het Leen - Eeklo

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
cyclonerick
Mountainbiker
Berichten: 185
Lid geworden op: vr 12 nov 2004 10:55
Contacteer:

het Leen - Eeklo

Bericht door cyclonerick »

kdoe daar in de buurt stage en heb daar vandaag eens in gelopen: zo'n 8 km gelopen aan 95% offroad. Heel veel mooie paadjes die smeken om een mountainbike + enkele leuke technische strookjes.

Nu is mijn vraag: Mag daar eigenlijk gebiked worden? Ik heb nergens een bordje zien staan, maar het zou mij niet verwonderen moest dit verboden zijn. Indien het wel mag, ga ik dat boeltje daar volgende week eens verkennen...
Iemand zin om mee te gaan of mij nog meer paadjes te tonen?
Joybiker
Mountainbiker
Berichten: 213
Lid geworden op: vr 03 jan 2003 00:45
Rijdt met: Thompson.
Contacteer:

Het Leen - Eeklo

Bericht door Joybiker »

Tot vorig jaar mocht men daar niet biken dacht 'k, onlangs is dat dus verandert, maar dan meer voor de echte toeristen die heel rustig met de stadsfiets doorheen het Leen rijden. Als je daar met de MTB doorheen gaat scheuren zal dat je niet in dank afgenomen worden door de talrijke wandelaars vrees 'k....
Gebruikersavatar
cyclonerick
Mountainbiker
Berichten: 185
Lid geworden op: vr 12 nov 2004 10:55
Contacteer:

Bericht door cyclonerick »

Ik ben gisteren overdag weest lopen op de afgelegen paadjes aan de rand van het Leen. Ik ben op die paadjes hooguit 6 mensen op 40' tegengekomen.
Ik denk dus dat het overdag perfect mogelijk is daar te fietsen, als je er geen koers van maakt natuurlijk. Zoals je zegt, moet je daar niet door gaan scheuren, maar dat is ook niet mijn bedoeling...
Gebruikersavatar
Maorten
Mountainbiker
Berichten: 126
Lid geworden op: ma 25 jul 2005 15:24
Rijdt met: Specialized Stumpjumper M4

Bericht door Maorten »

ik geloof niet dat je daar mag biken,
wij moeten voor onze tocht (volgende zaterdag cycloontoertocht) het Leen ook links laten liggen en onze tocht passeert heel dicht maar ja spijtig, kgeloof wel dat er een regeling is ze van op bepaalde tijdstippen mag er gefietst worden, maar mag volgens mij enkel op de beton en niet off road
peter
Mountainbiker
Berichten: 305
Lid geworden op: vr 12 jul 2002 02:00

Bericht door peter »

Het is niet omdat je sporen ziet van klootzakken die daar offroad rijden dat het mag.
Je mag pas sinds enkele jaren tijdens de weekdagen op de verharde wegen rijden. Tijdens weekend enkel op de brede doorgaande hoofdas van Peugeot garage tot Oostwinkel brug.
Offroad niet toegestaan. Ik mag hopen dat je je daar ook aan houdt.
Anders is het binnen de kortste keren weer verboden om er nog te fietsen.
Als je alle onroad verstandig aan mekaar knoopt(er staan borden met kaartjes) heb je een 13km altijd moddervrij rondje.
Nog wat om de reputatie van het mtb'en hoog te houden monteer je best een bel op uwen velo. 's morgens vroeg en 's avonds laat kom je gaan kat tegen en kan je best hard fietsen in een prachtig decor.
newton
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 13:28
Rijdt met: Trek Fuel 80

Bericht door newton »

Een stukje van de Bloso mountainbikeroute Zomergem loopt door Het Leen: zie http://www.bloso.be/public/bloso/Docs/M ... mRoute.pdf
Ik vroeg me nu af: gelden voor dat stuk door Het Leen ook beperkingen? Indien het zo is: dan was ik me er helemaal niet van bewust.
peter
Mountainbiker
Berichten: 305
Lid geworden op: vr 12 jul 2002 02:00

Bericht door peter »

