Berlare - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
jacques.synave
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: do 09 nov 2006 16:53
Rijdt met: specialized xc pro

Berlare - Bloso

Bericht door jacques.synave »

Als inwoner van Overmere heb ik gisteren de grote route(blauw) gereden.
Ik rij wekelijks in de omgeving dus ken ik grotendeels het parcours.
Het eerste gedeelte(groen) is er veel asfalt en is meer een familieroute,
bij droog weer zelfs met een gewone fiets.De blauwe route bevat veel meer veld al laat men Berlarebos grotendeels links liggen.Een gemiste kans voor de verre liefhebbers om daar kennis mee te maken een spijtige zaak.Waarchijnlijk wil men de wandelaar en jogger ontzien,er is nochthans plaats genoeg.Toch is dit een leuke route en goed gepijlt.In de toekomst kan men misschien Berlarebos meenemen alsook het technische stuk(konijnenpijp) aan het schooltje wat het geheel nog veel leuker zou maken.Maar men moet het zeker niet laten om deze route te rijden een aanrader dus.
Gebruikersavatar
Anakin
Mountainbiker
Berichten: 92
Lid geworden op: ma 06 dec 2004 19:41
Rijdt met: Epic pro 18/ Trek checkpoint SL5 20

Bericht door Anakin »

Het "probleem" is dat de stukken die jij bedoelt op gebied van dienst waters& bossen gelegen zijn. Deze paden zijn enkel toegankelijk voor voetgangers. De sportdienst kan het zich niet permiteren om de route hier langs te laten lopen. Ik weet dat het heel veel tijd gekost heeft om elke meter van het traject goedgekeurd te krijgen. Als men een toertocht organiseert en men vraagt niets aan, is het natuurlijk wel makkelijk om alle verbodsborden te negeren en overal door te rijden
Gebruikersavatar
pikethebike jr
Mountainbiker
Berichten: 669
Lid geworden op: di 27 sep 2005 13:47
Rijdt met: Olympia Alpina

Bericht door pikethebike jr »

Anakin schreef:Het "probleem" is dat de stukken die jij bedoelt op gebied van dienst waters& bossen gelegen zijn. Deze paden zijn enkel toegankelijk voor voetgangers. De sportdienst kan het zich niet permiteren om de route hier langs te laten lopen. Ik weet dat het heel veel tijd gekost heeft om elke meter van het traject goedgekeurd te krijgen. Als men een toertocht organiseert en men vraagt niets aan, is het natuurlijk wel makkelijk om alle verbodsborden te negeren en overal door te rijden
Berlare bos is niet enkel toegankelijk voor voetgangers hoor.
Als je de singletracks door het broek bedoelt tenminste.
Ik denk dat het probleem eerder bij de beperkte plaats ligt, voor voetgangers en fietsers teglijk.
Enkel ruiters, en gemotoriseerde voertuigen zoals brommers en crossmoto zijn daar verboden.
Er staat op 99% van de doorgangen geen verbodsbord voor fietsers.

Greetz

Pike
Gebruikersavatar
The natural
Mountainbiker
Berichten: 31
Lid geworden op: di 13 aug 2002 02:00
Rijdt met: Merida Matts 900 TFS

Bericht door The natural »

hoogtemeters: 4,42 :wink:
singletracks: 0,0
modderpoelen: meer dan voldoende
extra gewicht aan modder na tocht (na regenperiode): 1 kg

wel positief: uitpijling

conclusie: no more
Gebruikersavatar
gamutter
Mountainbiker
Berichten: 458
Lid geworden op: za 15 jan 2005 22:46
Rijdt met: Epic S-w carb - Sjump S-w carb - Sjumper M4 - Roubaix Pro D-Ace
Contacteer:

Bericht door gamutter »

Jammer, dat men de moeite doet om een parcours uit te pijlen, maar men de beste stukken niet integreert. De mtbikers-lobby is blijkbaar niet sterk genoeg.
Spijtig genoeg, verloren moeite.

Het is van tegenwoordig precies overal zo: de nieuwe route in Lokeren stelt ook niets voor. Als er dan al een paar km single track is, dan mag men dit blijkbaar niet integreren voor een Bloso route.
Laatst gewijzigd door gamutter op wo 19 sep 2007 19:58, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
pikethebike jr
Mountainbiker
Berichten: 669
Lid geworden op: di 27 sep 2005 13:47
Rijdt met: Olympia Alpina

Bericht door pikethebike jr »

idd men heeft het beste wat onze platte streek te bieden heeft, er uit gelaten.
Spijtig.
stefaan
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 12 mar 2007 21:26
Rijdt met: hicker

Bericht door stefaan »

Vorige week deze route gereden en is inderdaad weinig uitdagend. Blauw heeft dan wel behoorlijk wat onverharde wegen maar vrijwel geen singletracks. Door de modder zit er in de groene route (die voor de rest vaak meer aan een gewone fietsroute doet denken) wel 1 pittig stukje, vlak voor men op de dijk komt ter hoogte van de brug van Uitbergen, echt eventjes baggeren.
Bennydel
Mountainbiker
Berichten: 25
Lid geworden op: zo 24 apr 2005 13:55

Bericht door Bennydel »

Gisteren groen + stukje blauwe route (lus in berlare bos) gereden.

Onze eerste tocht van het sezoen, en daar is deze route goed voor.
Echt veel is er niet aan, behalve wat modder :).


In totaal bijna 40km (31km + van en naar huis).
Gebruikersavatar
pikethebike jr
Mountainbiker
Berichten: 669
Lid geworden op: di 27 sep 2005 13:47
Rijdt met: Olympia Alpina

Bericht door pikethebike jr »

Ten opzichte van vorige week, ligt het parcours er bijna droog bij.
De meeste modder is weg, in de gratiebossen begint er zelfs al zand te komen op plaatsen waar het vorige week nog bijna zwemmen was.
Nog even droog blijven, en dan kan je daar toch wel je hartslag in de hoogte jagen door in het zand te baggeren.
Verder inderdaad weinig opwinding te beleven, maar ja, het is hier dan ook zo vlak hé.

Pike
mr White
Mountainbiker
Berichten: 77
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 13:06
Rijdt met: Solution

Bericht door mr White »

Vandaag deze route eens uitgeprobeerd. Vanuit Lokeren vertrokken naar de sporthal van Overmere om de combinatie van groen en blauw te doen.

De eerste 10 km zijn zoals reeds vermeld eerder een familiefietsroute maar de baantjes zijn kalm en het landschap mooi dus eigenlijk kon me dit niet zoveel geven.

Daarna kom je terecht op de blauwe route en die vond ik meer dan behoorlijk. Door de aard van het parcours (geen hoogteverschil, veel brede paden) blijft het een route waar kan gevlamd worden. Hier en daar lagen nu wel wat plassen en lichte modderplekken maar dit viel al bij al zeer goed mee.

Het deel aan de gratiebossen vond ik het mooiste stukje uit de route, bij regenweer verwacht ik hier wel een modderpoel, bij droog weer een zandbak. Nu was het echter vlot berijdbaar.

Uiteindelijk in Lokeren teruggekomen met 66 km op de teller en ondanks de stevige wind een gemiddelde van 26 km/u. De route heeft op zich weinig te bieden maar wie gewoon uit is op een ontspannend ritje in een toch wel mooi landschap komt hier zeker aan zijn trekken.

grtn,

White
Plaats reactie