Genk

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
Mommen
Mountainbiker
Berichten: 84
Lid geworden op: zo 22 feb 2004 18:20
Rijdt met: Specialized S-works HT 2005 XTR XT
Contacteer:

Genk

Bericht door Mommen »

Yup, dit en vorig weekend in genk eens geweest, eerste keer de kleine route 2 maal gedaan, de week erop de iets grotere :D Redelijk vlak parcour waar snelheid op gemaakt kan worden, bij de grote route af en toe wel wat paniek dat we de bordjes kwijt waren maar toch iedere keer gevonden. Ze staan soms ver van elkaar af. Zitten wel mooie stukken tussen. Goed voor beginners, ik had te weinig heuvels om aanop te kloten 8) Geef mij maar iets zwaarder werk.

greetzzz
Flip FSR
Mountainbiker
Berichten: 3065
Lid geworden op: di 03 feb 2004 13:42

Bericht door Flip FSR »

Bloso-route Genk = veel te veel asfalt :evil:
Terwijl ze daar mogelijkheden zat hebben #-o
Gebruikersavatar
Nico Wils
Mountainbiker
Berichten: 200
Lid geworden op: vr 25 jul 2003 06:34
Rijdt met: Scott team issue Scandium 7,5kg + custom brand Lx

Bericht door Nico Wils »

Flip FSR schreef:Bloso-route Genk = veel te veel asfalt :evil:
Terwijl ze daar mogelijkheden zat hebben #-o
Ik vind het goed meevallen de stukken asfalt...............enkel daar waar je moet oversteken en kleine overgangsstukken van beschermd gebied naar toegelaten gebied ,zeker op de grote lus......
Van mij krijgen ze een 7/10...... :wink:
Gebruikersavatar
Johan
Mountainbiker
Berichten: 41
Lid geworden op: za 20 sep 2003 14:40
Rijdt met: Cube Reaction 2004

Bericht door Johan »

Ik heb gisteren de route in Genk gereden (blauw 37km).
Ze lag er door de voorbije regenval heel modderig bij maar ik heb me écht geamuseerd! :bounce: =D> :bounce:
Het was de eerste keer dat ik een MTB-parcours gereden heb, en ondanks de modder (en mijn lomp gewicht van 103kg bij 1m69) heb ik toch een gemiddelde snelheid van 18,6km/h neergezet wat ik voor mij persoonlijk zeker niet slecht vind!
Van ontbrekende pijltjes heb ik niets gemerkt. Alles was perfect aangeduid.
Ik vind het zeker voor herhaling vatbaar!!!

By the way... is er iemand die routes in Dilsen of Maasmechelen kent?
Mail ze mij door en ik zal u eeuwig dankbaar zijn!!!
Cube_Reaction@hotmail.com
Gebruikersavatar
...Jokke
Mountainbiker
Berichten: 366
Lid geworden op: do 21 okt 2004 23:56
Rijdt met: Ti Joven

Bericht door ...Jokke »

Wanneer je tijdens de bloso-route enkele malen van het parcour afgaat, kan je enkele mooie stukken rijden. Bijvb: aan kattevenia, aan den terril, enz... Probeer het maar eens. Zo kom je stukken tegen die heel mooi zijn om te biken. succes
Gebruikersavatar
scelter
Mountainbiker
Berichten: 1926
Lid geworden op: za 28 aug 2004 21:45
Rijdt met: Canyon Exceed SLX 9.9 & Rose Pro RS SRAM Force

Bericht door scelter »

biker jokke schreef:Wanneer je tijdens de bloso-route enkele malen van het parcour afgaat, kan je enkele mooie stukken rijden. Bijvb: aan kattevenia, aan den terril, enz... Probeer het maar eens. Zo kom je stukken tegen die heel mooi zijn om te biken. succes
Dat denk ik ook de hele tijd als ik zo een route aant rijden ben. Ook bij die van Heusden, waar ik de streek een beetje ken, denk ik de hele tijd van: Waarom rijden ze nu zo niet, dat is toch een veel mooiere weg. Bv in Bolderberg rijden ze langs de kluis, ivm van omhoog en erover. En aan terlamen, rijden ze om de wijk, ipv het bos dat erachter loopt.
Gebruikersavatar
...Jokke
Mountainbiker
Berichten: 366
Lid geworden op: do 21 okt 2004 23:56
Rijdt met: Ti Joven

Bericht door ...Jokke »

Dat denk ik ook de hele tijd als ik zo een route aant rijden ben. Ook bij die van Heusden, waar ik de streek een beetje ken, denk ik de hele tijd van: Waarom rijden ze nu zo niet, dat is toch een veel mooiere weg. Bv in Bolderberg rijden ze langs de kluis, ivm van omhoog en erover. En aan terlamen, rijden ze om de wijk, ipv het bos dat erachter loopt.[/quote]

Ik vraag me eigenlijk af of deze routes kunnen aangepast worden, of zelfs uitgestippeld worden? Of naar wie je zulke opmerkingen kunt richten.
crashman
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: do 28 okt 2004 09:24
Rijdt met: cube ltd5 + canyon ES6

Bericht door crashman »

De uitgestippelde route in Genk is een gemiste kans, hier zijn zoveel meer boeiende stukken te vinden.

Terril Waterschei, Winterslag,bos kettevenia,bos achter wijk kolderbos, bos Hengelhoef,.....
Gast

Bericht door Gast »

crashman schreef:De uitgestippelde route in Genk is een gemiste kans, hier zijn zoveel meer boeiende stukken te vinden.

Terril Waterschei, Winterslag,bos kettevenia,bos achter wijk kolderbos, bos Hengelhoef,.....
Ik denk dat je er bij het uitzetten van zo'n route ook rekening moet worden gehouden met vergunningen en de noden van andere recreanten. Kattevenia is b.v vooral als wandelbos, de mijnterrils zijn vaak als beschermd gebied geklasseerd en voor hengelhoef geld eigenlijk hetzelfde als voor Kattevenia. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat je als individuele biker niet op een wandelpad mag komen, maar om dit in een route te gieten lijkt me niet zo verstandig. Ikzelf ga hier regelmatig in de regio Dilsen, Opglabbeek,Neeroeteren, Maasmechelen biken en kruis daarbij ook vaak wandelwegen. Zelden of nooit kom ik hier bikers tegen, wel veel wandelaars en de verstandhouding is goed. Maar zouden die mensen ook nog zo vriendelijk zijn als er om het kwartier een biker voorbij raast?
Rekening houden met elkaar en concessies doen hé :wink:
Gebruikersavatar
Xploded
Mountainbiker
Berichten: 21
Lid geworden op: vr 12 dec 2003 13:57
Rijdt met: Dual Shockx Royal ;-)

Bericht door Xploded »

maurice schreef: Rekening houden met elkaar en concessies doen hé :wink:
Ge zou nen ideale politieker zijn :P
Nu nog leren liegen dat de stukken er af vliegen en je het zelf gelooft (zoals ne zekere R. Beke).
Maar los daarvan: ge hebt gelijk! :wink:
Plaats reactie