Haaltert - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
osoc
Mountainbiker
Berichten: 36
Lid geworden op: di 25 mar 2003 00:55
Rijdt met: Thompson Athena

Bericht door osoc »

In de omgeving van Heldergem zijn er momenteel (lees vorige vrijdag) enkele baantjes waar je door de begroeiing nog nauwelijks door kan. Netels à volonté.
Hallo Haaltert, kunnen jullie daar iets aan doen?
Gebruikersavatar
Gustje
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 26 dec 2003 19:54
Rijdt met: Massi

Bericht door Gustje »

Vandaag (13 feb 2005) de complete route afgehaspeld bij rotweer en een harde wind. Meer dan vettig.

30 km in 1h34 min
19.15 km/h gemiddeld
topsnelheid: 43km/h
geen enkele keer voet aan de grond gezet.

Ben ik goe bezig of wa ?
Graag resultaten van anderen die deze route reden.

groetjes
Gustje
DERAILLEURKE
Mountainbiker
Berichten: 250
Lid geworden op: ma 03 jul 2006 20:24
Rijdt met: Cube CC

Bericht door DERAILLEURKE »

Heeft iemand deze route onlangs nog gedaan?
Gebruikersavatar
nico denderleeuw
Mountainbiker
Berichten: 36
Lid geworden op: za 03 feb 2007 19:30
Rijdt met: merida/granville

Bericht door nico denderleeuw »

Drie keer verkeerd gereden de kleur is van de pijltjes , veel te hoog gras voor de pijltjes ](*,) :oops:
Ik heb dan maar gewoon de toer van denderleeuw gedaan =D> :lol:
Gebruikersavatar
MC Johan
Mountainbiker
Berichten: 572
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 13:15
Rijdt met: Specialized Epic Comp 29" (2014)

Bericht door MC Johan »

nico denderleeuw schreef:Drie keer verkeerd gereden de kleur is van de pijltjes , veel te hoog gras voor de pijltjes ](*,) :oops:
Ik heb dan maar gewoon de toer van denderleeuw gedaan =D> :lol:
Ik heb vorige week met 2 andere mensen groene + blauwe lus gereden, geen enkele keer verkeerd gereden, ging heel goed. Soms is de kleur van de plaatjes iets aan de "bleke" kant, maar niet van die aard om verloren te rijden.
Gebruikersavatar
nico denderleeuw
Mountainbiker
Berichten: 36
Lid geworden op: za 03 feb 2007 19:30
Rijdt met: merida/granville

Bericht door nico denderleeuw »

De rode is tog niet duidelijk
El Baelos
Mountainbiker
Berichten: 2580
Lid geworden op: wo 26 dec 2007 13:53

Bericht door El Baelos »

Gisteren mijn allereerste mountainbike-route gedaan: die van Haaltert.
De fiets was direct goed ontmaagd: veel stukken zijn zo goed als onberijdbaar van de modder. Toch beestig geamuseerd, vind die route best wel ok voor een beginner als ik.
El Baelos
Mountainbiker
Berichten: 2580
Lid geworden op: wo 26 dec 2007 13:53

Bericht door El Baelos »

Deze voormiddag de groene + blauwe lus gereden.

Vind dit echt wel een leuke route, misschien niet héél zwaar maar wel de moeite.

Op sommige plekken is de route wel in slechte staat:

-in Heldergem aan de splitsing tussen de groene en de blauwe route is de groene route compleet omgeploegd door tractors, quads en crossmotors. Heb dan toch maar de blauwe genomen daar om dat stuk te vermijden.

-in Heldergem is het pad even na dat smalle paadje met prikkeldraad aan beide kanten, compleet overgroeid door twee bomen van een aangrenzend domein. Je moet je fiets daar voor je uit duwen terwijl je gebukt onder de bomen door gaat

-in Denderhoutem is de blauwe lus aan 'het Eiland' compleet onberijdbaar. Als je daar met de fiets aan de hand door ploetert, zakt je fiets nog tot aan z'n assen in de modder.
Gebruikersavatar
MaC'Red
Mountainbiker
Berichten: 4483
Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark RC team
Contacteer:

Bericht door MaC'Red »

ik en bikemaat Koen hebben een week of 4 geleden de hele afstand gereden en wij raakten overal door hoor, en al fietsend dan nog wel.
er zijn uiteraard wel enkele punten die wat aandacht nodig hebben maar ja wie gaat er zich mee voltijds kunnen bezighouden ??.

Massini 8)
El Baelos
Mountainbiker
Berichten: 2580
Lid geworden op: wo 26 dec 2007 13:53

Bericht door El Baelos »

Massini schreef:ik en bikemaat Koen hebben een week of 4 geleden de hele afstand gereden en wij raakten overal door hoor, en al fietsend dan nog wel.
er zijn uiteraard wel enkele punten die wat aandacht nodig hebben maar ja wie gaat er zich mee voltijds kunnen bezighouden ??.

Massini 8)
Technisch betere MTB'ers dan mij (was mijn tweede MTB-rit ooit) zullen door sommige modderstukken misschien wel kunnen blijven rijden, maar je maakt mij niet wijs dat je onder die overhangende bomen kan fietsen.
Mijn zadel kwam ongeveer tegen de stam, dus je moet je dan wel héél klein kunnen maken daar...
Plaats reactie