Namen (Malonne - Erpent)

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
beco
Mountainbiker
Berichten: 32
Lid geworden op: ma 14 nov 2005 11:05
Rijdt met: Cannondale Rush

Bericht door beco »

Vrijdag in de late namiddag de 22km richting Malonne gereden.
Om het simpel te stellen allemaal:
- PRACHTIGE tocht!
- Perfect gepijld, geen enkel bordje te kort. Kaart absoluut niet nodig, alhoewel ik ewa schrik had op voorhand gezien de commentaren soms.
- ideale afwisseling qua klim en afdaalwerk. Het stuk rond het kerkhof van Malonne zal me bijblijven: het bleef maar stijgen...
Kortom zeker een aanrader voor wie zich eens goed wil amuseren of kapot rijden.
Gebruikersavatar
fennek
Mountainbiker
Berichten: 286
Lid geworden op: di 03 aug 2004 10:46
Rijdt met: Thompson Mach 5

Bericht door fennek »

Vandaag Erpent Blauw gereden. Heel wat technische afdalingen, met redelijk wat spoorvorming. Door de overvloedige regen kwam er veel glijwerk aan te pas. Wel maar tot in Wierde geraakt, daar het spoor bijster en via de grote weg terug naar Namen gereden. Gezien de korte afstand en de goede bereikbaarheid van Namen, zeker de moeite waard.

Het startbord voor de routes hangt trouwens rechts aan dit gebouw
Afbeelding
Gebruikersavatar
aresius
Mountainbiker
Berichten: 2921
Lid geworden op: ma 05 dec 2005 20:39
Rijdt met: Cannondale Habit & Ragley BigWig

Bericht door aresius »

beco schreef:ideale afwisseling qua klim en afdaalwerk. Het stuk rond het kerkhof van Malonne zal me bijblijven: het bleef maar stijgen...
dat is inderdaad een gezellig klimmetje

Het eerste deel van de route richting Malonne is heel leuk (voortdurend in het bos en enkele snelle afdalingen over losse stenen). Het tweede deel van de route vanaf Malonne naar Namen verloopt nogal veel over asfalt en brede boswegen. Een beetje ambetante afsluiter van de route.

Maar omdat we op een camping in Malonne logeerden, vertrokken we halverwege de toer en waren de delen omgekeerd en was het saaie stuk een leuke opwarmer voor het kick-ass gedeelte

een pijltje onderweg hebben we gemist en zo moesten we een stukje terug maar voor de rest geen problemen.
Gebruikersavatar
Cyclingbeast
Mountainbiker
Berichten: 173
Lid geworden op: do 23 sep 2004 18:50
Rijdt met: Eddy Merckx grand prix, Minerva tempest, BH Expert Trail
Contacteer:

Bericht door Cyclingbeast »

Ik heb vorige donderdag met mijn vader een combinatie gedaan van Malonne rood en Erpent geel.

Beide routes waren goed gepijld.

Op de blauwe route van Erpent ben ik in wierde ook eens verkeerd gereden. Toen heb ik de ravel langs de maas gevolgd tot ik terug in Namen was.
Laatst gewijzigd door Cyclingbeast op vr 22 feb 2008 21:27, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Teze
Mountainbiker
Berichten: 149
Lid geworden op: di 30 mei 2006 12:38
Rijdt met: diene zwarte Cube Reaction
Contacteer:

Bericht door Teze »

Afgelopen zondag ook eens efkes naar Namen geweest. Geen route gedaan maar gewoon een bekke rondgecrosst. Heb zeker op 10 verschillende manieren de citadel naar beneden gecrosst en naar boven gekropen.

Deze zondag gaan we terug met een paar man; deze keer normaal een route en dan nog een bekke aan de citadel blijven rondbollen.
chrissie
Mountainbiker
Berichten: 272
Lid geworden op: di 11 jul 2006 23:12
Rijdt met: 29 -T24
Contacteer:

Bericht door chrissie »

waar kan je mtb huren in buurt van stad Namen? en liefst dicht bij vertrekpunt van de route?
chrissie
Mountainbiker
Berichten: 272
Lid geworden op: di 11 jul 2006 23:12
Rijdt met: 29 -T24
Contacteer:

Bericht door chrissie »

uiteindelijk voor mijn liefje een fietsje kunnen huren bij:
SPRL Saitta Cycles
3d Avenue de la Plante
Namur 5000
+32 081 22 03 14

http://www.trekbikes.com/be/nl/find_a_dealer/

15 euro normaal per halve dag, was een Trek uit de 4500 serie(s)

schoon weer en schone route :bounce:
Enos
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: za 16 feb 2008 22:11
Rijdt met: Cube LTD CC Messe

Bericht door Enos »

Zaterdag verrokken naar Namen voor een testritje. Had al veel goeds gehoord van deze routes en omdat het niet te ver (1 uurtje rijden) van huis lag was de keuze evident.

Toegekomen op de esplanande van de citadelle,met prima parking, ben ik snel vertrokken naar de groene route richting Malonne. De weg naar de offroad liet al het beste verhopen. Het had net gevroren en lag er pseudo deftig bij. Pseudo omdat de route snel ontdooide met deze prachtig zonnige februari-dag.

Toch kreeg ik het al moeilijk na ekele km toen ik moest afstappen om op een muur met stenen te klimmen. Maar niet getreurd! Dit was maar een klein detail, verder was het fantastisch. De bewegwijzering was perfect met het nodige klim- en daalwerk en bijna geen afsalt te bespeuren.

De klim naar het kerkhof van Malonne was wel de moeite waard. :) Door de 'dretsigheid' van sommgie klimmetjes werd ik verplicht van (te) snel af te stappen. Hierdoor lagen er enkele afdalingen wat techisch moeilijker bij. Toch was dit puur genieten. Hiervoor kom je echt naar de Ardennen.

Perfecte trip voor de middelmatige tot gevordere MTB'er. Tcoh ietsje te moeilijk, volgens mij, voor de beginners.
Koen De Houwer
Mountainbiker
Berichten: 48
Lid geworden op: di 17 aug 2004 14:14
Rijdt met: GT XIZANG

Bericht door Koen De Houwer »

Donderdag de beide route's gereden van Namen. Eerst de groene route richting Malonne: http://connect.garmin.com/activity/16222517 en dan de blauwe richting Erpent: http://connect.garmin.com/activity/16222513 Beide zeer mooie route's die meestal goed te rijden waren met soms wel lange en stevige klimmetjes.

Richting Erpent is eerst wel een stuk freewheelen langs de Maas, en de laatste km's ook asfalt tot de mega beklimming van de Citadelle... daartussen toffe stukken off road!

Pijltjes waren dik in orde, de stevige beklimming aan het kerkhof in Malonne en de doorsteek langs de draaipoortjes om de ezelswei te passeren onthouden we.

Aanrader!
Gebruikersavatar
adrenalinerush
Mountainbiker
Berichten: 204
Lid geworden op: za 01 sep 2007 07:47
Rijdt met: Trek 8500 '09

Bericht door adrenalinerush »

Koen, dat was woensdag dat we gaan rijden zijn.... :wink:

Maar zoals gezegd, echt de moeite waard. Goeie sfeer, tof parcours en na 55km en 1150 positieve hm het gevoel dat we goed gewerkt hadden...
Plaats reactie