Roadbooks O2 bikers (Huldenberg / Terhulpen)

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bulchman
Mountainbiker
Berichten: 103
Lid geworden op: di 26 aug 2003 19:10
Rijdt met: Isaac Carbon Impact

Roadbooks O2 bikers (Huldenberg / Terhulpen)

Bericht door Bulchman »

Heeft iemand al 1 van deze 2 Roadbooks al gereden?
Zoja wat is jullie ervaring?
Ben al enkele malen in deze streek gaan TTéen, maar roadbooks nooit gedaan.
Heb de artikels al gelezen in de magazine...
C.U
Gebruikersavatar
Nielskie
Mountainbiker
Berichten: 611
Lid geworden op: vr 26 sep 2003 20:36
Rijdt met: Fusion Floyd Marathon SL, Thompson Zeus
Contacteer:

Bericht door Nielskie »

Terhulpen was een zeer mooi roadbook.
Ik heb het wel in zeer modderige omstandigheden gereden.

Ik had er eigenlijk niet veel van verwacht omdat ik niet echt van die dolomietdreven in het zonienwoud hou. Er waren een paar stroken die vrij technisch waren en door de modder op dat moment niet te doen. Ik ben toen zo'n 4u onderweg geweest met een gemiddelde van 15km/u.

Ik ben toch nog van plan daar nog eens te gaan rijden in de zomer en dan nog een paar rondjes te gaan draaien op het technisch parkoertje in Ottignies.
Gebruikersavatar
Bulchman
Mountainbiker
Berichten: 103
Lid geworden op: di 26 aug 2003 19:10
Rijdt met: Isaac Carbon Impact

La Hulpe roadbook op 19 juni

Bericht door Bulchman »

RB La Hulpe onze ervaring in een klein verslagje. en fotos te zien op de site www.mtb-eksaarde.tk (volg album-La hulpe).

Maandag 19 juni,men bikemate en ik besluiten voor de eerste maal een roadbook(rb) te rijden.
La Hulpe(O2bikers) wordt het,ook omdat we in Vl-en W. Brabant af en toe een ttje meepikken. Hier is het heuvelachtig en verrassend mooi,hier komen we voor.
Een plankje,spanbanden,een dikke elastiek rond de stuurpen houden onze geplastificieerde rb op zijn plaats. Het plannetje verdwijnt in de rugzak.
1ste vastelling:Het pad,de afstandsteller,de vakjes v/h rb moet je heel goed bijhouden! 100,200…400meter vliegen voorbij….je mist een afslag. We besluiten opnieuw te beginnen in het domein,een oefensessie. Aan het paneel zetten we de teller op nul,nu voor real!
De start in het domein verloopt over brede paden,het modainne straalt eraf, we warmen onze spieren op. We slaan een s-track in,die kronkelt over boomwortels van honderdjarigen,langs afsluitingen die kietelt als je eraan komt,weiden,hoge struiken en boswegels die dichtgroeien.
Hier ga je met je kin tot op het stuur…..euhh.. vergeet die rb niet!
We verlaten het mooie domein en het Zoniénwoud,richting Ohain,Planchenoit…….
We weten niet meer waar…..maar de paadjes,bruggetjes over beekjes,kuitenbijters, zwierige s-tracks,omvergevallen bomen,pittoreske dorpjes,trappenafdalingen,stenen paden,kasten van villa’s,domeinen en de sentiers zijn niet te tellen op 2 handen.(sentier: dit zijn bepijlde offroad wegels die het in gehucht met het andere verbinden,ook door bossen. De sentiers vliegen voorbij,koel door het groene landschap,prachtig.
In Sauvagemont besluiten we via mijn mio road gps naar Ottignies te rijden. Daar ligt een vtt piste waar ze regelmatig wedstrijden houden.Bois de Réves ongeveer 2.5 km lang. Leuk. We pikken terug in op onze rb en genieten verder van deze prachtige route.We zeggen in het Gents; t’was vree wijs! We doen da nog.
Roadbook 54 km + Ottignies heen en terug, bois de réves(2 lussen) 16km, rondrijden in dorpjes voor bevoorrading brachten onze teller op 80 km en 1014 hoogtemeters.
Plaats reactie