Hastiere

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
kluisken
Mountainbiker
Berichten: 225
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 00:36
Rijdt met: cannondale sl furio

Bericht door kluisken »

Ik ben intussen terug, en wel wat toffe stukken gevonden daarginds. Het enige minpunt in die streek is dat de bossen nogal dunnekes liggen met als gevolg dat er meestal een veld of weide tussenligt zodanig dat je als biker die toffe klim naar boven in dat bosje nogmaals mag omzetten in een afdaling(zo weet je wel op voorhand waar de stenen liggen)
Zo op den duur de gr-route beginnen volgen en aldus toch veel bikepret beleeft.
Gebruikersavatar
JanJ
Mountainbiker
Berichten: 167
Lid geworden op: do 12 feb 2004 12:17
Rijdt met: Kona Kula 2007;Kona Hei Hei Supreme 2010
Contacteer:

Dinant

Bericht door JanJ »

Hey Kluisken,

Ik zit dit weekend in die buurt (Hastière). Aangezien gij daar vorig weekend nog geweest zijt hebt ge waarschijnlijk wel tips/aanraders.

THX

Jan
Gebruikersavatar
kluisken
Mountainbiker
Berichten: 225
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 00:36
Rijdt met: cannondale sl furio

Bericht door kluisken »

Gewoon de gr-route volgen( dit zijn die rood-wit-rood geverfde lijnen op bomen, paaltjes,... en is eigenlijk een wandelroute- enige nadeel aan die route is dat ze niet in een lus loopt en dat je na enkele uren biken best eens kijkt waar je egens aan het touren bent-), zo zit je meest van al off-road met hier en daar enkele toffe technische passages.
Ook tof vond ik persoonlijk de rode wandelroute(rode rechthoek- met ook enkele toffe bosstukjes in, pas wel op in de omgeving van een boerhof want ik heb daar mijn hart uit mijn lijf moeten rijden voor 2 achtervolgende honden die nogal boos klonken)

Ps: Moest je op verkenning gaan, zoals ik deed nog een gouden raad: als er daar in de Ardennen ergens een bord doodlopende weg staat betekent dat ook dat die weg doodloopt en niet zoals hier meestal erachter een wegelingske of single-trackske achter schuilzit.......
Plaats reactie