Biken ok, maar hoe erheen?

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
el_barto
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 14 mei 2006 15:57
Rijdt met: Specialized Epic Disc 06

Biken ok, maar hoe erheen?

Bericht door el_barto »

Hey, ik vroeg me af hoe de meesten zich verplaatsen als ze een route willen gaan biken die niet direct bij de deur ligt.

Ikzelf ga altijd met de trein. Het beperkt wel het aantal parcours (alhoewel) en je zit met een voorgecalculeerd schema. Ook ben je vaak lange tijd op weg en zit je nu eenmaal gebonden aan de dienstregelingen van de NMBS. Maar het gemak van reizen vind ik een enorm voordeel: gene naft, geen aandacht, geen file's,... en je kan de reistijd altijd aangenamer maken.

Ik vertel er wel meteen bij dat ik werk bij onze maatschappij der belgische spoorwegen en dus kostenloos kan reizen binnen de benelux (ook fiets is gratis mee te pakken).
Phynn
Mountainbiker
Berichten: 23
Lid geworden op: do 30 mar 2006 11:03
Rijdt met: Bulls SQ-700 Pro

Bericht door Phynn »

Trein, nog nooit genomen. Altijd met de auto. Fietsen op men Thule en vertrekken.
Zo kan ik zelf kiezen wanneer ik vertrek, terugkom, waar naartoe...

En we wisselen altijd af wie er rijdt dus.
Gebruikersavatar
de vallende mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 438
Lid geworden op: za 28 jan 2006 10:36
Rijdt met: canyon 29er
Contacteer:

Bericht door de vallende mountainbiker »

ik ben bij een club...we krijgen een kalender met plaats en datum van samenkomst(is altijd aan de stamkroeg :roll: )..dan komt er iemand met de wagen+de fietsenremork(kunnen 13 mtb's op)+ dat er nog enkele van een beetje verder moeten komen,die komen dan ook met de wagen....en daarna gaan we met de wagen naar de af te leggen toertocht

nadien komen we terug(weer aan die stamkroeg)..;fiets van de remork halen en dan al dan niet een drankje nuttigen...(wat meestal wel is want we zijn dan toch oooo zoooooo moe he) :roll:
Gebruikersavatar
Big
Mountainbiker
Berichten: 466
Lid geworden op: ma 08 aug 2005 22:05
Rijdt met: Trek 8500 (2011)
Contacteer:

Bericht door Big »

Fiets op de Thule en go.

En nu de hule kapot is en mene maat zijn vinger heeft gebroken:
Fiets in de auto 8)
Gebruikersavatar
Big
Mountainbiker
Berichten: 466
Lid geworden op: ma 08 aug 2005 22:05
Rijdt met: Trek 8500 (2011)
Contacteer:

Bericht door Big »

Fiets op de Thule en go.

En nu de thule kapot is (binnen voor herstelling) en mene maat zijn vinger heeft gebroken:
Fiets in de auto 8)
Gebruikersavatar
trikky
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: za 03 jun 2006 16:12
Rijdt met: Bulls SQ 800 PRO

Bericht door trikky »

2 fietsen op de Thule en 1 in de bak van de Nissan Navara :lol: Dan kan je kiezen waarheen en wanneer je het moe bent, ben je weg he :P

Beste el_barto Wat doe je als het een modderig parcours is en jij en je fiets helemaal vuil en bemodderd zijn? Mag je dan zo ook in de Trein en die helemaal bevuilen? #-o
Gebruikersavatar
MARTINI
Mountainbiker
Berichten: 995
Lid geworden op: zo 24 apr 2005 09:22
Rijdt met: Alan, Trek, Empella, Scatto, Giant
Contacteer:

Bericht door MARTINI »

Mijn pa voert mij :roll: en we smijten de fiets in de koffer mert een laken erin!
RIKKEN
Mountainbiker
Berichten: 22
Lid geworden op: ma 24 apr 2006 21:58
Rijdt met: SPECIALIZED ROCKHOPPER PRO

Bericht door RIKKEN »

Wij rijden momenteel met FIAT MULTIPLA, 3-plaatsen vooraan de achterzetels eruit en onze 3-bikes kunnen in de wagen mee.
Héél fijne auto voor mensen met een outdoor hobby.
Gebruikersavatar
Trevorken
Mountainbiker
Berichten: 958
Lid geworden op: zo 10 nov 2002 19:13
Rijdt met: Canyon Nerve 9.0 LTD + Specialized Stumpjumper Fsr Expert 2008
Contacteer:

Bericht door Trevorken »

Yep, altijd met de auto.
Als ik bekijk wat een treinticket tegenwoordig kost, ben ik dikwijls nog goedkoper af met de auto.
Gebruikersavatar
looneycooney
Mountainbiker
Berichten: 1904
Lid geworden op: zo 15 jun 2003 10:01
Rijdt met: 15 december 2009 : Scott Scale 40 2009

Bericht door looneycooney »

Mja elke zondag met een hele groep de TT's afschuimen , dus met de cammionette van 'de royal bikers' , kan zoiets van een 10 fietsjes in .
sommigen pakken dan nog zelf den auto als ze wat vroeger doorwillen of zo .
Na afloop ne lekkere drinken ..
Door de week of zo als ik zin heb spring ik thuis op de fiets en heb ik verschillende tochten in me visier ..
Heusden/zolder , Genk , Zonhoven , Kiewiet , stukske herckenrode(kuringen,kermt,diest) ...
Keus genoeg dus in de buurt ook zonder vervoer :-D
Zo ben ik vorig weekend nog met ne kameraad aan 'een licht tochtje' begonnen ..vertrokken in herckenrode , via het kanaal naar de kluis in zolder , zo door de bossen richting zonhoven en daar nog ff de teut gedaan en dan via Bokrijk/kiewiet terugkomen ...hadden toen wel genoeg km's op den teller :lol:
Plaats reactie