Drieboomkensberg in Westmalle

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
flyboy
Mountainbiker
Berichten: 322
Lid geworden op: ma 11 mar 2002 02:00

Bericht door flyboy »

WappY schreef:Sinds waneer, ben er gisterenavond nog geweest en niks gezien 8) of waar juist staan die ?


Ik bedoel de lus die er in alle weersomstandigheden goed bijligt, oa ook met dat 'pittig' klimmetje in. Deze vertrekt en arriveert op dezelfde plaats, namelijk aan het bord van het domein, het centrale punt waar alle boswegen samenkomen. De borden staan opgesteld aan het begin van de tracks, je kan er niet naastkijken. Aan de overzijde, het heuveltje op richting het voetbalveldje en de fit-o-meter, staat aangegeven dat je wel mag fietsen.
Gebruikersavatar
WappY
Mountainbiker
Berichten: 150
Lid geworden op: ma 14 jun 2004 20:32
Rijdt met: Giant xtc 960 - En ne traktor voor de kempische modder...
Contacteer:

Bericht door WappY »

Zeg en aan de achterdeur staat daar ook een bord ? :wink:

Ik wil zeggen als ge op het verste punt van de lus zit, daar kunt ge rechtdoor, zo links van de weg een kakewalk stuk dat op die dreef erachter komt...

Als daar geen bord staat kunt ge misschien langs daar nog een lus maken zonder een verbodsbord tegen te komen?
Gebruikersavatar
flyboy
Mountainbiker
Berichten: 322
Lid geworden op: ma 11 mar 2002 02:00

Bericht door flyboy »

WappY schreef:Zeg en aan de achterdeur staat daar ook een bord ? :wink:

Ik wil zeggen als ge op het verste punt van de lus zit, daar kunt ge rechtdoor, zo links van de weg een kakewalk stuk dat op die dreef erachter komt...

Als daar geen bord staat kunt ge misschien langs daar nog een lus maken zonder een verbodsbord tegen te komen?

Met andere woorden, ge trekt er u dus geen fluit van aan? :-$ Ik weet wel niet welke kakewalk da je bedoelt, is dat in de buurt van die draai waar je aan de rechterzijde die weide hebt? Dat meot ongeveer het verste punt van de lus zijn.
Gebruikersavatar
WappY
Mountainbiker
Berichten: 150
Lid geworden op: ma 14 jun 2004 20:32
Rijdt met: Giant xtc 960 - En ne traktor voor de kempische modder...
Contacteer:

Bericht door WappY »

Da zeg ik nu ook weer niet he... maar als ik via een legale weg de lus kan doen zonder een verbods bord tegen te komen overtreed ik geen toch enkel verbod :wink: Allé in geval ze hun werk maar half gedaan zouden hebben he... wie weet staat er daar ook wel een bord...
Gebruikersavatar
flyboy
Mountainbiker
Berichten: 322
Lid geworden op: ma 11 mar 2002 02:00

Bericht door flyboy »

WappY schreef:Da zeg ik nu ook weer niet he... maar als ik via een legale weg de lus kan doen zonder een verbods bord tegen te komen overtreed ik geen toch enkel verbod :wink: Allé in geval ze hun werk maar half gedaan zouden hebben he... wie weet staat er daar ook wel een bord...

Ja, nu weet ik wa je bedoelt, dat 'zijweggeske' om op de lus te komen als je vanuit de richting van de 'rode weg' komt. Daar is inderdaad niks te zien. :lol:
Gebruikersavatar
GT
Mountainbiker
Berichten: 514
Lid geworden op: wo 12 feb 2003 20:56
Rijdt met: Thompson Grenada Deore XT 9

Bericht door GT »

flyboy schreef:Dan kan je onderweg nog eens de 'Schans van Schil' meepikken, maar alleen als ge héél goei remmen ofwel balls of steel hebt, 40% naar beneden. :oops: Maar das eigenlijk niks om reclam voor te maken, kheb daar meer 'zwaar accidenten' weten gebeuren en er sta niet voor niks een bord 'betreden op eigen risico'.
Ik heb die vandaag na al 75km (50km onverhard/25 verhard) gereden te hebben, eens willen oprijden ... :drunk: In de tt van Rillaar zat er een helling van 35% waar iedereen zo lelijk over deed en waar ik toen ook halverwege ben moeten afstappen. Toen ik die Schans van Schil zag, dacht ik: REVENGETIME! Helaas :cry: ik geraakte weer niet boven ... Kwestie van balanceren, en zien dat ge uw voorwiel niet van de grond trekt ...

