Drieboomkensberg in Westmalle

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Magura
Mountainbiker
Berichten: 939
Lid geworden op: zo 26 sep 2004 18:59
Rijdt met: 4x alu, 1x krakbon, 1x tita + dolf, 1x tita 29",1x Cust Tec SingleSpeed, 1x staal, 1x tita zand
Contacteer:

Bericht door Magura »

flyboy schreef:
WappY schreef:Heb van de weekend er ook nog is geweest, blijkbaar wordt die singletrack naast en achter het voetbal veld en door de fitometer nog heel regelmatig gereden... ik geloof dat die in de TT van westmalle of zo ook opgenomen was, ze zijn die blijkbaar blijven rijden... Is eigenlijk dat stuk vrij toegankelijk ???? daar waar de fitometer is ?? iemand enig idee ??


Dat is zeker vrij toegankelijk. Er is nog een veel schoner stuk aan de andere kant. Ik weet dat dit niet mag gebruikt worden voor TT's, wegens te veel publiciteit die nadelig zou zijn voor de vele joggers en wandelaars die er ook komen. Als 'enkele biker' zou je daar wel mogen mtb'en, die singletrack is gewoon 'designed to bike'.
Sommige stukken van drieboomkesberg zijn niet toegankelijk voor het GROTE publiek hoor, zoals bijvoorbeeld het stuk dat al de TT's nooit doen (situering voor de kenners: als ge van de zandweg tussen de weien komt, aan de "parking" met het bord, aan je rechterkant: het stuk met de zalige singletracks dus). Toen ik vroeger nog in de Chiro zat, hebben we eens daar aan die "zandput" redelijk in't begin gaan spelen. Toen kwam daar opeens nen boswachter af die ons daar wegjaagde, en zei dat dit stuk eigen lijk privéterrein was. 't is te zeggen: opengesteld voor het publiek, maar niet voor een "massa" volk (ook al waren we toen maar met 10). We moesten toen onze activiteiten verderzetten op het voetbalterrein een beetje verder (aan de fitometer). Dat stuk, inclusief fitometer zou dus wel "openbaar" zijn. Vandaar dat de TT's enkel dat stuk meenemen.

By the way: ondanks het een klein toereke is, kunt ge er wel leuk MTB'en!! =D>
Gebruikersavatar
flyboy
Mountainbiker
Berichten: 322
Lid geworden op: ma 11 mar 2002 02:00

Bericht door flyboy »

Magura schreef:
flyboy schreef:
WappY schreef:Heb van de weekend er ook nog is geweest, blijkbaar wordt die singletrack naast en achter het voetbal veld en door de fitometer nog heel regelmatig gereden... ik geloof dat die in de TT van westmalle of zo ook opgenomen was, ze zijn die blijkbaar blijven rijden... Is eigenlijk dat stuk vrij toegankelijk ???? daar waar de fitometer is ?? iemand enig idee ??


Dat is zeker vrij toegankelijk. Er is nog een veel schoner stuk aan de andere kant. Ik weet dat dit niet mag gebruikt worden voor TT's, wegens te veel publiciteit die nadelig zou zijn voor de vele joggers en wandelaars die er ook komen. Als 'enkele biker' zou je daar wel mogen mtb'en, die singletrack is gewoon 'designed to bike'.
Sommige stukken van drieboomkesberg zijn niet toegankelijk voor het GROTE publiek hoor, zoals bijvoorbeeld het stuk dat al de TT's nooit doen (situering voor de kenners: als ge van de zandweg tussen de weien komt, aan de "parking" met het bord, aan je rechterkant: het stuk met de zalige singletracks dus). Toen ik vroeger nog in de Chiro zat, hebben we eens daar aan die "zandput" redelijk in't begin gaan spelen. Toen kwam daar opeens nen boswachter af die ons daar wegjaagde, en zei dat dit stuk eigen lijk privéterrein was. 't is te zeggen: opengesteld voor het publiek, maar niet voor een "massa" volk (ook al waren we toen maar met 10). We moesten toen onze activiteiten verderzetten op het voetbalterrein een beetje verder (aan de fitometer). Dat stuk, inclusief fitometer zou dus wel "openbaar" zijn. Vandaar dat de TT's enkel dat stuk meenemen.

