Genk

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
Smokey
Mountainbiker
Berichten: 96
Lid geworden op: vr 05 aug 2005 13:15
Rijdt met: Cube Ams 110 Pro

Bericht door Smokey »

Ik ben morgen een dagje vrij, ga dit zeker proberen.
Gebruikersavatar
BeeMWeke
Mountainbiker
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 09 jan 2005 00:17
Rijdt met: Epic Expert 07 / Specialized Allez 05 / + een ouwe Rockhopper om met de kids rond te rijden

Genk

Bericht door BeeMWeke »

Nu hebben ze toch niet een stuk bos gekapt en er een lading beton overheen gegoten zeker, schande, driewerf schande! Het was zeker te modderig voor de doorsnee wandelaar / fietser die zijn zondags toerke doet ?
Gebruikersavatar
Jo[ke]
Mountainbiker
Berichten: 199
Lid geworden op: vr 21 okt 2005 20:24

Bericht door Jo[ke] »

Nu hebben ze toch niet een stuk bos gekapt en er een lading beton overheen gegoten zeker, schande, driewerf schande! Het was zeker te modderig voor de doorsnee wandelaar / fietser die zijn zondags toerke doet ?
:cry: En het ergste van al is dan nog dat er parallel hiermee (op de transportlaan) al een verhard fietspad lag!!!
:cry:
Gebruikersavatar
Jolyrodger
Mountainbiker
Berichten: 1528
Lid geworden op: vr 12 aug 2005 23:51
Rijdt met: Mijn Bikes: Wilier 401XB

Bericht door Jolyrodger »

Heel waarschijnlijk gedaan door de bevoegde instanties om het kempen maasland fietsverkeer zoveel als mogelijk te scheiden van het vrachtverkeer (Essers..).
Gebruikersavatar
...Jokke
Mountainbiker
Berichten: 366
Lid geworden op: do 21 okt 2004 23:56
Rijdt met: Ti Joven

Bericht door ...Jokke »

kunnen ze dan niet langs de draad een single trackske maken. Da kan toch niet zo moeilijk zijn.


Een stukje loopt al langs de draad.
Gebruikersavatar
scelter
Mountainbiker
Berichten: 1926
Lid geworden op: za 28 aug 2004 21:45
Rijdt met: Canyon Exceed SLX 9.9 & Rose Pro RS SRAM Force

Bericht door scelter »

Vandaag de tocht nog eens gedaan, en tis idd jammer van dat extra stuk asvalt. Bovendien is er ook nog een stukje gewijzigd langs de VRT zendmast in Sledderloo. Ze sturen u daar nu door een slijkerig wegske, ipv over de singletrack vlak langs de omheining van de mast. Vraag me af waarom dat gewijzigd is.
In ieder geval mijne persoonlijke besttijd op de blauwe lus nog eens verbeterd. 2u1m47s van thuis uit gemeten, voor 50,8km. Goed voor AVS van 25,0.
Gebruikersavatar
Dave_it
Mountainbiker
Berichten: 23
Lid geworden op: vr 07 okt 2005 15:42
Rijdt met: Ridley shark LX

Bericht door Dave_it »

Vandaag nog eens een tochtje in het genkse gedaan, ook nog ff de mijnterril meegepikt ( ondanks de loodzware benen :-? ) Maar ik bleek niet de enige te zijn op de 'steenkool berg', wandelaars en zelfs para sailers hadden vandaag uitgekozen om hun sport te beoefenen. Vriendelijke mensen allemaal, gingen allemaal graag in de berm staan als ik voorbij spattelde =D> , wsl hoorde ze het aan het hevige gehijg dat ik eraan kwam! :lol: Goed geamuseerd , afgezien en genoten van 't weer!!
Gebruikersavatar
danny1
Mountainbiker
Berichten: 65
Lid geworden op: zo 20 nov 2005 09:24
Rijdt met: MERIDA TFS XT edition

Bericht door danny1 »

Heb gisteren zaterdag de route gereden en moet zeggen voor een beginnend biker heb ik mij goede geamuseerd. Het parkoer lag er zwaar bij met de regenval van de voorbije week en ik moest soms goed op de trappers staan om vooruit te komen. Daarbij was het ook nog mistig en koud. Er waren ook veel omgewaaide bomen die gevaarlijk over de route hingen. Op ongeveer km30 ben ik het spoor bijster geraakt en heb na een tijdje zoeken niets meer terug gevonden en ben dan zo maar terug richting sportcentrum gereden waar men autotje stond en ben moe maar voldaan huiswaarts gereden en mijn fietske heb gepoetst. Ik ga deze rit zeker nog eens doen want het is er plezant net zo als die van wellen.
Groetjes Danny
Gebruikersavatar
fennek
Mountainbiker
Berichten: 286
Lid geworden op: di 03 aug 2004 10:46
Rijdt met: Thompson Mach 5

Bericht door fennek »

Gisteren gereden en vlak na het golfterrein het spoor bijster. Alle wegen en paadjes eens geprobeerd en nergens een pijl te vinden. Gelukkig was er een local die mij terug op het juiste spoor heeft geholpen.

Dus voor alle duidelijkheid:
Om één of andere reden is de signalisatie rond Recreatiedomein Kattevennen onderbroken. Vanaf het Golfterrein kom je nog één pijl tegen. Volg die naar rechts, het verharde wegje tot helemaal beneden, voorbij de sterrenwacht tot aan het Recreatiedomein. Aan het rond punt naar links, de skipiste passeren en blijven rijden tot je terug op onverharde weg aankomt. Daar moet je het vierde pad naar links nemen (als je iets verder twee fluo paaltes van de gasmaatschappij passeert weet je dat je goed zit). Nog even rechtdoor rijden en terug op de verharde weg naar rechts (vanaf hier zijn er terug pijltjes)

Deze info vind je (uiteindelijk) ook op het informatiebord op de parking van Recreatiedomein Kattevennen.

Het parcours lag er lekker vettig bij. Door de permafrost (laagje modder op bevroren ondergrond) was het soms wel slingeren.
Gebruikersavatar
scelter
Mountainbiker
Berichten: 1926
Lid geworden op: za 28 aug 2004 21:45
Rijdt met: Canyon Exceed SLX 9.9 & Rose Pro RS SRAM Force

Bericht door scelter »

Ik dacht dat permafrost iets was dat alleen in noordelijke landen voorkwam.
Plaats reactie