Vandaag ook nog op de Drieboompkesberg gezeten. Interessante lus daar ook is de lus die de Fittometer daar doet. Gewoon die witte pijlen volgen die ge geschilderd op de bomen tegenkomt.
Gebruikersavatar
flyboy
Mountainbiker
Berichten: 322
Lid geworden op: ma 11 mar 2002 02:00

Bericht door flyboy »

GT schreef:
flyboy schreef:Dan kan je onderweg nog eens de 'Schans van Schil' meepikken, maar alleen als ge héél goei remmen ofwel balls of steel hebt, 40% naar beneden. :oops: Maar das eigenlijk niks om reclam voor te maken, kheb daar meer 'zwaar accidenten' weten gebeuren en er sta niet voor niks een bord 'betreden op eigen risico'.
Ik heb die vandaag na al 75km (50km onverhard/25 verhard) gereden te hebben, eens willen oprijden ... :drunk: In de tt van Rillaar zat er een helling van 35% waar iedereen zo lelijk over deed en waar ik toen ook halverwege ben moeten afstappen. Toen ik die Schans van Schil zag, dacht ik: REVENGETIME! Helaas :cry: ik geraakte weer niet boven ... Kwestie van balanceren, en zien dat ge uw voorwiel niet van de grond trekt ...

Vandaag ook nog op de Drieboompkesberg gezeten. Interessante lus daar ook is de lus die de Fittometer daar doet. Gewoon die witte pijlen volgen die ge geschilderd op de bomen tegenkomt.

Tis inderdaad ne kwaaie klant. Het is mij ook nog niet gelukt, maar het moet toch mogelijk zijn in droge omstandigheden, heb toch al twee-drie man het zien doen. Heb er al wel meer horen vertellen da ze het gedaan hadden, met ne gewone velo zelfs, maar dat was meestal aan den toog. :lol:
Magura
Mountainbiker
Berichten: 939
Lid geworden op: zo 26 sep 2004 18:59
Rijdt met: 4x alu, 1x krakbon, 1x tita + dolf, 1x tita 29",1x Cust Tec SingleSpeed, 1x staal, 1x tita zand
Contacteer:

Bericht door Magura »

GT schreef:Vandaag ook nog op de Drieboompkesberg gezeten. Interessante lus daar ook is de lus die de Fittometer daar doet. Gewoon die witte pijlen volgen die ge geschilderd op de bomen tegenkomt.
Kan er bij nat weer nogal vettig bijliggen.
De oorspronkelijke "MTB-toer" (die dus nu blijbaar is afgesloten??? :evil: ) is veel droger (en interessanter vind ik door de klimmekes)
Gebruikersavatar
WappY
Mountainbiker
Berichten: 150
Lid geworden op: ma 14 jun 2004 20:32
Rijdt met: Giant xtc 960 - En ne traktor voor de kempische modder...
Contacteer:

Bericht door WappY »

Vandaag ook ne keer terug in drieboomkes geweest, die lus is helemaal niet afgesloten, de borden die daar staan staan daar al weet ik hoelang...

Het linkse bord is inderdaad verboden voor auto - moto - bromfiets en fietsers... maar dat is voor het paardenpad dat links weg gaat (bord staat rechts van het paardenpad) het andere bord aan de rechterzijde van het vertrekpunt is verboden auto - moto - bromfiets en paarden...

Dus geen enkel probleem :lol:
Gebruikersavatar
flyboy
Mountainbiker
Berichten: 322
Lid geworden op: ma 11 mar 2002 02:00

Bericht door flyboy »

WappY schreef:Vandaag ook ne keer terug in drieboomkes geweest, die lus is helemaal niet afgesloten, de borden die daar staan staan daar al weet ik hoelang...

Het linkse bord is inderdaad verboden voor auto - moto - bromfiets en fietsers... maar dat is voor het paardenpad dat links weg gaat (bord staat rechts van het paardenpad) het andere bord aan de rechterzijde van het vertrekpunt is verboden auto - moto - bromfiets en paarden...

Dus geen enkel probleem :lol:
[-o<
Plaats reactie