Vielsalm

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
Biker Zjé
Mountainbiker
Berichten: 410
Lid geworden op: ma 26 jan 2004 21:09
Rijdt met: Speci Epic

Bericht door Biker Zjé »

Master K schreef:Wij gaan dit weekend naar Stoumont in de Ardennen. Dit is de streek van Aywaille, Coo, Trois Ponts & Vielsalm. Normaal gezien zullen we maar 1 voormiddag kunnen biken. Als je één route moet kiezen in die streek welke route zou je de mooiste vinden?

We weten ook dat het jachtseizoen open is maar volgens de commentaren kun je dit te weten komen in het VVV...
Dat is natuurlijk heel persoonsgebonden.
Ik kan alleen voor Vielsalm spreken, maar vind daar persoonlijk de nr 4 de mooiste. Niet erg technisch maar wel brede schotterspaden die je vanuit het Salmdal tot op de Baraque Fraiture brengen.
Willy D
Mountainbiker
Berichten: 1586
Lid geworden op: di 07 okt 2003 15:41

Bericht door Willy D »

Biker Zjé schreef:
Master K schreef:Wij gaan dit weekend naar Stoumont in de Ardennen. Dit is de streek van Aywaille, Coo, Trois Ponts & Vielsalm. Normaal gezien zullen we maar 1 voormiddag kunnen biken. Als je één route moet kiezen in die streek welke route zou je de mooiste vinden?

We weten ook dat het jachtseizoen open is maar volgens de commentaren kun je dit te weten komen in het VVV...
Dat is natuurlijk heel persoonsgebonden.
Ik kan alleen voor Vielsalm spreken, maar vind daar persoonlijk de nr 4 de mooiste. Niet erg technisch maar wel brede schotterspaden die je vanuit het Salmdal tot op de Baraque Fraiture brengen.
dat kan ik alleen maar beamen, de bepijling is (was ?) toch redelijk in orde.

De anderen ken ik nie, wel de streek vanwege de georganiseerde tochten die in er ooit reed: technischer en steiler, maar de bepijling?
Gebruikersavatar
Big
Mountainbiker
Berichten: 466
Lid geworden op: ma 08 aug 2005 22:05
Rijdt met: Trek 8500 (2011)
Contacteer:

Bericht door Big »

Iemand onlangs nog Vielsalm geweest?
Volgende week ga ik naar daar.
Gebruikersavatar
Big
Mountainbiker
Berichten: 466
Lid geworden op: ma 08 aug 2005 22:05
Rijdt met: Trek 8500 (2011)
Contacteer:

Bericht door Big »

Vandaag met enkele mensen van het forum Route 3 in Vielsalm gaan rijden.
Onder een stralend zonnetje, hebben we echt genoten van deze mooie route.

Vele foto's en een verslag van onze tocht op onze website:
http://www.mtb-freak.be

Afbeelding
Afbeelding
steks
Mountainbiker
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 28 jan 2007 03:52
Rijdt met: Van Nicholas Zion

Bericht door steks »

Volgende maand zitten mijn vriendin en ik ruim een week in Vielsalm, dit is de eerste keer dat we inde ardennen gaan MTB'en nu vraag ik me af wat voor banden daar aan te raden zijn. Is het goed te doen met de standaard RR, NN combi? Of moet je wat meer lekbescherming hebben?
Is er trouwens ook een MTB winkel daar in de buurt? Dan weet ik of ik nog wat reserve spullen moet meenemen of dat kleine dingen ook plaatselijk te koop zijn.
ClassicDriver
Mountainbiker
Berichten: 69
Lid geworden op: zo 04 dec 2005 17:41
Rijdt met: Specialized Stumpjumper comp

Bericht door ClassicDriver »

vandaag vielsalm route 3 gereden. totaal 37km.
bepijling 95% inorde. Slechts 1maal het kaartje bovengehaald.
Kaart kost 5euro en staan ook de routes van Lierneux op.

Simpele route. Niet al te technisch. Vooral mooie streek.

Van bosbouw totaal geen problemen gehad. Overal kunnen doorrijden zonder over bomen te klauteren.
Gebruikersavatar
Biker Zjé
Mountainbiker
Berichten: 410
Lid geworden op: ma 26 jan 2004 21:09
Rijdt met: Speci Epic

Bericht door Biker Zjé »

Ik ben net een weekendje in Vielsalm geweest, maar moest jammer genoeg vaststellen dat onze jagende medemensen ervoor gezorgd hadden dat op zaterdag alle routes gesloten waren en op zondag alleen de nr 1 kon gereden worden (niet echt aantrekkelijk).

Mits wat improvisatie en streekkennis heb ik toch nog een mooie tocht kunnen biken, maar voor wie één van de weken vertrekt kan ik alleen maar de raad geven om in het plaatselijke VVV de jachtkalender op te halen.
Voor wie in Sunparks logeert....hier heeft men deze kalender ook liggen.
Gebruikersavatar
superschoep
Mountainbiker
Berichten: 257
Lid geworden op: ma 06 aug 2007 17:17
Rijdt met: Canyon cfsl 8.9,merida tfs900, planet-x road bike, planet-x stealth TT-bike

Bericht door superschoep »

jow,

ik trek het eerste weekend van december solo nr vielsalm om te gaan biken. Iemand die daar toevallig ook zal zijn en zin heeft om mee te racen? laat maar iets weten!

grtz,

superschoep :evil: :evil:
Willy D
Mountainbiker
Berichten: 1586
Lid geworden op: di 07 okt 2003 15:41

Bericht door Willy D »

wanneer zou je gaan?
Gebruikersavatar
superschoep
Mountainbiker
Berichten: 257
Lid geworden op: ma 06 aug 2007 17:17
Rijdt met: Canyon cfsl 8.9,merida tfs900, planet-x road bike, planet-x stealth TT-bike

Bericht door superschoep »

eerste zaterdag en zondag van december, den eersten en den tweeden dus.....

grtz :evil: :evil:
Plaats reactie