By the way: ondanks het een klein toereke is, kunt ge er wel leuk MTB'en!! =D>


Er staat daar NERGENS een bord met privé, verboden toegang of een omheining, dus die vent moet nie zagen. [-X
Magura
Mountainbiker
Berichten: 939
Lid geworden op: zo 26 sep 2004 18:59
Rijdt met: 4x alu, 1x krakbon, 1x tita + dolf, 1x tita 29",1x Cust Tec SingleSpeed, 1x staal, 1x tita zand
Contacteer:

Bericht door Magura »

Da's waar =D>
Trouwens, met de MTB ben ik er nog nooit tegengehouden. Hopen dat het zo blijft! [-o<
Gebruikersavatar
WappY
Mountainbiker
Berichten: 150
Lid geworden op: ma 14 jun 2004 20:32
Rijdt met: Giant xtc 960 - En ne traktor voor de kempische modder...
Contacteer:

Bericht door WappY »

Er staat daar NERGENS een bord met privé, verboden toegang of een omheining, dus die vent moet nie zagen.
Op mijnen oprit staat ook geen bord met prive :wink:
d@Mit
Mountainbiker
Berichten: 347
Lid geworden op: za 09 mar 2002 02:00
Contacteer:

Bericht door d@Mit »

flyboy schreef:Dat is zeker vrij toegankelijk. Er is nog een veel schoner stuk aan de andere kant. Ik weet dat dit niet mag gebruikt worden voor TT's...
Idd dit parcours wordt niet meer aangedaan door TT's wegens een verbod maar ik heb horen zeggen (en dan hoor je veel leugens) dat dit deel volledig zal afgesloten worden voor alle fietsers (MTB'ers), ook zonder TT. :cry: Afgelopen zaterdag ben ik er nog geweest en was er nog niets te zien van een eventueel verbod.
Gebruikersavatar
flyboy
Mountainbiker
Berichten: 322
Lid geworden op: ma 11 mar 2002 02:00

Bericht door flyboy »

d@Mit schreef:
flyboy schreef:Dat is zeker vrij toegankelijk. Er is nog een veel schoner stuk aan de andere kant. Ik weet dat dit niet mag gebruikt worden voor TT's...
Idd dit parcours wordt niet meer aangedaan door TT's wegens een verbod maar ik heb horen zeggen (en dan hoor je veel leugens) dat dit deel volledig zal afgesloten worden voor alle fietsers (MTB'ers), ook zonder TT. :cry: Afgelopen zaterdag ben ik er nog geweest en was er nog niets te zien van een eventueel verbod.

Miljaar, zeg dat het nie waar is... :cry: Da is het schoonste stukske MTB in een straal van 20 km. Herentals is nog schoner, maar da ligt toch wa verder weg.
Gebruikersavatar
WappY
Mountainbiker
Berichten: 150
Lid geworden op: ma 14 jun 2004 20:32
Rijdt met: Giant xtc 960 - En ne traktor voor de kempische modder...
Contacteer:

Bericht door WappY »

@flyboy

Die "schans van Schilde" is dat die put op het fort die van de weekend mee opgenomen was in de TT van Halle-Zoersel ?
Gebruikersavatar
flyboy
Mountainbiker
Berichten: 322
Lid geworden op: ma 11 mar 2002 02:00

Bericht door flyboy »

WappY schreef:@flyboy

Die "schans van Schilde" is dat die put op het fort die van de weekend mee opgenomen was in de TT van Halle-Zoersel ?

@Wappy: vanwege strakke bronchitte tt halle nie gereden. :cry:

In de TT van Schilde steken de kleinere bunkers wel in, maar wordt de 'Big Drop' aan de overzijde vermeden. Ik vermoed dat we het dus wel over hetzelfde hebben ja.
Gebruikersavatar
flyboy
Mountainbiker
Berichten: 322
Lid geworden op: ma 11 mar 2002 02:00

Bericht door flyboy »

Ja lap, de lus rond de 'zandput' daar staan nu toch wel twee verbodstekens voor fietsers, waar je eigenlijk niet kan naastkijken, tenzij je van 'slechte wil' bent natuurlijk. Een gewone fiets is natuurlijk geen MTB. :-D Ik vraag mij af of het nu echt afgelopen is met het gedoogbeleid, ik heb gezien dat de tracks ondertussen wat stoffiger zijn geworden en vervagen. Weet iemand hoe het daar nu écht zit? ](*,)
Gebruikersavatar
WappY
Mountainbiker
Berichten: 150
Lid geworden op: ma 14 jun 2004 20:32
Rijdt met: Giant xtc 960 - En ne traktor voor de kempische modder...
Contacteer:

Bericht door WappY »

Sinds waneer, ben er gisterenavond nog geweest en niks gezien 8) of waar juist staan die ?
Plaats reactie