Gooik - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
Espédé
Mountainbiker
Berichten: 130
Lid geworden op: zo 03 aug 2008 02:30
Rijdt met: Cannondale F29

Bericht door Espédé »

UP! Deze prachtroute verdient een topic op de eerste pagina! :wink:

Vandaag groen, blauw en rood gedaan. Met groen en blauw hadden we al ervaring, rood was de eerste keer.

Als je weet hoeveel regen er de afgelopen dagen gevallen is, dan weet je ongetwijfeld hoe het parcours erbij lag... loodzwaar! Diepe plassen, drassige modderpartijen... afgezien!

Maar zelfs in deze omstandigheden blijft het een schitterend parcours! Er is voor elk wat wils: Stevige klimmetjes, leuke afdalingen, singletracks, modder... En dan dat landschap! Koeien, paarden, zelfs buffels... voor een stedeling die al naar het plaatselijke park moet gaan om een beetje groen te zien een serieuze verademing... Elke keer weer amuseren we ons rot. Ben wel drie keer op mijn gezicht gegaan, waarvan twee keer op de Kesterberg, in de prikkeldraad nog wel... Die verdomde Kesterberg... Ik rust niet vooraleer ik die opraak! Al denk ik wel dat ik nu weet hoe hem het beste op te rijden...

Ik vond zelfs de rode route meevallen. Idd, iets meer asfalt, maar het off-road gedeelte vond ik zeer geslaagd, en zeker bij de zwaardere stukken van het hele parcours... Op het einde nog lek gereden blijkbaar, heb ik na de bikewash gezien...

O ja, die bikewash en die douches! Echt geweldig!

Nog even iets checken met jullie: Dit is de derde keer dat we een MTB tocht doen (wij zijn bekeerde baanjeanetten :P ) en we hadden - in deze ongelooflijk drassige omstandigheden - een gemiddelde van 16km/u. Is dat een beetje deftig?

Grtz
Gebruikersavatar
Mirlong1
Mountainbiker
Berichten: 308
Lid geworden op: vr 25 aug 2006 13:35
Rijdt met: Specialized Epic

Bericht door Mirlong1 »

Espédé schreef:Die verdomde Kesterberg... Ik rust niet vooraleer ik die opraak! Al denk ik wel dat ik nu weet hoe hem het beste op te rijden...
In het begin de rechterkant aanhouden (net naast de prikkeldraad) 8)
Gebruikersavatar
SharkBite
Mountainbiker
Berichten: 244
Lid geworden op: zo 27 sep 2009 20:43
Rijdt met: upgraded Cube Aim

Bericht door SharkBite »

Welja, dat hebben we geprobeerd. Mijn achterwiel begon door te slippen(waarschijnlijk een iets te kleine versnelling gekozen in zo'n drassige omstandigheden) waardoor ik mijn evenwicht verloren ben, en espédé heeft de prikkeldraad van zéér kortbij gezien :lol:
pvandebe
Mountainbiker
Berichten: 2400
Lid geworden op: wo 17 mei 2006 21:18
Rijdt met: Vanalles

Bericht door pvandebe »

Mirlong1 schreef:
Espédé schreef:Die verdomde Kesterberg... Ik rust niet vooraleer ik die opraak! Al denk ik wel dat ik nu weet hoe hem het beste op te rijden...
In het begin de rechterkant aanhouden (net naast de prikkeldraad) 8)
NEEN ! Links aanhouden maar wel zien dat uw stuur niet in de takken blijft hangen.... 8)
Gebruikersavatar
SharkBite
Mountainbiker
Berichten: 244
Lid geworden op: zo 27 sep 2009 20:43
Rijdt met: upgraded Cube Aim

Bericht door SharkBite »

Links of rechts, waarschijnlijk lukt het langs beide uiterste zijden.
Hangt gewoon af van persoonlijke voorkeur. En kunnen :-)
necky78
Mountainbiker
Berichten: 37
Lid geworden op: wo 19 nov 2008 01:54
Rijdt met: Trek

Bericht door necky78 »

Zal daar ook nog veel moeten oefenen, ik geraak dat stuk ook (nog) niet op.

Anders een zeer leuke omgeving om te rijden
Gebruikersavatar
mahna-mahna
Mountainbiker
Berichten: 289
Lid geworden op: za 28 mar 2009 12:49
Rijdt met: Scott Scale 940

Bericht door mahna-mahna »

pvandebe schreef:
Mirlong1 schreef:
Espédé schreef:Die verdomde Kesterberg... Ik rust niet vooraleer ik die opraak! Al denk ik wel dat ik nu weet hoe hem het beste op te rijden...
In het begin de rechterkant aanhouden (net naast de prikkeldraad) 8)
NEEN ! Links aanhouden maar wel zien dat uw stuur niet in de takken blijft hangen.... 8)
Inderdaad langs links ben ik er (in droge omstandigheden) ook opgeraakt.
Morgen ga ik met 2 collega's de 41km doen en ze eens verrassen met de Kesterheide.Zal nu wel niet te doen zijn #-o . Hopelijk hebben we niet te veel regen
Joe Dalton
Mountainbiker
Berichten: 43
Lid geworden op: ma 06 jul 2009 15:57
Rijdt met: Canyon Grandcanyon AL 8.0

Bericht door Joe Dalton »

Vandaag met de vrienden de drie lussen van Gooik gereden. Dit met een start aan het ontmoetingscentrum "De Cam".

Afgezien van een mindere conditie van mezelf is het heel goed meegevallen.
Het parcours ligt er voor november nog goed bij. Enkel de steile helling met boomwortels langs de bosrand (De kenners zullen dit kunnen benoemen) was onmogelijk voor ons.

Een mooie afwisseling tussen road & off-road in het glooiende landschap van het Pajottenland.

De bepijling kan als voorbeeld gelden voor vele Bloso routes. Enkel de laatste 2 à 3 Km van het parcours hebben we de pijlen niet meer gevonden.

Een aanrader!
Gebruikersavatar
Stijn
Mountainbiker
Berichten: 45
Lid geworden op: vr 25 apr 2003 20:32
Rijdt met: Granville EVO04 2005 - HS33 + RS Recon

Bericht door Stijn »

Joe Dalton schreef:Enkel de steile helling met boomwortels langs de bosrand (De kenners zullen dit kunnen benoemen) was onmogelijk voor ons.
De kesterberg of kesterheide
Koeneman
Mountainbiker
Berichten: 64
Lid geworden op: ma 02 feb 2009 23:11
Rijdt met: Trek 8500

Bericht door Koeneman »

Ha, blij te horen dat de pijtljes wat in orde zijn. Ik ben verantwoordelijk voor bepijling en berijdbaarheid en check toch maandelijks de volledige route. Dus als er opmerkingen zijn, ik lees ze en zorg dat het opgelost geraakt ..

Inderdaad, om het steile stuk achter de Kesterheide op te geraken: rechts net langs de prikkeldraad (dat ligt iets hoger dan links), zo ontwijkt ge de meest lastige wortels. Dan wat doortrappen tot het einde. Let wel op, een keer je door het bosje rijdt na het steile stuk moet je erna nog eventjes omhoog.
Zo lukt het mij toch telkens opnieuw.
Plaats reactie