »

Is er ergens een info bord voor de mtb routes? En waar kan ik deze vinden? (we starten vanuit floreal camping)
Gebruikersavatar
sneln eddy
Mountainbiker
Berichten: 196
Lid geworden op: za 02 mei 2009 20:59
Rijdt met: Ne mat zwarten

Bericht door sneln eddy »

Cjeep schreef:Is er ergens een info bord voor de mtb routes? En waar kan ik deze vinden? (we starten vanuit floreal camping)
Centrum volgen en om gemakkelijk uit te leggen aan de lichten rechtdoor langs de ourthe en ter hoogte van de sherman tank op de parking staat er een bord met de mtb routes .
Je kunt ook een kaart kopen in tourisme bureau.
Gebruikersavatar
sneln eddy
Mountainbiker
Berichten: 196
Lid geworden op: za 02 mei 2009 20:59
Rijdt met: Ne mat zwarten

Bericht door sneln eddy »

Cjeep schreef:Is er ergens een info bord voor de mtb routes? En waar kan ik deze vinden? (we starten vanuit floreal camping)
Centrum volgen en om gemakkelijk uit te leggen aan de lichten rechtdoor langs de ourthe en ter hoogte van de sherman tank op de parking staat er een bord met de mtb routes .
Je kunt ook een kaart kopen in tourisme bureau.
Cjeep
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 13 jun 2012 08:22
Rijdt met: Trek top fuel 8

Bericht door Cjeep »

Merci, hebben daar een kaart gekocht.
Droge 3 daagse achter de rug. Alles lag er goed bij, buiten de eerste klim van 3. Was 1 modderbak tot boven, waar ik helaas ben moeten afstappen.
Verder was het daar super.
Thibault
Mountainbiker
Berichten: 124
Lid geworden op: wo 16 okt 2013 23:26

Re: La Roche

Bericht door Thibault »

Ik ga dit weekend naar La Roche en met het vriendengroepje (geen bikers) gaan we ook eens een tochtje doen.

zijn deze GPS bestanden wat accuraat?
http://www.mtbroutes.be/routedetail.php?id=54" onclick="window.open(this.href);return false;

Mocht iemand een leuke rit hebben van zo'n 25 - 35 km mag hij mij die ook altijd bezorgen :)
Plaats reactie