Vielsalm

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Trebbel
Mountainbiker
Berichten: 14
Lid geworden op: za 20 mar 2004 16:57
Rijdt met: Cube LTD5

Bericht door Trebbel »

Ik ben in het weekend van den 22 oktober daar geweest.
Spijtig genoeg waren enkel de routes 1 (16km) en 4 (48km) open. De rest was gesloten wegens de jacht.

Vlakbij ligt Lierneux. Via route 1 van Vielsalm kun je op route 14 van Lierneux geraken. Die is ook wel best te pruimen! Veel minder modder dan bij route 4 van vielsalm en meer hoogteprofielen.

Veel plezier
Gebruikersavatar
Biker Zjé
Mountainbiker
Berichten: 410
Lid geworden op: ma 26 jan 2004 21:09
Rijdt met: Speci Epic

Bericht door Biker Zjé »

Ik ben vorige dinsdag (9/11) nr 4 naar Baraque Fraiture gaan biken, maar amai...wat een verschil met in de zomer. In juni ga ik meestal ook, maar het mudgehalte lag nu bij momenten een beetje te hoog naar mijn normen. Vooral waar onze vrienden de bosbouwers met hun zware machines doorgetrokken waren, was het dolle pret :-?
De slotklim naar Sunparcs was een waar plezier, zodat ik zelfs nog doorgetrokken heb tot op de mont soie en petit thier...da's pas zalig (lees : droog) biken
=D>
Gebruikersavatar
Terre
Mountainbiker
Berichten: 185
Lid geworden op: zo 15 jun 2003 13:49
Rijdt met: W-VL

Bericht door Terre »

Same here... mud all over the place 8)
Heb zaterdag gereden in Lierneux (route 12 en stukje 13).
2x moeten stoppen in het midden van een afdaling.
1x voor een tractor die naar boven kwam en 1x voor een paard die boomstammen aan het trekken was...
Het parcours lag er dankzij deze en veel regen zeer vettig bij.
Gebruikersavatar
toon pertetotal
Mountainbiker
Berichten: 203
Lid geworden op: vr 01 okt 2004 18:34
Rijdt met: Rocky Mountain Element 970rsl,trek madone,

Bericht door toon pertetotal »

Nu de sneeuw bijna weg is,ist jammer genoeg voornamelijk modder.
Toch route 4 proberen te rijden met ons clubke.Redelijk mooie tocht,niet zo spectaculair als Houffa of Lierneux(route 12),maar de km (47) maken veel goed :drunk:
Net voor Baraque Fraiture pijlke gemist(bossen aan t kappen :cry: )
Dan maar over de weg Baraque beklommen en daar weer verder 4 gevolgd.Fotos in de loop van de week te zien op onze site.
Gebruikersavatar
SusXT
Mountainbiker
Berichten: 5013
Lid geworden op: di 01 feb 2005 22:23
Rijdt met: ene met twee wielen

Bericht door SusXT »

De 9de april ga ik met een paar kameraden route 4 doen in Vielsalm. Waar is nu juist het vertrek? Bij "Contes de Salm" (=een taverne / restaurant)? Of aan het vvv-kantoor? Of ligt dat bij mekaar?
Is er ook ergens de mogelijkheid om te douchen en/of fietsen af te spuiten?
Hoe zit het met de bewegwijzering? Is die nog goed?
Gebruikersavatar
Biker Zjé
Mountainbiker
Berichten: 410
Lid geworden op: ma 26 jan 2004 21:09
Rijdt met: Speci Epic

Bericht door Biker Zjé »

SusXT schreef:De 9de april ga ik met een paar kameraden route 4 doen in Vielsalm. Waar is nu juist het vertrek? Bij "Contes de Salm" (=een taverne / restaurant)? Of aan het vvv-kantoor? Of ligt dat bij mekaar?
Is er ook ergens de mogelijkheid om te douchen en/of fietsen af te spuiten?
Hoe zit het met de bewegwijzering? Is die nog goed?
Als je van aan het station vertrekt (parkeerplaats in overvloed) kan je direct de nr4 oppikken. Het lusje rond het meer dat je dan mist is toch enkel maar asfalt.
Van het station naar de grote weg, rechtsaf ,na 100 m terug rechtsaf richting de spoorwegbrug...en je bent vertrokken.
Douchen of fietsen afspuiten kan je helaas niet, tenzij je combineert met een dag/weekend/midweek Sunparcs Vielsalm (1 km van station, op de weg naar Grand Halleux, aan uw rechterkant).
Bewegwijzering is meestal goed in orde en wordt meestal in het voorjaar nog eens gecheckt nadat de bos(ver)bouwers hun werk gedaan hebben :wink:
Gebruikersavatar
SusXT
Mountainbiker
Berichten: 5013
Lid geworden op: di 01 feb 2005 22:23
Rijdt met: ene met twee wielen

Bericht door SusXT »

Is er geen sporthal waar je kan douchen, denk je?
Ik zal eens naar de sportdienst van Vielsalm (laten :wink:) bellen.
Gebruikersavatar
Biker Zjé
Mountainbiker
Berichten: 410
Lid geworden op: ma 26 jan 2004 21:09
Rijdt met: Speci Epic

Bericht door Biker Zjé »

SusXT schreef:Is er geen sporthal waar je kan douchen, denk je?
Ik zal eens naar de sportdienst van Vielsalm (laten :wink:) bellen.
Aan het meer is een grote sporthal (Les Doyards denk ik).
Maar of je daar buiten het seizoen terecht kan, weet ik niet.
In deze hall worden groepsvakanties georganiseerd...dat weet ik wel.
Willy D
Mountainbiker
Berichten: 1586
Lid geworden op: di 07 okt 2003 15:41

Bericht door Willy D »

Les Doyards is een vakantiecentrum waar je bungalows kan huren. Je mag dus verwachten dat je er alle dagen terecht kan. Mits afspraak moet douchen in de sporthal dus mogelijk zijn.
Als je nummer 4 gaat rijden: in de zomer ontbrak 1 pijltje: vlak na een klim op schotter (op het einde van de klim heb je rechts een boerderij) kom je op een kruispunt (schuin rechts voor u staat een kruisbeeldje): daar moet ge rechts af (asfaltbaantje). Bevestiging van de juiste richting krijg je na ca. 200 meter.

Willy
Gebruikersavatar
SusXT
Mountainbiker
Berichten: 5013
Lid geworden op: di 01 feb 2005 22:23
Rijdt met: ene met twee wielen

Bericht door SusXT »

Ok bedankt. Ik zal er op letten. :wink:
Plaats reactie