Ronde Van Vlaanderen

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Plaats reactie
davevhs
Mountainbiker
Berichten: 20
Lid geworden op: za 06 aug 2005 20:36
Rijdt met: Garry Fisher Marlin

Ronde Van Vlaanderen

Bericht door davevhs »

Op 1 april van dit jaar reed ik de verkorte versie van de RVV waarin alle 17 hellingen zaten van de volledige Ronde. In totaal was dit iets van een 145km.

Ik zou die tocht nog eens willen doen maar met de MTB dit keer. Echter, ik ken die streek totaal niet. Ik zou beklimming nr 1 wel kunnen vinden, de Molenberg, maar ik zou bijgod niet weten hoe ik naar nr 2, de Wolvenberg, moet rijden enz...

Is dat parcours constant bepijld? Ik vrees van niet. Of zijn daar ergens routekaarten van te koop ofzo?
Gebruikersavatar
absalon
Mountainbiker
Berichten: 1845
Lid geworden op: do 24 aug 2006 17:43
Rijdt met: Granville u6-t6 ul , bianchi via nirone 7, thompson grenada, mach 5-tt
Contacteer:

Bericht door absalon »

ik denk daje da int centrum van ronde van vlaanderen wel kunt krijgen ze der zijn routes van zeker en vast.


grtzz
Gebruikersavatar
fredjeraketje
Mountainbiker
Berichten: 251
Lid geworden op: di 29 jul 2003 22:23
Rijdt met: Specialized Rockhopper

Bericht door fredjeraketje »

absalon schreef:ik denk daje da int centrum van ronde van vlaanderen wel kunt krijgen ze der zijn routes van zeker en vast.
Klopt, maar het zijn drie afzonderlijke routes en ze lopen niet gelijk met het parcours van de RvV. Misschien kan je hier en hier iets mee doen (op het stratenplan klikken om gedetailleerde kaartjes te krijgen)
Gebruikersavatar
freezy
Mountainbiker
Berichten: 2328
Lid geworden op: za 06 sep 2003 16:18
Rijdt met: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Bericht door freezy »

De route van de RVV voor wielertoeristen staat uitgepijld op de weg.
Een wit-roze RVV met een klein ^ boven. Eens de Bosberg gedaan keer je gewoon dezelfde route terug tot Geraardsbergen, daar neem je de grote baan naar Brakel, van daar neem je de baan naar Oudenaarde en na zo'n 8-9km ongeveer zie je een bordje staan richting Zottegem (aan café Que Vadis, er is daar ook een fruithandelaar), daar rij je rechts in naar beneden. Na 2.5km afdaling draait de weg naar rechts maar jij moet links de straat in en zo passeer je weer aan de Molenberg.
Gebruikersavatar
Anakin
Mountainbiker
Berichten: 92
Lid geworden op: ma 06 dec 2004 19:41
Rijdt met: Epic pro 18/ Trek checkpoint SL5 20

Bericht door Anakin »

Vanaf het centrum ronde van vlaanderen zijn er 3 bepijlde routes uitgezet, die elk een deel van de ronde omvatten. De route die jij graag zou rijden is de blauwe denk ik, zitten 14 hellingen in. Nadien kan je ook in het crvv douchen.



http://www.crvv.be
Plaats reactie