Genk

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
scelter
Mountainbiker
Berichten: 1926
Lid geworden op: za 28 aug 2004 21:45
Rijdt met: Canyon Exceed SLX 9.9 & Rose Pro RS SRAM Force

Re: Genk

Bericht door scelter »

Beetje vettig, maar nog goed berijdbaar. Ik ben er dinsdag nog over gereden. En de ondergrond is uiteraard steenkoolafval. Dus ja, ge kunt het wat vergelijken met grint denk ik. Ne allround band voldoet.
Gebruikersavatar
Adriano84
Mountainbiker
Berichten: 35
Lid geworden op: vr 18 nov 2011 12:52
Rijdt met: PP OKA 27, Transition Patrol '17

Re: Genk

Bericht door Adriano84 »

Gisteren de track van Philippe gaan rijden, supertof! Zeker de technische stukken naast de snelweg en "hindernissenparcours" naast de terril.
Ik had gelukkig wel Modderbandjes opgelegd, mijn kameraad met RR's had toch niet zoveel grip op die technische paadjes. Lagen hier en daar toch redelijk vettig (zeker in de buurt van de terril).
Ook chic uitzicht van boven op de terril.

Aanrader!
Thx Philippe, dergelijke tracks mag je nog delen!
Gebruikersavatar
scelter
Mountainbiker
Berichten: 1926
Lid geworden op: za 28 aug 2004 21:45
Rijdt met: Canyon Exceed SLX 9.9 & Rose Pro RS SRAM Force

Re: Genk

Bericht door scelter »

Het verbaast mij wel een beetje van die modderbanden. Ik kom hier toch goed uit de voeten met mijn race kings. Maar goed dat ge u geamuseerd hebt :-)
Gebruikersavatar
Adriano84
Mountainbiker
Berichten: 35
Lid geworden op: vr 18 nov 2011 12:52
Rijdt met: PP OKA 27, Transition Patrol '17

Re: Genk

Bericht door Adriano84 »

Kan ook aan ons liggen ze, we zijn niet direct de lichtste, en onze techniek is beter als onze fysiek maar bon...
Ik kom hier in ieder geval nog eens terug! Misschien volgende keer de terril van Waterschei ook eens meepikken, kwestie van wat extra hoogtemeters te doen.
Koenuhhh
Mountainbiker
Berichten: 9
Lid geworden op: di 24 dec 2013 13:29

Re: Genk

Bericht door Koenuhhh »

Gisteren vanuit Nederland afgereisd naar Genk om de vaste route eens te proberen. Ben voor de rode lus gegaan en het viel mij eigenlijk helemaal niet tegen. Langs het spoor af vond ik persoonlijk een erg mooie single-track! Het is natuurlijk wel zo dat je af en toe wat asfalt stukken tegen komt. Maar de route beschikt ook over leuke passages.

Ik had gisteren ook mijn camera mee voor wat beelden te maken van deze route. Bij deze de link naar de beelden: " onclick="window.open(this.href);return false;

De beelden zijn gefilmd met een Gopro hero 3 black.
Toto
Mountainbiker
Berichten: 98
Lid geworden op: ma 14 mar 2005 00:36
Rijdt met: Specialized epic expert

Re: Genk

Bericht door Toto »

Ik wou vragen of de terril van Waterschei ook verboden gebied is gelijk die van Winterslag?
En of iemand mij daar een track van kan sturen.
Er zijn zopas nog een paar mooie singletracks gemaakt,net achter de ikea,aan de zonhovenheide.
Zeker eens doen want het is echt wel de moeite.
Gebruikersavatar
Wacky-S
Mountainbiker
Berichten: 1059
Lid geworden op: di 11 aug 2009 12:31
Rijdt met: ene zonder moteur

Re: Genk

Bericht door Wacky-S »

Zover ik weet, maar in Genk weet je natuurlijk nooit :roll: , is die van Waterschei geen "verboden" terrein.
Een paar weken geleden de nieuwe single track in de buurt van de Ikea achter de LDM gereden (was toen meer kruipen en glijden omwille van de vettige modder). Er ligt er ook eentje tussen het fietspad en terril langs de Henri Esserslaan tussen de 2 "toegangspoorten" van de terril.

Als je op Strava eens zoekt bij Explore -> "België, genk" en dan inzoomed op de terril krijg je de segmenten van redelijk wat tracks te zien.
Toto
Mountainbiker
Berichten: 98
Lid geworden op: ma 14 mar 2005 00:36
Rijdt met: Specialized epic expert

Re: Genk

Bericht door Toto »

Ok,thanks.
Die nieuwe achter de ikea is nog maar 1 dag oud .Gewoon de brug over rijden aan de ikea en gewoon altijd rechtdoor,crosparcour oversteken en dan ben je der.
Laatst gewijzigd door Toto op vr 28 feb 2014 13:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
scelter
Mountainbiker
Berichten: 1926
Lid geworden op: za 28 aug 2004 21:45
Rijdt met: Canyon Exceed SLX 9.9 & Rose Pro RS SRAM Force

Re: Genk

Bericht door scelter »

Dat zullen we van de week eens gaan checken ;-) Hopelijk kunnen we er nog ff rijden want er zijn daar plannen voor de uitbreiding van het industrieterrein :-(
Gebruikersavatar
Philippe1
Mountainbiker
Berichten: 178
Lid geworden op: do 12 jan 2012 19:42
Rijdt met: Canyon Nerve 29 & Spectral 27.5

Re: Genk

Bericht door Philippe1 »

Winterslag, maandag 24-2, winter?zonnetje.

Afbeelding
Plaats reactie