het Leen - Eeklo

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
peter
Mountainbiker
Berichten: 305
Lid geworden op: vr 12 jul 2002 02:00

Bericht door peter »

Zijn jullie een beetje simpel van geest of zo? Voor het eerst sinds het leen zowat 30 jaar geleden provinciaal domein werd mag er door iedereen vrij in gefietst worden onder voorwaarden waarvan de naleving ging opgevolgd worden.
De boswachter heeft lang met een vies oog naar mtb'ers gekeken omdat hij vreesde dat ze offroad gingen gaan. Is hij net wat bijgedraaid na enkele gesprekken komen een paar klootzakken, want dat zijn jullie, de goede verstandhouding verzieken.
Resultaat binnenkort ben jij na je stage weg en is de boel weer afgesloten voor iedereen.
Enne als jullie quadrijders en andere gemotoriseerden zouden aanspreken op hun ongeoorloofd gedrag( eerst vriendelijk en daarna desnoods nummerplaten noteren en klacht neerleggen als ze hardnekkig zijn), zou dat probleem ook vlug opgelost zijn.
Joybiker
Mountainbiker
Berichten: 213
Lid geworden op: vr 03 jan 2003 00:45
Rijdt met: Thompson.
Contacteer:

Het Leen - Eeklo

Bericht door Joybiker »

peter schreef:Zijn jullie een beetje simpel van geest of zo? Voor het eerst sinds het leen zowat 30 jaar geleden provinciaal domein werd mag er door iedereen vrij in gefietst worden onder voorwaarden waarvan de naleving ging opgevolgd worden.
De boswachter heeft lang met een vies oog naar mtb'ers gekeken omdat hij vreesde dat ze offroad gingen gaan. Is hij net wat bijgedraaid na enkele gesprekken komen een paar klootzakken, want dat zijn jullie, de goede verstandhouding verzieken.
Resultaat binnenkort ben jij na je stage weg en is de boel weer afgesloten voor iedereen.
Enne als jullie quadrijders en andere gemotoriseerden zouden aanspreken op hun ongeoorloofd gedrag( eerst vriendelijk en daarna desnoods nummerplaten noteren en klacht neerleggen als ze hardnekkig zijn), zou dat probleem ook vlug opgelost zijn.
Van de boel verzieken gesproken, daar ken je blijkbaar ook alles van......
peter
Mountainbiker
Berichten: 305
Lid geworden op: vr 12 jul 2002 02:00

Bericht door peter »

't is maar hoe je het bekijkt : liever een topic op een forum "verzieken" voor een eerbaar doel, dan de toegang tot een mooi stukje natuur voor iedere fietser verzieken.
Maar ja dan pak jij wel je auto en ga je lekker rijden in de ardennen waar ven-gebieden enzo nog niet doorgedrongen zijn.
Ik zou graag aan mijn achterdeur blijven rijden.
Komt het er met de wetgeving die op ons afkomt net op aan het beeld van de mtb'er wat op te poetsen zeg jij doe maar op, regels dat is voor niet mtb'ers. Aprés nous le déluge. Beati sunt paupere spiritu.
Gebruikersavatar
cyclonerick
Mountainbiker
Berichten: 185
Lid geworden op: vr 12 nov 2004 10:55
Contacteer:

Bericht door cyclonerick »

peter schreef:Zijn jullie een beetje simpel van geest of zo? Voor het eerst sinds het leen zowat 30 jaar geleden provinciaal domein werd mag er door iedereen vrij in gefietst worden onder voorwaarden waarvan de naleving ging opgevolgd worden.
De boswachter heeft lang met een vies oog naar mtb'ers gekeken omdat hij vreesde dat ze offroad gingen gaan. Is hij net wat bijgedraaid na enkele gesprekken komen een paar klootzakken, want dat zijn jullie, de goede verstandhouding verzieken.
Resultaat binnenkort ben jij na je stage weg en is de boel weer afgesloten voor iedereen.
Enne als jullie quadrijders en andere gemotoriseerden zouden aanspreken op hun ongeoorloofd gedrag( eerst vriendelijk en daarna desnoods nummerplaten noteren en klacht neerleggen als ze hardnekkig zijn), zou dat probleem ook vlug opgelost zijn.
Petertje, bedaar eens (voor de 2de maal) en lees mijn posts opnieuw.
Ik vroeg mij gewoon af of ik daar mocht rijden.
Omdat ik...
1) nergens verbodsbordjes gezien heb en
2) omdat er mij hier niemand uitsluitsel over kon geven +
3) dat ik mij wel degelijk kan gedragen in een bos,
heb ik daar toch gereden. Logisch toch???
Enkele dagen daarna kom jij zeggen dat het niet mag. Nu goed, ik heb erop gereageerd dat ik met uw opmerkingen rekening zal houden, hetgeen wil zeggen, indien je tenminste in staat bent om begrijpend te lezen, dat ik daar normaal gezien niet meer zal rijden.
Blijkbaar was dat toch niet volledig duidelijk voor u.

Bovendien vind ik u na het lezen van deze posts maar nen achterlijken eikel die blijkbaar hoopt zichzelf te profileren als meneer de natuurvriend nummer 1 door op een agressieve manier van discussie voeren zichzelf onnodig in de kijker wil zetten. Forums verzieken en de klootzak uithangen doe ik allang niet meer en bovendien moet je ook beseffen dat ge niet de enige bent die de Latijnse taal machtig is. Voor wie het niet begrijpt: in voorgaande post is de vertaling van het Latijnse gezegde 'Beati sunt paupere spiritu' : 'Zalig zij de armen van geest'. Als het op uzelf bedoeld is, moet ik jou toch wel volmondig gelijk geven. Als het op mij bedoeld is, had ik het beter genegeerd. De reden waarom ik dat niet gedaan heb is omdat het teveel jouw ego zou strelen als jij het laatste (agressieve) woord zou gehad hebben.

Toch trek ik mij op aan het volgend gezegde, dat waarschijnlijk ook in uw geval geld: Canes latrantes non mordent.

topic closed, want dit leidt tot niets meer. Alles onduidelijkheden zijn opgehelderd en vermits je toch niet in het Leen mag rijden, heeft het geen nut meer daarover nog discussie te voeren.

PS: bij het herlezen van uw post, zie ik dat ge quadrijders vriendelijk wil aanspreken over hun gedrag. Vooral het feit dat je het woordje 'vriendelijk' gebruikt, vind ik wel grappig :-)
Swannie
Mountainbiker
Berichten: 3683
Lid geworden op: ma 14 nov 2005 13:53

Bericht door Swannie »

Hoe kan je een quadrijder of een crosser aanspreken? die manne scheuren u gewoon voorbij en die hebben zekers geen baanplaat hangen ze!
sunie
Mountainbiker
Berichten: 12
Lid geworden op: do 05 aug 2004 17:22

Bericht door sunie »

ben al veel offroad gaan bike in het leen en nog nooit iemand tegengekome, als er wandelaars opmoge mag ik er met mijn mtb ook op punt uit!
ik ben idd zo een KLOOTZAK die overal fietst zoals iedere biker in hart en nieren! anders moete ze er maar mijnen rond legge :lol:
Plaats reactie