schorre te oostende

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Coucke
Mountainbiker
Berichten: 92
Lid geworden op: za 05 feb 2011 22:00
Rijdt met: Cube ltd pro 2011

Bericht door Coucke »

Ben gisteren ochtend eftjes gaan rijden en het viel heel goed mee van slijk
Timmerman
Mountainbiker
Berichten: 21
Lid geworden op: wo 30 jan 2008 09:26
Rijdt met: Bulls Copperhead 3

Bericht door Timmerman »

morgenochtend 8u eens gaan zien hoe het met de conditie gesteld is. proberen onder die 15' te geraken..
Gebruikersavatar
patje2
Mountainbiker
Berichten: 1881
Lid geworden op: di 22 dec 2009 09:00
Rijdt met: Fiets

Bericht door patje2 »

Dit topic verleden week helemaal gelezen. Nu zaterdag de tt van DE Haan gereden ik vond het er nog redelijk goed bij liggen overal vlot boven geraakt en ook de 2de kom bocht genomen wat ik vooral straf vind zijn de tijden die julie daar kunnen neerzetten ik heb er ongeveer 20min op rond gereden en het lag enkel vettig op sommige hellingetjes. Dan rijden er sommige dat rondje af aan ongeveer 25km/u
DonFre
Mountainbiker
Berichten: 559
Lid geworden op: di 22 dec 2009 12:36
Rijdt met: On one scandal custom 29er + PlanetX custom 29er

Bericht door DonFre »

Desalniettemin vind ik dat het traject aan een onderhoudsbeurt toe is...
Gebruikersavatar
Slazwierder
Mountainbiker
Berichten: 115
Lid geworden op: ma 10 sep 2012 10:10

Bericht door Slazwierder »

patje2 schreef:wat ik vooral straf vind zijn de tijden die julie daar kunnen neerzetten ik heb er ongeveer 20min op rond gereden en het lag enkel vettig op sommige hellingetjes. Dan rijden er sommige dat rondje af aan ongeveer 25km/u
Ben daar 2 weken terug ook gaan rijden en reed daar ook rondjes van 20 minuten. En alles lag er toen nog kurdroog bij :wink:
Gebruikersavatar
Jos met zijn bike
Mountainbiker
Berichten: 179
Lid geworden op: ma 15 jun 2009 07:50
Rijdt met: Cube LTD Comp 2011 | Trek 6000

Bericht door Jos met zijn bike »

Ik vlam daar toch wel 1 keer per week voor wat rondjes en kom er regelmatig wat tegen, maar verslik je niet in die tijden. Iedereen maakt zo zijn eigen varianten van die rondjes ;-)
Vlamingkje
Mountainbiker
Berichten: 45
Lid geworden op: zo 24 feb 2013 21:42

Re: schorre te oostende

Bericht door Vlamingkje »

Ik ga hier zo'n 3-4 keer per week rijden en ik hou echt wel van het parcours het is technisch en op sommige plaatsen snel. Vooral het stuk na de hondenschool is erg leuk.

Alleen zijn sommige sporen (vooral bij beklimmingen van de heuvels) veel te diep gekomen. Je kunt niet meer volledig trappen of je zit tegen de grond.. dus dan neem je best het gras :)

Heeft iemand dit parcours al gereden in de regen? Ben eens benieuwd hoe het er dan bijligt :D
Gebruikersavatar
eL Tee
Mountainbiker
Berichten: 861
Lid geworden op: do 19 jul 2012 00:54
Rijdt met: a Zwitsersche blonte mé ferme rondingen

Re: schorre te oostende

Bericht door eL Tee »

Ik heb het anderhalve week geleden gedaan (het was zeker 15 jaar geleden dat ik nog eens in Oostende was geweest :oops:), en ik moet zeggen dat ik blij was dat de ondergrond bevroren was. Als dit niet het geval mocht zijn, dan is 't daar serieus zware bagger vermoed ik.

Is wel een leuk parcours. Ondanks dat 't gelegen is in de vlakke polders (ik woon in de Vlaamse-Ardennen, ik ben dus wel wat anders gewoon) was het best pittig.

De 'piste' onderweg heb ik niet kunnen weerstaan :lol: Mooi gedicht trouwens op de omheining! "Renners sterven niet" door Willy Verhegghe...
Vlamingkje
Mountainbiker
Berichten: 45
Lid geworden op: zo 24 feb 2013 21:42

Re: schorre te oostende

Bericht door Vlamingkje »

eL Tee schreef:Ik heb het anderhalve week geleden gedaan (het was zeker 15 jaar geleden dat ik nog eens in Oostende was geweest :oops:), en ik moet zeggen dat ik blij was dat de ondergrond bevroren was. Als dit niet het geval mocht zijn, dan is 't daar serieus zware bagger vermoed ik.

Is wel een leuk parcours. Ondanks dat 't gelegen is in de vlakke polders (ik woon in de Vlaamse-Ardennen, ik ben dus wel wat anders gewoon) was het best pittig.

De 'piste' onderweg heb ik niet kunnen weerstaan :lol: Mooi gedicht trouwens op de omheining! "Renners sterven niet" door Willy Verhegghe...
Aan modder heb je inderdaad geen tekort nu en zeker niet in het bos, maar het is doenbaar. In de paasvakantie ga ik ook eens naar de Vlaamse Ardennen met wat vrienden dus ik ben wel benieuwd :D

Wat ook leuk is aan de schorre is dat je eigenlijk nooit alleen bent, je hebt massaal veel voetballers, joggers, spelende kinderen en dat maakt het wel leuk en wat ben ik blij dat jij het gedicht herkend hebt, ik heb vrienden die er iedere week gaan mtb'en en ze wisten niet eens dat er een gedicht was.. Ik zal het maar op hun ''concentratie'' steken :-D
Gebruikersavatar
eL Tee
Mountainbiker
Berichten: 861
Lid geworden op: do 19 jul 2012 00:54
Rijdt met: a Zwitsersche blonte mé ferme rondingen

Re: schorre te oostende

Bericht door eL Tee »

Ik was er op donderdagvoormiddag: geen kat gezien... :lol:
Plaats reactie