Genk

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
rvst
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 12 okt 2011 17:36
Rijdt met: giant

Bericht door rvst »

ik heb tijdens mijn weekend in Zutendaal de grote route gereden. Tamelijk vlak doch goed om snelheid te make,. Wat me opgevallen is , is dat er veel pijltjes verdwenen, waardoor we een paar keren de weg niet meer vonden , of terug moesten zijden. Graag aan te passen indeien mogelijk
tim007
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 28 dec 2011 15:53
Rijdt met: Focus Black Hills

Bericht door tim007 »

Heb gisteren de blauwe lus gedaan en voor mij was het teleurstellend: veel te vlak en teveel asfalt. Vaak stelde ik me de vraag wanneer wordt er nu eens het bos in gedraaid??? ipv het blauwe fietsroutenetwerk te volgen. Heb ook regelmatig naar bepijling moeten zoeken en heb dan maar ter plaatse een parcours verzonnen (ben van de streek). Wel een aanrader als je 2h aan een stuk wil doorvlammen vermits er niet echt gekommen en gedraaid moet worden
Stanneke
Mountainbiker
Berichten: 67
Lid geworden op: do 31 mei 2012 10:36
Rijdt met: Specialized RH Pro 2013/Specialized Enduro Comp 2017

Bericht door Stanneke »

Dit weekend de blauwe loop gereden. De route klopte de helft van de tijd niet met de gps route van de bloso site. Volgens mij zijn ze een compleet nieuw parcour aan het neerzetten.
De pijltje hingen regelmatig gewoon in de bomen, af en toe een papierke aan een paal met plastiek folie rond. We hebben meer de weg zitten zoeken dan wat anders.
Dit is echt geen aanrader op dit moment.
Gebruikersavatar
malmedy
Mountainbiker
Berichten: 524
Lid geworden op: ma 23 jul 2007 20:40
Rijdt met: epic en canondale optimo

Bericht door malmedy »

Ging vroeger vaak in limburg fietsen en zeker in regio genk , maar nu niet meer . Weet niet hoe het komt maar je mag nergens meer komen vind dit enorm spijtig want het blijft de mooiste provintie van belgie .Waarom geen kleinere mtb omlopen bv terril in beringen kan je perfect een lus van 10 km maken en natuurlijk winterslag niet vergeten en maasmechelen ,zoveel mogelijkheden met een goed natuurbeheer moet dat toch samen gaan en niemand die daar iets aan doet.
Gebruikersavatar
malmedy
Mountainbiker
Berichten: 524
Lid geworden op: ma 23 jul 2007 20:40
Rijdt met: epic en canondale optimo

Bericht door malmedy »

Ging vroeger vaak in limburg fietsen en zeker in regio genk , maar nu niet meer . Weet niet hoe het komt maar je mag nergens meer komen vind dit enorm spijtig want het blijft de mooiste provintie van belgie .Waarom geen kleinere mtb omlopen bv terril in beringen kan je perfect een lus van 10 km maken en natuurlijk winterslag niet vergeten en maasmechelen ,zoveel mogelijkheden met een goed natuurbeheer moet dat toch samen gaan en niemand die daar iets aan doet.
Gebruikersavatar
Wacky-S
Mountainbiker
Berichten: 1059
Lid geworden op: di 11 aug 2009 12:31
Rijdt met: ene zonder moteur

Bericht door Wacky-S »

Perfecte route voor (semi) slicks!!! Veel asfalt en verharde wegen en je rijdt letterlijk "langs" alle mooie stukjes voorbij.

Dat is, als je de pijltjes tenminste weet te vinden. Men is het parcour blijkbaar aan het aanpassen en de pijltjes hangen op allerhande geimproviseerde plaatsen.

Ben je ietwat bekend met de omgeving kan je er zelf een heel mooie tocht van maken door een paar meter van het aangeduide pad af te wijken.
Gebruikersavatar
Wacky-S
Mountainbiker
Berichten: 1059
Lid geworden op: di 11 aug 2009 12:31
Rijdt met: ene zonder moteur

Re: Genk

Bericht door Wacky-S »

Vandaag in de 3600 (stadsmagazine van Genk) een artikel over de vernieuwde route. Naast een goede bewegwijzering en dat het "langs" tal van bezienswaardigheden komt staat er niet veel in.

Heb de route onlangs nog eens gereden en denk dat ik volgende keer de koersfiets ervoor ga nemen. :roll:
Er zijn nu nog meer stukken verhard (hele stroken steenpuin en fietspad).
Route is naar mening nu volledig op snelheid gericht en de fijne (technische) stukjes zijn er bijna zo goed als allemaal uit.

Een spijtige zaak, maar gelukkig kan je de route perfect gebruiken als leidraad voor de prachtige singletracks en technische stukken die in de buurt ervan liggen...
diegie
Mountainbiker
Berichten: 30
Lid geworden op: za 24 nov 2012 21:43
Rijdt met: Silverback Sliter LT1

Re: Genk

Bericht door diegie »

@Wacky-S, tips voor singletracks in en rond Genk? Heb een half jaar geleden regelmatig de tour van Genk gereden, maar was het snel beu. Nu fiets ik regelmatig in Maasmechelen/Dilserbos of Heerlen. Maar soms is kortbij ook handig voor een kort ritje (technisch).
Gebruikersavatar
Wacky-S
Mountainbiker
Berichten: 1059
Lid geworden op: di 11 aug 2009 12:31
Rijdt met: ene zonder moteur

Re: Genk

Bericht door Wacky-S »

Te veel om op te noemen :-D
(Check PB)
Gebruikersavatar
-ri-
Mountainbiker
Berichten: 19
Lid geworden op: vr 27 sep 2013 02:28
Rijdt met: 2014 Radon ZR Race 7.0

Re: Genk

Bericht door -ri- »

Achter banden genco ligt een mooi stukske wat nu bewijzerd is met oranje pijlkes. Probeer ik toch een keer per week te doen als oefenritje.

Maar achter de terril van winterslag ligt ook nog een parcours enkel rij ik iedere keer precies in de verkeerde richting. Al gezocht met mn schoonbroerke wat de juiste "richting" is, maar op een gegeven punt rijden we altijd verkeerd/verloren. Altijd op da heuvelke met die 4? heel korte haarspeldbochten en afdalingskes.
Daar raken we altijd het spoor kwijt.

Iemand die daar de "weg" kent? :wink:
Plaats reactie