Leuven - Vielsalm

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Plaats reactie
seke
Mountainbiker
Berichten: 64
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 21:25
Rijdt met: cannondale Rush2 2008

Leuven - Vielsalm

Bericht door seke »

hallo,

Voor het einde van het schooljaar gaan we met een paar vrienden naar sunparcs in Vielsalm.

Nu willen enkelen dit met de fiets doen. (niet allemaal mountainbikes)

Zijn er routes langs spoorwegen of dergelijke da we kunnen volgen, of heeft iemand dit eerder gedaan en weet andere leuke wegen?
Het is de bedoeling van op 1 dag naar daar te rijden dus liefst niet teveel omweg vermits het al 120km is ofzo :)

Enige dingen waar we zeker aan moeten denken buiten genoeg binnenbanden en plakgerief?

Groetjes, Sebastian
Gebruikersavatar
mtb-fltn
Mountainbiker
Berichten: 414
Lid geworden op: vr 31 dec 2004 13:06
Rijdt met: Granville Team G-racer U6
Contacteer:

Bericht door mtb-fltn »

Ik ben een 10-tal jaren geleden met enkele vrienden van Leuven naar Dinant gereden met de fiets op 1 dag, en de volgende dagen in de omgeving rondgereden.

We zijn naar daar getrokken aan de hand van NGI-stafkaarten (die ge bv bij Kariboe in Leuven kunt kopen). Daar staat alle info op die ge nodig hebt (alle wegen, incl kleine wegjes en trails, hoogtes, etc.) Als je je goed voorbereidt (je weg naar ginder plannen op de kaart) is dit redelijk goed te doen. Je zal wel enkele kaarten nodig hebben om tot in Vielsalm te geraken.

Uiteraard is het gemakkelijkste natuurlijk via gps je route plannen, maar da's al een pak duurder natuurlijk....
seke
Mountainbiker
Berichten: 64
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 21:25
Rijdt met: cannondale Rush2 2008

Bericht door seke »

Daar had ik al aan gedacht.

Wij zullen het waarschijnlijk als volgt doen:

Zelf de weg vinden van Blanden (tegen leuven) tot in jodoigne. Daarna kiezen we voor de RAVels die door heel Wallonië leiden. Zo gaan we van jdoigne tot namur en van namur tot hoei. Vanuit hoei is het dan nog 70km die we verder over gewone wegen zullen doen.

Iemand ervaring met deze RAVels? zijn ze goed bewegwijzerd? Hoe geaccidenteerd is het terrein want er gaan 3 niet geoefende fietsers mee :)

http://ravel.wallonie.be/

Als er nog iemand tips heeft voor deze 160km tocht ?

Groetjes,
Sebastian
d@Mit
Mountainbiker
Berichten: 347
Lid geworden op: za 09 mar 2002 02:00
Contacteer:

Bericht door d@Mit »

seke schreef: Als er nog iemand tips heeft voor deze 160km tocht ?
Laat die ongeoefende fietster thuis, gene zever. Ik heb helemaal niets tegen mensen die de fietssport leren kennen en sta open voor elke beginneling maar 160km lijkt me echt wel te veel. Zij zullen er geen plezier aan beleven omdat dit echt boven hun kunnen is en voor jullie zal de ervaring ook minder zijn omwille van diverse redenen; traag tempo, veel asfalt,... Je denkt er misschien best eens over na om de laatste kilometers tesamen te doen. Jullie zijn niet meer zo fris en kunnen best wat aanmoediging gebruiken en zij kunnen vlot mee fietsen.
seke
Mountainbiker
Berichten: 64
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 21:25
Rijdt met: cannondale Rush2 2008

Bericht door seke »

het is de bedoeling van er een 'dodentocht' van te maken! :)
Eerste weekend na de examens een dik feest en is zot doen en op de fiets naar daar rijden. Kende het, die domme studenten die zijn afgestudeerd? :d

Ik ga het zelf ook moeilijk hebben en asfalt is the way to go voor deze tocht.

Ik rijd langs Namur en Hoei. Beide hebben een goed station waarmee we de trein kunnen pakken indien er probelemen zijn.

Ik zal zeker laten weten hoe het was! Misschien raak ik zelf niet eens :p

Kzou zeggen als iemand zich geroepen voelt om ploegleider te spelen?

Groeten
seke
Mountainbiker
Berichten: 64
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 21:25
Rijdt met: cannondale Rush2 2008

Bericht door seke »

Het is ons allemaal gelukt, niemand krampen en een gemiddelde snelheid van 19km/h.
De totale afstand is 159km geworden.

Het was heel erg zwaar doordat het einde niet meer over aangelegde fietspaden ging maar over N wegen. Enkele leuke klimmen van 5km en meer ertussen enz. Het begin van de toch was tegen 25km/h naar hoei. vanaf daar is het gemiddelde drastisch gezakt. Uiteindelijk viel het allemaal goed mee en kan een lichaam meer aan dan men denkt. Zo eens door een muur gaan is tof! :)

groetjes sebastian

P.S: De rest van het weekend was ook 'nogal' zotjes plezant :p
Plaats reactie