Vielsalm

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
Biker Zjé
Mountainbiker
Berichten: 410
Lid geworden op: ma 26 jan 2004 21:09
Rijdt met: Speci Epic

Bericht door Biker Zjé »

Willy D schreef:Les Doyards is een vakantiecentrum waar je bungalows kan huren. Je mag dus verwachten dat je er alle dagen terecht kan. Mits afspraak moet douchen in de sporthal dus mogelijk zijn.
Als je nummer 4 gaat rijden: in de zomer ontbrak 1 pijltje: vlak na een klim op schotter (op het einde van de klim heb je rechts een boerderij) kom je op een kruispunt (schuin rechts voor u staat een kruisbeeldje): daar moet ge rechts af (asfaltbaantje). Bevestiging van de juiste richting krijg je na ca. 200 meter.

Willy
Ik ben de voorbij week op verlof geweest in Vielsalm en het pijltje op de 4 (na de eerste lange klim in Provedroux) ontbreekt nog steeds. Als je hier rechtdoor gaat kom je terecht op een afkorting van de 4.
In de buurt van Bedinne ontbreekt trouwens nog een pijltje op een cruciale plek, maar hier heeft iemand met verf de juiste richting op het paaltje gezet.
De routes nr 1 en 2 leken me wel in orde, maar de eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik ze bijna van buiten ken en misschien wel een ontbrekend pijltje niet opgemerkt heb.
De tracks lagen er de voorbije week wel keihard en stofferig bij, op uitzondering van enkele grote plassen op de 4, waar afstappen misschien toch aan te raden valt.
Gebruikersavatar
Haberdasher28
Mountainbiker
Berichten: 30
Lid geworden op: wo 20 aug 2003 12:07
Rijdt met: Orbea (Nadir) en Thompson
Contacteer:

Goeie bewegwijzering

Bericht door Haberdasher28 »

Ieps,

dit weekend naar Salmchateau geweest (2km van Vielsalm) in schitterend hotelleke dat vlakbij mtb-route 4 ligt. - Residence du vieux moulin-

Ik heb het kaartje in de VVV ook gaan halen, en 't is zijn euro's waard. Hetgeen ik nog niet gelezen heb (of overgelezen):

Op deze kaart staan routes aangegeven die de verschillende routes verbinden. Ook te zien op de pijltjes met een H in het midden.
bvb. route 4 naar 1, pijltje 4 H 1.
Daarbij is de kaart zo gedetailleerd dat je zonder problemen zelf routes kan bij verzinnen.

NOG BELANGRIJK VOOR TE VERTREKKEN:
Vraag een papiertje in VVV waarop staat welke routes gesloten zijn op de dagen dat er gejaagd wordt... Om lekke banden te vermijden :wink:

Groeten,

Kurt
Gebruikersavatar
Biker Zjé
Mountainbiker
Berichten: 410
Lid geworden op: ma 26 jan 2004 21:09
Rijdt met: Speci Epic

Bericht door Biker Zjé »

Ik heb net een verlengd weekend in Vielsalm achter de rug en kon uiteraard niet nalaten ook nog eens een route te biken.
Het werd de nr 4 naar de Baraque Fraiture, die ondanks de sneeuw toch de moeite waard bleek.
Wat me vooral opviel was de perfecte bewegwijzering. Ondanks toch minder bikers in de winter heeft men blijkbaar eens een groot onderhoud gedaan.
Als iemand geïnteresseerd is om de nr 4 te biken...ik heb een routebeschrijving geschreven, weliswaar doorspekt met persoonlijke ervaringen, maar als leidraad voor wat je te wachten staat kan het misschien wel helpen :wink:
Gebruikersavatar
bieste
Mountainbiker
Berichten: 613
Lid geworden op: za 07 dec 2002 10:56
Rijdt met: BULLS Coperhead 3 27.5"

Bericht door bieste »

Wij hebben gisteren ook een weekje geboekt in Sunparks Vielsalm. Dan wel in juli, ik heb dus nog wat tijd. Het bikeweekend van september was ons zo goed bevallen dat we nog eens terug wilden. Tijd genoeg nog om eens dit topic door te lezen welke routes ik allemaal kan rijden.
buzze
Mountainbiker
Berichten: 83
Lid geworden op: di 19 okt 2004 17:37
Rijdt met: BMC team elite 01

mooie routes!

