MTB-parcours Gent Blaarmeersen

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
El Baelos
Mountainbiker
Berichten: 2580
Lid geworden op: wo 26 dec 2007 13:53

MTB-parcours Gent Blaarmeersen

Bericht door El Baelos »

Ik hoorde dit weekend van iemand dat er in de Blaarmeersen in Gent een technisch parcourtje zou liggen. Klopt dit?
Ik ben net verhuisd en woon nu vlak aan de Blaarmeersen, dus als dit klopt ga ik vanavond na het werk eens gaan kijken.
Waar ligt het dan precies?

Mag je trouwens op die skiheuvel met de fiets?
Gebruikersavatar
herder levi
Mountainbiker
Berichten: 437
Lid geworden op: do 17 feb 2005 22:11
Rijdt met: Trek EX 9.5

Re: MTB-parcours Gent Blaarmeersen

Bericht door herder levi »

El Baelos schreef:Ik hoorde dit weekend van iemand dat er in de Blaarmeersen in Gent een technisch parcourtje zou liggen. Klopt dit?
Ik ben net verhuisd en woon nu vlak aan de Blaarmeersen, dus als dit klopt ga ik vanavond na het werk eens gaan kijken.
Waar ligt het dan precies?

Mag je trouwens op die skiheuvel met de fiets?
In principe mag je NIET op de skiheuvel maar als ik Gent passeer rij ik altijd toch eens naar boven.Op eigen risico...Lastig klimmetje trouwens .De bochtenklim is veel gemakkelijker.
Van een technisch parcourtje weet ik nikske???
El Baelos
Mountainbiker
Berichten: 2580
Lid geworden op: wo 26 dec 2007 13:53

Bericht door El Baelos »

Inderdaad geen technisch parcourtje gevonden, nochtans zouden ze er een BMX-parcours aanleggen volgens wat ik op internet heb gelezen.

De heuvel is wel de max.

De heel steile klim naar boven is halfweg versperd door een omgevallen boomstam. Als je daar zelfs zonder die boomstam naar boven kan rijden ben je een technisch wonder, op het einde is het één worteltapijt.

Je kan verder nog op twee bochtigere manieren naar boven.
Aan dat gebouwtje onderaan de skiheuvel kan je erop, maar dan rij je echt wel compleet in het zicht. Waarschijnlijk niet echt aan te raden.

Ik ben er via de achterkant op gereden, dat is wel goed te doen en heel leuk. Het mag echter ook niet, dus als je gepakt wordt hangt er waarschijnlijk wel een boete aan vast.

Vroeger was er blijkbaar wel een parcours en ze zouden er weer één willen aanleggen:
http://www.gent.be/gent.htm?id=VRAGENUUR&rec=114593
Gebruikersavatar
polletje
Mountainbiker
Berichten: 718
Lid geworden op: wo 08 feb 2006 20:07
Rijdt met: ne rocky & ne sportivo
Contacteer:

Bericht door polletje »

vorig weekend er nog eens naar boven gereden.

in de afdaling tegengehouden geweest door ik weet nie wie maar bleek dus dat je er dus niet mag rijden...

komt er nu een nieuw vast parcours ? aan eddy mercx ? iemand nieuws ?
El Baelos
Mountainbiker
Berichten: 2580
Lid geworden op: wo 26 dec 2007 13:53

Bericht door El Baelos »

Er zijn altijd wel lopers of zo die lastig doen als je daar fietst.
Ik rij altijd rustig naar boven of naar beneden, en ik stop en zet me aan de kant als er een tegenligger te voet of al lopen naar boven komt.

Is al een tijdje geleden nu, in de herfst ging ik altijd tegen een uur of zes, vlak voor het donker.
Dan was het er meestal zeer rustig.

Nog een fotootje hiervan:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Nijntje
Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: za 22 okt 2005 23:55
Rijdt met: Cube LTD5

Bericht door Nijntje »

Het bmx parcours zou er al moeten zijn normaal gezien. Ze hebben mij daarvoor gecontacteerd. Ik had aangevraagd om een mountainbike parkje te mogen aanleggen op de skiheuvel en aanvankelijk mocht dat, maar ze dachten dat het om dat bmx parcours ging en dus is dat plan nooit doorgegaan van de skiheuvel. In de plaats daarvan is er een nordic wandelpad gekomen, of moet dat er ook nog komen.

Het bmx park is wel doorgegaan en als ik het goed voorheb, heb ik zelf een uitnodiging gekregen voor de opening. Dus normaal gezien moet dit daar wel ergens te vinden zijn.
Gebruikersavatar
vannoli
Mountainbiker
Berichten: 1366
Lid geworden op: vr 21 dec 2007 13:31
Rijdt met: Specialized S-Works 29er &Niner Sir 9 & Ridley Noah

Bericht door vannoli »

Als je in plaats van aan dat pad links de heuvel oprijdt rechts het pad volgt,kan je volledig langs de hekkens blijven rijden

Er ligt een padje dat net breed genoeg is om te fietsen en azo kan je het hele domein rond en dat zijn er toch wat modder stroken op progamma

En dan kom je aan de uitgang uit

In de zomer verschillende keren de heuvel op gereden ,laatste gedeelte is iets steiler en idd de wortels zijn wat lastig maar je moet je bochten breed nemen waardoor je wat meer snelheid kunt halen
Gebruikersavatar
Herder Scubaluc
Kerstman
Berichten: 825
Lid geworden op: za 06 aug 2005 13:42
Rijdt met: Iene mee twie wiele + Cannondale Rush Carbon 2
Contacteer:

Bericht door Herder Scubaluc »

Enkele weken terug een mailtje gestuurd naar de bevoegde schepen (Christophe Peeters) en onderstaand antwoord ontvangen vandaag.
Wie zich geroepen voelt moet maar reageren :wink:
Geachte heer

Via Schepen Christophe Peeters werd ik in kennis gesteld van uw e-mailbericht aangaande bovenvermelde aangelegenheid.

Er komt zowel een BMX-piste, als een MTB-parcours. De aanleg van de BMX-piste is voorzien begin maart 2009 en zou moeten klaar zijn tegen mei. Daarna zal er, samen met nog een aantal andere werken in de Blaarmeersen, gestart worden met de aanleg van een MTB-parcours. Deze aanleg is voorzien in het najaar van 2009.

Mocht u echter nog bijkomende vragen of bemerkingen hebben, aarzel dan niet mij opnieuw te contacteren.

In de hoop u hier alvast mee van dienst te zijn geweest, teken ik,

Met vriendelijke groeten


Philippe De Clerck
Raadgever Sport - Privé-secretaris

Kabinet Christophe Peeters, Schepen van Financiën, Facility Management en Sport

Stadhuis - Botermarkt 1 - 9000 Gent
T 09 266 50 55 - F 09 266 50 69 - GSM 0475 75 41 73
www.gent.be - www.christophepeeters.be
Gebruikersavatar
den mountenbiker
Mountainbiker
Berichten: 4603
Lid geworden op: wo 11 okt 2006 22:44
Rijdt met: Merida matts sport 300

Bericht door den mountenbiker »

Als dat geen goed nieuws is =D>
Gebruikersavatar
Duffman
Mountainbiker
Berichten: 914
Lid geworden op: zo 19 aug 2007 11:41
Rijdt met: Giant Boulder (zwart)

Bericht door Duffman »

Ben ook benieuwd :-k
Plaats reactie