Diest

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: za 15 mar 2003 21:31
Rijdt met: 7x specialized/1x turner

Re: Diest

Bericht door Beny »

kevx schreef:Die ZIG pijlen hangen aan de rotonde bij die fietswinkel...
Die pijl verwijst naar het startpunt van de rode route aan sportcentrum Karteria
In Diest zijn 2 startpunten voor de vaste parcours
Eéntje aan het "bezoekers centrum Webbekoms Broek" (aan de Halve Maan) waar zowel gestart kan worden op de blauwe als de rode route en waar ook een fietsafspuitstand is
Het tweede startpunt aan Karteria waar enkel gestart kan worden op de rode route (maar uiteraard te combineren met de blauwe)
Hier is geen afspuitstand, maar kan je wel een douche nemen (in principe gratis indien je nadien in de cafetaria een consumptie neemt)
http://www.mtbroutes.be/routedetail.php?id=17
Gebruikersavatar
kevx
Mountainbiker
Berichten: 1659
Lid geworden op: wo 28 mei 2008 17:09
Rijdt met: Bronto Reverend/Niner Air9 RDO

Re: Diest

Bericht door kevx »

Als je die ZIG pijlen volgt aan de fietswinkel rij je langs die winkel door en dan hangt er zo een pijl naar rechts, die stuurt u toch langs de spoorweg?
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: za 15 mar 2003 21:31
Rijdt met: 7x specialized/1x turner

Re: Diest

Bericht door Beny »

kevx schreef:Als je die ZIG pijlen volgt aan de fietswinkel rij je langs die winkel door en dan hangt er zo een pijl naar rechts, die stuurt u toch langs de spoorweg?
Ik probeer daar één van de volgende dagen eens te passeren om te zien welke je exact bedoelt
BlijDatIkGlij
Mountainbiker
Berichten: 74
Lid geworden op: za 26 apr 2014 10:13

Re: Diest

Bericht door BlijDatIkGlij »

Afgelopen woensdag nog eens afgezakt naar de Halve Maan om rood en blauw te rijden. De blauwe ligt er terug veel beter bij sinds mijn laatste rit in augustus, toen had de hevige regen flink wat weggespoeld.
Het lag er overal best proper bij, enkel een stukske vettig nabij de Kiewithoeve, maar daar durft het zelfs in de zomer lang vettig blijven.
Op Dassenaerde heeft men afgelopen zomer blijkbaar wat opkuis en aanpassingen gedaan, knap gewerkt.
De 2 bloso's van Diest blijven voor mij een vaste waarde die niet snel teleurstelt, het is fijn fietsen in en rond Diest.
Koud maar tevreden terug naar huis.
Gebruikersavatar
kevx
Mountainbiker
Berichten: 1659
Lid geworden op: wo 28 mei 2008 17:09
Rijdt met: Bronto Reverend/Niner Air9 RDO

Re: Diest

Bericht door kevx »

Beny schreef:
kevx schreef:Als je die ZIG pijlen volgt aan de fietswinkel rij je langs die winkel door en dan hangt er zo een pijl naar rechts, die stuurt u toch langs de spoorweg?
Ik probeer daar één van de volgende dagen eens te passeren om te zien welke je exact bedoelt
Kan zijn dat ik er naast zit zalle... Twas -3 dus dan moet het wa vooruit gaan:)

Ik denk dat ik de laatste ZIG pijl heb gezien langs de spoorweg juist voor je op een verbindingsroute komt waar gele pijlen hangen.
Plaats reactie