De mtb route loopt net ten zuiden van het leen over openbare paden(die enkel toegangelijk zijn voor niet gemotoriseerd verkeer behalve aangelanden). Geen probleem dus.
De begrenzing van het leen is zeer duidelijk : overal zijn nog de palen en/ of de draad te zien die vroeger de omheining van het munitiedepot waren en rond het ganse domein loopt een gracht.
Gebruikersavatar
cyclonerick
Mountainbiker
Berichten: 185
Lid geworden op: vr 12 nov 2004 10:55
Contacteer:

Bericht door cyclonerick »

peter schreef:Het is niet omdat je sporen ziet van klootzakken die daar offroad rijden dat het mag.
Je mag pas sinds enkele jaren tijdens de weekdagen op de verharde wegen rijden. Tijdens weekend enkel op de brede doorgaande hoofdas van Peugeot garage tot Oostwinkel brug.
Offroad niet toegestaan. Ik mag hopen dat je je daar ook aan houdt.
Anders is het binnen de kortste keren weer verboden om er nog te fietsen.
Als je alle onroad verstandig aan mekaar knoopt(er staan borden met kaartjes) heb je een 13km altijd moddervrij rondje.
Nog wat om de reputatie van het mtb'en hoog te houden monteer je best een bel op uwen velo. 's morgens vroeg en 's avonds laat kom je gaan kat tegen en kan je best hard fietsen in een prachtig decor.
bedankt #-o
Toch was het daar zalig mountainbiken vorige week (toen de paadjes nog mooi hard lagen). Wees gerust: we hebben het heel rustig aangedaan, zodat we geen sporen achtergelaten hebben en hebben ook onze bel niet nodig gehad. Als je paadjes doet aan de buitenkanten van het Leen, kom je daar geen kat tegen...
We zullen wel rekening houden met uw opmerking(en), al is het onderlijnde toch wel een overdreven reactie...
Gebruikersavatar
DarkStar
Mountainbiker
Berichten: 211
Lid geworden op: zo 07 mei 2006 20:58
Rijdt met: Viper TR3.0 X.9/X.0/X-gen

Bericht door DarkStar »

cyclonerick schreef:
peter schreef:Het is niet omdat je sporen ziet van klootzakken die daar offroad rijden dat het mag.
Je mag pas sinds enkele jaren tijdens de weekdagen op de verharde wegen rijden. Tijdens weekend enkel op de brede doorgaande hoofdas van Peugeot garage tot Oostwinkel brug.
Offroad niet toegestaan. Ik mag hopen dat je je daar ook aan houdt.
Anders is het binnen de kortste keren weer verboden om er nog te fietsen.
Als je alle onroad verstandig aan mekaar knoopt(er staan borden met kaartjes) heb je een 13km altijd moddervrij rondje.
Nog wat om de reputatie van het mtb'en hoog te houden monteer je best een bel op uwen velo. 's morgens vroeg en 's avonds laat kom je gaan kat tegen en kan je best hard fietsen in een prachtig decor.
bedankt #-o
Toch was het daar zalig mountainbiken vorige week (toen de paadjes nog mooi hard lagen). Wees gerust: we hebben het heel rustig aangedaan, zodat we geen sporen achtergelaten hebben en hebben ook onze bel niet nodig gehad. Als je paadjes doet aan de buitenkanten van het Leen, kom je daar geen kat tegen...
We zullen wel rekening houden met uw opmerking(en), al is het onderlijnde toch wel een overdreven reactie...
Zo overdreven is die reactie niet. Mensen die terwijl ze weten dat hier niet mag gebiked worden toch gaan (en het dan meestal ook nog eens goed laten opvallen), zijn idioten. Als net de verkeerde persoon merkt dat er gebiked wordt op een 'off-limits' deel, dan zal het niet lang duren vooraleer het volledige gebied verboden is voor bikers. Gewoon slim zijn en afwachten tot het wel toegelaten is...
Swannie
Mountainbiker
Berichten: 3683
Lid geworden op: ma 14 nov 2005 13:53

Bericht door Swannie »

Vind die reactie toch ook serieus overdreven hoor, als je geen sporen achterlaat wat maakt het dan in godsnaam uit! Vind de crossmachinen en de quads die de bossen verzieken véél erger, zo waren we bv. onlangs in herentals de rode en de groene tour aan het rijden, mijne copain moest met fiets en al de boskens induiken of we hadden hem naar de spoedgevallen moeten dragen!
Plaats reactie