La Roche

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
TinaJ
Mountainbiker
Berichten: 23
Lid geworden op: di 22 sep 2015 17:03

Re: La Roche

Bericht door TinaJ »

stef_87 schreef:Is er iemand die hier sinds kort nog is gaan rijden?
Hoe liggen de routes erbij en hoe is het met de bepijling gesteld?

Ik zit hier komend weekend en wil eens zien hoe slecht het met mijn conditie gaat...

Alle info welkom!
Dank bij voorbaat.
De routes liggen er momenteel droog en heel goed bij.
De bepijling is op bijna alle plaatsen perfect. In het VVV kantoor kan je een mbt kaart van de regio kopen. Route nr 1 is de mooiste maar zwaarste route. Enkel de grote route ourthe superieur vanuit maboge kan je beter niet rijden, deze is een ramp. Overal ontbreken bordjes.
Gebruikersavatar
spiermassa
Mountainbiker
Berichten: 1967
Lid geworden op: do 13 dec 2007 16:32
Rijdt met: trek fuel ex8 29'r en 26'r,trek stache,specialized fatboy,cube reaction,,thomson x-line

Re: La Roche

Bericht door spiermassa »

net terug uit 2 weken laroche........al de 4 vaste routes eens gedaan.ik ken ze ondertussen van buiten maar hier en daar is toch een pijlke weg of afgebleekt door de zon .Route 2 rij ik omgekeerd wegens lastige klim die zeer mooie afdalingen worden.ook gevonden hoe je de saaie lange lastige beginklim van route 1 volledig ofroad kan doen.Voor de iets technischere mannen .....de afdaling vanuit het uitkijkkiosk boven kasteel tot achter de kerk is gewoon de max.Ook extra afdaling in maboge waar de 1 de grote baan kruist.


ps rond maboge komt ge rode pijlkes tegen bloso met 5 op......weet iemand hier iets meer over....in de toeristische dienst wisten ze van niks.
Gebruikersavatar
TimW
Mountainbiker
Berichten: 243
Lid geworden op: zo 24 jul 2011 15:18

Re: La Roche

Bericht door TimW »

Die nr5 is de Ourthe Superieure ofzoiets.
http://www.cirkwi.com/fr/circuit/50938- ... bainbike-5" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb deze zelf nog niet gereden maar het zou een ferm ritje moeten zijn... Ben deze toevallig tegengekomen vorige week en had de link opgeslagen om deze in september eens te rijden.

In Laroche is veel moois te vinden, zelfs enkel en alleen op de paden van de Haussire.
Die afdaling van aan de kiosk is inderdaad de max! Ik had de kiosk al 20x zien staan maar wist niet hoe ik er moest geraken. Met de BeMC dit jaar ben ik dat eindelijk te weten gekomen :-)
Gebruikersavatar
spiermassa
Mountainbiker
Berichten: 1967
Lid geworden op: do 13 dec 2007 16:32
Rijdt met: trek fuel ex8 29'r en 26'r,trek stache,specialized fatboy,cube reaction,,thomson x-line

Re: La Roche

Bericht door spiermassa »

heb ook lang zitten zoeken hoe ik er kwam.....als ge beneden zijt baantje oversteken en verder afdalen over rotsen en gaat over in trappen.....kom je uit achter de kerk.

ja die rode route ziet er wel zeer lastig uit met spectaculaire afdalingen
timovdl
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 17 jul 2015 12:38

Re: La Roche

Bericht door timovdl »

Plan om dit weekend 2-daags wat te gaan biken rond La Roche.
Ze verwachten wel wat regen komende dagen.
Is natuurlijk nog koffiedik kijken, maar jullie enig idee of grond in die streek daarvoor gevoelig is?
Zeker ploeteren of kan dat nog meevallen?

Mooie tracks mogen altijd in pb gestuurd worden ;)

Thx
_anonymus_
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 18:36
Rijdt met: big wheels - steel is real

Re: La Roche

Bericht door _anonymus_ »

Ik heb ooit de route die in Berismenil passeert gereden in de regen. Viel goed mee.
Je hebt daar veel rotsachtige ondergrond met een dun laagje modder erop. Je bent dus goed vuil, maar echt ploeteren is het daar nergens.
Koenuhhh
Mountainbiker
Berichten: 9
Lid geworden op: di 24 dec 2013 13:29

Re: La Roche

Bericht door Koenuhhh »

Afgelopen dinsdag route 4 gereden in La Roche. Best een leuke route, al was er wel weinig technische uitdaging op één kort klimmetje na was het allemaal relatief eenvoudig. Al met al hebben we wel genoten en achteraf nog een mooie kajak tocht gehad om de leuke dag compleet te maken.

Heb ook wat beelden gemaakt van route nummer 4 in La Roche voor de liefhebbers:

" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Mr. Stitchen
Mountainbiker
Berichten: 495
Lid geworden op: ma 18 aug 2008 18:05
Rijdt met: kzien 'm zoe geire

Re: La Roche

Bericht door Mr. Stitchen »

TimW schreef:Die nr5 is de Ourthe Superieure ofzoiets.
http://www.cirkwi.com/fr/circuit/50938- ... bainbike-5" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb deze zelf nog niet gereden maar het zou een ferm ritje moeten zijn... Ben deze toevallig tegengekomen vorige week en had de link opgeslagen om deze in september eens te rijden.

In Laroche is veel moois te vinden, zelfs enkel en alleen op de paden van de Haussire.
Die afdaling van aan de kiosk is inderdaad de max! Ik had de kiosk al 20x zien staan maar wist niet hoe ik er moest geraken. Met de BeMC dit jaar ben ik dat eindelijk te weten gekomen :-)
Heb deze dit weekend gereden. Is inderdaad een aangename, uitdagende tocht. Hier en daar wat verhard, maar soms welgekomen. In het bos nabij Bertogne ontbreken er wel enkele pijltjes.
bert9
Mountainbiker
Berichten: 143
Lid geworden op: ma 15 sep 2008 17:08
Rijdt met: Cube ltd race

Re: La Roche

Bericht door bert9 »

Zou het eind deze week te doen zijn met modder/water in La Roche?
mrdepo
Mountainbiker
Berichten: 270
Lid geworden op: wo 19 okt 2016 18:43

Re: La Roche

Bericht door mrdepo »

spiermassa schreef:net terug uit 2 weken laroche........al de 4 vaste routes eens gedaan.ik ken ze ondertussen van buiten maar hier en daar is toch een pijlke weg of afgebleekt door de zon .Route 2 rij ik omgekeerd wegens lastige klim die zeer mooie afdalingen worden.ook gevonden hoe je de saaie lange lastige beginklim van route 1 volledig ofroad kan doen.Voor de iets technischere mannen .....de afdaling vanuit het uitkijkkiosk boven kasteel tot achter de kerk is gewoon de max.Ook extra afdaling in maboge waar de 1 de grote baan kruist.


ps rond maboge komt ge rode pijlkes tegen bloso met 5 op......weet iemand hier iets meer over....in de toeristische dienst wisten ze van niks.

Rode pijlen zijn van parciurs in Bertogne, kan je altijd terug naar het g centrum van bertogne indien problemen.

Heb een stukje gefietst deze morgen, vertrokken aan camping two do way en onmiddelijk een klim voorgeschoteld die md er nogal redelijk nieuw uitzag. Voor een sterveling onhaalbaar.

Nog iemand deze al gefietst? Wegens tijdsgebrek maar 24km gedaan was pittig en uitdagend en reeds +500hm.

Mvg Jürgen
Plaats reactie