La Roche

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
SDS
Mountainbiker
Berichten: 21
Lid geworden op: ma 01 nov 2010 22:23
Rijdt met: Scott scale 20

Bericht door SDS »

Ik ga donderdag wss voor 4 dagen naar La Roche.
Ik zou willen beginnen met een niet TE moeilijke route en daarna moeilijker te gaan.
Welke route raden jullie mij dan aan?
Zijn de pijlen vernieuwd of is het nog steeds zoeken?
Of mss beter de blauwe routes volgen?

Mvg
Senne
Fred The Jet
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: za 18 sep 2010 09:08
Rijdt met: Scott Scale 20, Giant xtc

Bericht door Fred The Jet »

Route 4 is ideaal om te beginnen. Route 3 heeft steile beginklim op leisteen. Afstappen daar is geen schande, meesten stappen af. Wel kaartje kopen bij infokantoor omdat bewegwijzering wat spaak loopt. Als je toch in de buurt bent, moet je zeker eens de 2 routes in Rendeux doen, echt een aanrader. Qua techniek moeten ze niet onderdoen voor La Roche.
Gebruikersavatar
Brunox
Mountainbiker
Berichten: 2752
Lid geworden op: zo 18 mar 2007 19:49
Rijdt met: Kona/Genesis/Commencal/Ritchey

Bericht door Brunox »

De beginklim van route 3 is niet boven te rijden, of je moet aan trial doen, diepe kuilen, geulen, en rotsblokken op een 20% klim.....

En met het weer van de laatste dagen kan je het al helemaal vergeten.

Voor de rest is de drie een redelijk "rustige" route, fijn op en af, niet al te zwaar. Vooral de laatste afdaling is wel fun.

Vergeet ook niet Lierneux te doen. Ook een aanrader.

Net aan de andere kant van de Baraque Fraiture
Gebruikersavatar
prideandglory1891
Mountainbiker
Berichten: 3342
Lid geworden op: ma 07 jan 2008 21:52
Rijdt met: Niner EMD - Rocky Mountain Instinct 999MSL
Contacteer:

Bericht door prideandglory1891 »

Brunox schreef:De beginklim van route 3 is niet boven te rijden, of je moet aan trial doen, diepe kuilen, geulen, en rotsblokken op een 20% klim.....

En met het weer van de laatste dagen kan je het al helemaal vergeten.

Voor de rest is de drie een redelijk "rustige" route, fijn op en af, niet al te zwaar. Vooral de laatste afdaling is wel fun.

Vergeet ook niet Lierneux te doen. Ook een aanrader.

Net aan de andere kant van de Baraque Fraiture
Ge kunt op route 3 ipv rechtdoor ook de haarspeldbocht nemen en dan dit pad blijven volgen, gans de tijd rechtdoor tot je eigenlijk ook boven bent. Dit is wel fietsbaar en je komt uit op dezelfde plaats. :wink:
Hebben daar ook eens naar boven gesukkeld rechtdoor... #-o
SDS
Mountainbiker
Berichten: 21
Lid geworden op: ma 01 nov 2010 22:23
Rijdt met: Scott scale 20

Bericht door SDS »

Wegens de jacht en slechte weer alleen route 1 gedaan.
Vertrokken in het dorp en dan direct de col de haussire op. Niet normaal als start!

Stevig klimmen maar daarna bijna altijd beloond worden met een prachtige afdaling.

Op naar de 3 andere routes!
race eend
Mountainbiker
Berichten: 66
Lid geworden op: za 17 apr 2004 18:51

Bericht door race eend »

heb ergens gelezen dat de routes van la roche en houffalize gecombineerd kunnen worden, ze lopen op een bepaald bijna samen.
weet iemand waar en welke routes dat zijn?
Gebruikersavatar
sneln eddy
Mountainbiker
Berichten: 196
Lid geworden op: za 02 mei 2009 20:59
Rijdt met: Ne mat zwarten

Bericht door sneln eddy »

race eend schreef:heb ergens gelezen dat de routes van la roche en houffalize gecombineerd kunnen worden, ze lopen op een bepaald bijna samen.
weet iemand waar en welke routes dat zijn?
inderdaad, je hebt twee verbindingspunten.
van route nr 3 ga je over naar 4 en in het dorpje Bérismenil bevindt
zich het verbindingstuk en dan zit je op de route wibrin-nadrin die moet volgen richting Achouffe en eens dat gepaseerd zit je op de route van houffalize.
heb er nog een en deze is iets gemakkelijker.
volg route nr 6 en ter hoogte van Roupage heb je een verbinding via
Hubertmont naar Nisramont en blijven volgen tot in Engreux en daar kom je op de route van houffalize.
Gebruikersavatar
Kraura
Mountainbiker
Berichten: 474
Lid geworden op: vr 19 sep 2008 07:40
Rijdt met: Trek 8500

Bericht door Kraura »

Afgelopen weekend de 4 routes gereden. Ben qua fun een beetje op mijn honger blijven zitten. Akkoord, de hoogtemeters waren er wel, maar ik denk dat als 5% singletracks waren, dat we nog genereus zijn.

De leukste routes zijn 1 en 3. Begin van 3 is inderdaad ondoenbaar, ik geloof nooit dat iemand daar boven rijdt, net als die klim in de haarspeldbocht van route 2.

Momenteel zijn er 'ecologische' onderhoudswerken op route 1, net voor de top van de Col de Haussire. Je wordt daar omgeleid via route 2 die bij de asfaltweg rechts gaat en route 1 de weg over steekt.

In totaal meer dan 100km en 2200hm, dus tevreden, maar zal zeker niet terugkomen voor het fungehalte.
race eend
Mountainbiker
Berichten: 66
Lid geworden op: za 17 apr 2004 18:51

Bericht door race eend »

op de beginklim van de 3 kun je na een goeie 100 meter naar links draaien en is er een pad die berijdbaar is tot boven en eventjes verder terug op de 3 aansluit
Gebruikersavatar
Heinz
Mountainbiker
Berichten: 369
Lid geworden op: za 19 okt 2002 19:06

Bericht door Heinz »

Heeft er iemand GPS tracks van de vaste routes of eigen routes in de omgeving van La Roche?
Ik heb route 1/2/3 al kunnen downloaden via mtbroutes.be maar die blijken niet helemaal te kloppen.

Ik zou graag voor een tweetal dagen telkens een 70tal km doen rond La Roche.
Plaats reactie