Biketrail omgeving buggenhout -asse - merchtem -

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Plaats reactie
zoveelstebiker
Mountainbiker
Berichten: 246
Lid geworden op: za 01 okt 2005 17:10
Rijdt met: Merida Ninety Six ALu

Biketrail omgeving buggenhout -asse - merchtem -

Bericht door zoveelstebiker »

IK woon dus in buggenhout en ik zou graag nog wat leuke mountainbike paadjes leren kennen. Suggesties ? ik Ken al :

Hoge-Jan , Putberg , Koereit , Merchtem vaste route , ....

er zou ook een bosje zijn in mollem kan iemand mij dat uitleggen ?
Niel
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 05 jun 2006 14:00
Rijdt met: Batavus AM 300

Bericht door Niel »

Ja, Kartelobos! Da is den uitloper van Kravaalbos.
Als ik in de examens zit, ga ik elke vrijdag eens de wandelroute 'tussen kravaal en kartelo' aframmelen :-) niet te lang en toch enkele stukjes om eens fameus af te zien en anderzijds om eens wat snelheid te halen. Meestal vertrek ik aan Kerkplein Asse Ter Heide (rechtover de plaatselijke Apotheek 'Anny', want daar staat de hele tour op een bord uitgetekend) en dan rij ik eerst richting kartelo, en dan door kravaalbos om de avond te eindigen met een blonde Leffe op het terras van café Stinne (ons moe 8) , ze houdt nu al 50 jaar en 2 dage da café open!)
Echt een aanrader hoor, zowel cultureel als sportief :lol: !
Gebruikersavatar
patje
Mountainbiker
Berichten: 437
Lid geworden op: zo 04 jan 2004 19:14
Rijdt met: specialized epic - stumpjumper

Bericht door patje »

Is kravaalbos geen verboden terrein voor bikers.
[-X

Van uit Buggenhout kun je ook het vastparkoer in Bornem oppikken.
zoveelstebiker
Mountainbiker
Berichten: 246
Lid geworden op: za 01 okt 2005 17:10
Rijdt met: Merida Ninety Six ALu

Bericht door zoveelstebiker »

Bedankt
Ik wist niet dat er in Bornem ook een bloso was.Maar ik ben meer voor de heuvelende kant.Ik dacht idd ook dat Kravaalbos Verboden Terrein was ...zal ik nog eens moeten uitzoeken :roll:
Kartelobos is dat da bos op de "Koereit" ?
Gebruikersavatar
Via Ferrata
Mountainbiker
Berichten: 111
Lid geworden op: di 27 sep 2005 21:32
Rijdt met: Radon 29 Black Sin 8.0

Bericht door Via Ferrata »

patje schreef:Is kravaalbos geen verboden terrein voor bikers.
[-X
Neen #-o , I know, woon er op nog geen2km van!
Je mag uiteraard niet afwijken van de paden (waarop je ook ruiters tegenkomt, opletten dus) waarop het toegelaten is. Nooit biken op de delen van het bos in privéhanden ook btw.
Niel
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 05 jun 2006 14:00
Rijdt met: Batavus AM 300

Bericht door Niel »

Kravaalbos is geen verboden terrein, allezja niet helemaal...
Ikzelf ben van Asse-terheide (Dhau) en vandaar kunde via verschillende wegen kravaalbos in.
Mijn favoriete route om kravaalbos in te gaan, is via Hambos (zijstraatje van Groenstraat) na ongeveer 400 meter linksaf slaan, dan gaat ge een maisveld door (ge kunt er ni naast zien, das nen boer da te tam is om da pad te ontwijken; gevolg: elk jaar een omgeploegd baantje) en dan komde uit op vogelezang (asfalt), daar volgt ge tot ge op een T komt en dan gaat ge rechts, terug off-road. Dan rijdt ge dus een 'gezwelleke' van Kravaalbos door en links van u ziet ge vantijd beschermde gedeelten van Natuurpunt. Uiteindelijk komde uit op een groot kruispunt (met recht voor u ne sparrenbos), ge rijdt richting sparrenbos en ge kunt daar mooi rond normaal. dan gaat ge terug een maisveld door (volgens mij is da dezelfden tammen boer) en dan aant eerste kruispunt naar links. Dan ziet ge een lange rechte baan en in de verte ziet ge dan de kravaal opdoemen...Als ge aan den bos arriveert, gade wel zien da de linkerkant nogal zwaar beveiligd is (prikkeldraad ed) want das Privédomein (van de eigenaar van Clips ebben ze mij altij wijsgemaakt). En als ge dan altijd rechtdoor gaat, dan komt ge uit aan Stinne :) (nu heb ik zin in Leffe).
Er staat wel ergens een bord dat mountainbikers en ruiters er niet inmogen, maar ik ken die boswachter en die zei mij onlangs nog da MTB'ers er in mogen zolang ze op paadjes blijven, enkel ruiters en motorcrossers moge er NIET in (omda die de weg openlopen/rijden), dus typisch Belgisch. Dus er is normaliter geen enkel probleem, en rij daar al 3 jaar door zonder ooit miserie te hebbe gehad met die boswachter zè :-) en echt veel kapot maken doe ik ook niet.

PS: Ja Kartelobos is daar aan de Koereit, is eigenlijk restant van Kravaal...is weggekapt om plaats te maken voor Krokegem en Kartelo is dus laatste restantje
Gebruikersavatar
de rid(d)er
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 12 jun 2006 11:50
Rijdt met: scott scale 60

Bericht door de rid(d)er »

Samen met mijn broer rijd ik bijna wekelijks in de streek rond Asse en Kravaal, indien je wil mag je wel eens mee rijden hoor. Geef gerust een seintje en we spreken wel af.
zoveelstebiker
Mountainbiker
Berichten: 246
Lid geworden op: za 01 okt 2005 17:10
Rijdt met: Merida Ninety Six ALu

Bericht door zoveelstebiker »

Ok kzal iets late wete zal voor na de exames zijn .... 1e week vakantie denk ik zo ...

vandaag door kartelo gefietst ... daar zit 1 goe hellingske in 8) ( da steil me die boomstronken )
Plaats reactie