Bericht door buzze »

Ben in herfstvakantie met het gezinnetje naar sunparks vielsalm geweets. Zowel route 3 als route 4 zijn zeeeer mooie routes. Wel redelijk zwaar als je alleen maar de Vlaamse boereweggetjes gewend bent....

Binnen het kwartier rijden zit je ook in Houffalize waar er ook een aantal zware dobbers op je wachten... geen tekort aan mooie routes en uitdagingen dus... afgewisseld met een familiale wandeling en zwembad sessie... zaaaalig...Leve sunparks :) ben een beetje jaloers, zou daar ook graag zijn in de zomer... lekker BBQen.. alle enfin, veel plezier in uw vakantie...

grtz
buzze
Gebruikersavatar
Hubertje
Mountainbiker
Berichten: 10986
Lid geworden op: di 22 mar 2005 14:06
Rijdt met: in de maak..
Contacteer:

Bericht door Hubertje »

Allemaal mooie routes, starten op zelfde punt. Ik vind het alleen jammer dat er zo veel asfalt en brede paden in zitten. Ik ben veel alleen door de bossen gaan zwerven en heb heel mooie singletracks gevonden...
Gebruikersavatar
Rock Rider
Mountainbiker
Berichten: 2881
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:42
Rijdt met: Ritchey Swiss Cross

Bericht door Rock Rider »

toevallig iemand een mooie route op gps voor vielsalm? Ik heb nu de TT van sunparks van september op gps staan en misschien zou ik die wel gaan doen. Iemand die die gedaan heeft?

Ik zou die dit weekend samen doen met Zanneis, mijn broer...
Gebruikersavatar
Biker Zjé
Mountainbiker
Berichten: 410
Lid geworden op: ma 26 jan 2004 21:09
Rijdt met: Speci Epic

Bericht door Biker Zjé »

Rock Rider schreef:toevallig iemand een mooie route op gps voor vielsalm? Ik heb nu de TT van sunparks van september op gps staan en misschien zou ik die wel gaan doen. Iemand die die gedaan heeft?

Ik zou die dit weekend samen doen met Zanneis, mijn broer...
Opgepast Rock Rider !
Het jachtseizoen is begonnen en een vrije route rijden in de buurt van Vielsalm is op dit moment niet zonder risico.
Van de 4 vaste routes zijn er wel altijd bepaalde "open".
Deze info kan je bekomen in het plaatselijke VVV vlakbij het Lac en het station.
Gebruikersavatar
bieste
Mountainbiker
Berichten: 613
Lid geworden op: za 07 dec 2002 10:56
Rijdt met: BULLS Coperhead 3 27.5"

Bericht door bieste »

Die tocht van sunparks bevatte voornamelijk stukken van verschillende vaste routes. Al dan niet in omgekeerde volgorde.
De tocht zélf was best te doen. Misschien zit er hier en daar een stukje in dat moeilijker zal te vinden zijn met de gps(zonder pijltjes).
Gebruikersavatar
Master K
Mountainbiker
Berichten: 55
Lid geworden op: zo 15 jan 2006 18:23
Rijdt met: Trontinette

Bericht door Master K »

Wij gaan dit weekend naar Stoumont in de Ardennen. Dit is de streek van Aywaille, Coo, Trois Ponts & Vielsalm. Normaal gezien zullen we maar 1 voormiddag kunnen biken. Als je één route moet kiezen in die streek welke route zou je de mooiste vinden?

We weten ook dat het jachtseizoen open is maar volgens de commentaren kun je dit te weten komen in het VVV...
Plaats reactie