Brakel - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
CC13
Mountainbiker
Berichten: 24
Lid geworden op: di 03 apr 2007 19:42
Rijdt met: Trek

Bericht door CC13 »

Herder Ronny schreef:
CC13 schreef:Ook maar 1 keer echt moeten afstappen op dat steil stuk met die kasseien. Amai das daar niet te doen.
Je bent zonder uwe weet de 'Koppenberg' naar omhoog gereden/gewandeld :-) Maar zit deze niet in de rode route?
Suc6 met het mountainbiken!
Thx.
Gebruikersavatar
cimicke
Mountainbiker
Berichten: 50
Lid geworden op: za 30 jul 2005 18:41
Rijdt met: TREK 4300 full lx

Bericht door cimicke »

vandaag rood eens gereden. Parcours ligt er relatief goed bij, bewegwijzering in orde, maar hier en daar wel een pijltje niet te zien.
Er zitten wel een paar kuitenbijters in. Parcours is te vgl met erpe mere maar met meer hoogteverschillen en iets meer technische stukken.

ontbrekende pijltjes op:
* als je de brakelsesteenweg tegenkomt, moet je baantje rechtover rechts in.
* bijna aan het einde van de rit, kom je weer een steenweg tegen, daar is het naar rechts, richting rondpunt

maw aan te raden van het routeplan mee te nemen...

op dat steil stuk met die kasseien trouwens ook moeten afstappen.. :oops:
pelter bos biker
Mountainbiker
Berichten: 25
Lid geworden op: zo 13 nov 2005 14:32
Rijdt met: trek 90

Bericht door pelter bos biker »

route gecombineerd met Ronse en Oudenaarde tot 70 km (1sept.2007)
zonder kaart van bloso hadden we toch veel problemen gehad.
mooie streek voor ons Limburgers, met 9 man drie dagen vlaamse ardennen. ook de route in Geraardsbergen gereden,
dit was zeer slecht (rode route was GEEN bepijling)
slechte bepijling en verharde weg.
dag drie de 72 km gereden van ronde van vl. met de MTB echte aanrader
uitvalsbasis hotel in Parike_Brakel gekozen, was in orde.
Gebruikersavatar
elmago
Mountainbiker
Berichten: 1492
Lid geworden op: do 23 feb 2006 01:21
Rijdt met: Liteville 301
Contacteer:

Bericht door elmago »

Vandaag met Lorenzo de drie lussen gereden, met verkeerd rijden erbij toch een 51 km op de teller.
De streek is uiteraard prachtig om te biken maar de bewegwijzering laat veel te wensen over. Te weinig pijlen, slecht geplaatste en overgroeide, of gewoon geen pijlen.
Het parcours op zich is schitterend voor iemand die het vlakke Waasland gewend is en we hebben ons rot geamuseerd, maar gelukkig had ik het routekaartje en de stafkaart van Brakel in m'n camelback of we waren daar nog aan het zoeken denk ik.
Al bij al toch een aanrader, maar neem wel een kaart van de streek mee. 8)
Gebruikersavatar
ivan
Mountainbiker
Berichten: 235
Lid geworden op: ma 05 jan 2004 14:08
Rijdt met: TREKoclv

Blosoroute Brakel

Bericht door ivan »

Vandaag reed ik met enkel vrienden De Brakelroute.
We hebben de 3 lussen gereden en zijn door het ontbreken van ettelijke pijlen verschillende keren de boer opgegaan.Het rijplezier die dergelijke mooie route kan opleveren werd hierdoor gehalveerd.

Deze mooie route is bij dan ook definitief geschrapt, en dit heb ik dan ook aan de bevoegde instanties door gegeven.
Voske
Mountainbiker
Berichten: 33
Lid geworden op: ma 13 nov 2006 13:42
Rijdt met: Cannondale Scalpel Si Hi-Mod, Scalpel HT, Topstone Carbon Lefty, Niner Air 9 RDO
Contacteer:

Bericht door Voske »

Zaterdag hebben wij de blauwe van Ronse en de Rode van Brakel willen combineren. Beiden zijn een prachtige streek met in Ronse enkele stevige klimmers. Het verbindingstuk (gele bepijling) lag er goed technisch bij. We amuseerden ons goed tot we op de route in Brakel kwamen, vele pijlen ontbraken waardoor we talloze keren verkeerd reden, veel on-road en weinig single tracks. En als er een singletrack inzat dan liep die langs Brakelbos i.p.v. erin. In Brakel gaan ze mij op de vaste route niet meer terugzien alhoewel ik mij op de toertocht ginder kostelijk geamuseerd heb.
Gebruikersavatar
G Money
Mountainbiker
Berichten: 31
Lid geworden op: ma 22 okt 2007 17:51
Rijdt met: Rockrider

ontbrekende pijlen???

Bericht door G Money »

heb deze route nog nooit gereden en zou ze echt wel eens willen doen, maar de vele commentaren over ontbrekende pijltjes doen mij wat minder enthousiast zijn om er aan te beginnen: is hier intussen wat aan gedaan?

het zou spijtig zijn, want de streek leent zich er erg naar om een leuke rit te doen!
Gebruikersavatar
MC Staf
Mountainbiker
Berichten: 644
Lid geworden op: vr 05 sep 2008 21:23
Rijdt met: Merida TFS 500, Trek Fuel EX 7

Bericht door MC Staf »

Ge moogt daar vanaf..eeum.. vandaag? nimmer me ne quad rondtoeren, lekker handig en als de paadjes 'hersteld' zijn, kanjer lekker gaan scheuren zonder die stomme sporen.
Ziezo, ik moest ergens mijn vreugde hierom kwijt, te hopen dat ninove volgt. Khad toevallig gezien dat de opnames voor het vtm nieuws zo goed als in mijn achtertuin zijn gemaakt.

greetz
Gebruikersavatar
MC Staf
Mountainbiker
Berichten: 644
Lid geworden op: vr 05 sep 2008 21:23
Rijdt met: Merida TFS 500, Trek Fuel EX 7

Bericht door MC Staf »

srry, dubbele post
Gebruikersavatar
MC Jo
Mountainbiker
Berichten: 1425
Lid geworden op: wo 07 jun 2006 11:49
Rijdt met: GT Zaskar 100 9R; Scott Spark 720; Merida Scultura 400 disc;

Re: ontbrekende pijlen???

Bericht door MC Jo »

MC Jo schreef:
G Money schreef:heb deze route nog nooit gereden en zou ze echt wel eens willen doen, maar de vele commentaren over ontbrekende pijltjes doen mij wat minder enthousiast zijn om er aan te beginnen: is hier intussen wat aan gedaan?

het zou spijtig zijn, want de streek leent zich er erg naar om een leuke rit te doen!
Ik heb vorig weekend zonder problemen de rode route gereden. De pijltjes ontbreken niet, maar af en toe moet je goed kijken om ze te vinden. Ze zijn niet altijd logisch geplaatst in mijn ogen.
Neem wel reserve kledij e.d. mee, want modder, dat heb je daar met kilo's. De route is voor de helft "off-mud" :-D :-D
Plaats reactie